Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤ SYYSkeijujen KE&TO ¤¤

19.04.2006 |

Voiko olla totta, ettei ollut vielä pinoa.. Tässä nyt kuitenkin.

-piias- rv 19+2

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijut ovat lennelleet kukin omille teilleen... Mahtaako hieman kevättää?

Mutta terveiset rekenneultrasta! Kaikki oli OK. Mulle sattui taas harjoittelija, joka painoi sillä anturilla aika kovaa mun mahaa, sit kun osaavampi kätilö alkoi ultrata, oli ote jo rennompi. Saatiin noin 5 kuvaa, yhdessä Untamo pitää suutaan auki aivan kuin se olis nauranu meidän vitseille! Hoitsujen mielestä se oli aika väkäleuka, joten siitä saattaa tulla itsepäinen... ;)

Ylläri oli se, että istukka olikin etuseinässä, kun olen liikkeet tuntenut jo 3 viikkoa. Mutta olenkin sanonut, että tunnen liikkeet aina vasemmalla puolella. Istukka taitaa siis olla juuri navan oikealla puolella. Se ei kuitenkaan ollut mitenkään lähellä kohdunsuuta, eli ihan hyvässä paikassa näyttää olevan. Kasvattaakos se mahaa enemmän? Mullahan se jo lupaavasti pullistaa.

Mutta nyt syömään. Jutskaan sit taas lisää kun töiltäni ehdin!

T. Rizzu & Untamo rv 19+4 (ja tänään on 19.4., hauska yhteensattuma!)

Vierailija
2/32 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet] Rizzulle onnittelut mukavista kuulumisista!

Meinasin laittaa pinoa pystyyn tuossa ennen kymmentä, mutta sit aattelin oottaa et joku muu laittaa :)

Oiskos teillä muilla hyviä ideoita juhlavaatetukseen? Mulla ois meno miehen sedän 50-vuotispäiville ja oma valmistuminenki häämöttää kuukauden päässä. Onko joku kokeillu miten semmonen salsahame istuu jo hieman pömpöttävän mahan päälle? Ite oisin tänään lähteny kaupunkikierrokselle, mutta flunssa verottaa voimia sen verran etten viitsi itseäni kiusata. Tosi ihana tämä flunssa kun voimat ihan veks. Aamulla kun laitoin pojalle ja itelleni aamuupalaa tuntu, et pitää mies soittaa takas töistä kun oli niin kurja olo. Pyörrytti, hikoilutti ja teki pahaa, mutta onneks meni ohi ja nyt olo parempi siihen verrattuna. Omassa navassa ei sen kummempia. Kunnon liikkeitä odotellessa.

Oona, poika ja sintti 17+3 [color=deeppink][size=5]♥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkGreen]Mulla on tänään neuvolan synnytysvalmennus....tuntuu hassulta kun se näin aikaisin. Synnytykseen kuitenkin vielä aikaa...

Mietiskelin tässä että pakotanko sittekään miestä mukaan (se olis aika helpottunut jos sanoisin että ei sun tartte lähtee:) kun siinä on samalla imetyksestä juttua ja se osio voi miehestä olla tylsä. Mutta toisaalta haluan kyllä että se on siinä synnytysvalmennuksessa, tietää sitten vähän mitä odotettavissa.....

Kerttu rv 17+ (tai tasan 18 neuvolan mukaan...) [color=MistyRose][size=6]♥[/size]

Vierailija
4/32 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin lomapäivät mummulassa - tai no meikäläinenhän raahasi osan töistään mukana. Tultiin takaisin maanantaina ja eilinen mulle oli kiireinen työpäivä. Tänään vähän parempi, mutta ei paljoa.

Vointi on hyvä, masu kasvaa ja vauva potkii paljon :D Tässä raskaudessa suurin mieliteko on limppari, voi räkä...

Mulle sanottiin kans ultrassa, että istukka on etuseinässä, mutta eipä se oo noita potkuja yhtään kadottanut, kun oon tuntenut niitä jo viikolta 14... Potkii vissiin sen verran kovaa ;)

Tyttöolo on toistaiseksi edelleen, katsotaan muuttuuko mihinkään loppuraskaudessa.

Kuopus sammui tissille ja meni päikkäreille jokin aika sitten. Esikoinen katsoo lastenohjelmia, lupasin mennä kohta seuraksi. Täällä paistaa aurinko, tytöt vaihtoivat eilen kesärenkaat autoon isin kanssa (=eli sotkivat itseään mahdollisimman paljon, jotta äidillä oli siivoamista, eläköön kurahaalarit!).

Ihanaa keskiviikkoa keijuille!

Porenn ja Pimpula rv 21+1

Vierailija
5/32 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on tosiaankin!! Ite kattelin kans alotusta o kympin jälkeen, mutten ennättäny ite pinoa alottamaan, piti töitä tehdä.

Ruookahalu on palannut mullekin, aika terveellisesti tulee edeleen syötyä, mutta joka päivä pitää jotakin herkkua kuitenkin saada..mikä ei siis tietenkään ole oikein hyvä kun miunhan piti vanhana raskausdiabeetikkona alkaa kytätä niitä rasvoja ja sokereita..tänne astihan se on onnistunu loistavasti kun mitään rasvasta ja sokerista ei ole tehny mieli, mutta nyt alkaa suklaakin jo uppoamaan..huolestuttavaa :) Paino on kivunnut suurin piirtein lähtölukemiin eli on nyt +-0kg.

Maha on kyllä ihna järkyttävä pampula vaikka painoa ei olekaan tullut. Kasvava kohtu työntää vararengasta ylöspäin niin että masu alkaa jo rintojen alta. Eilen miehelle jo natisinkin että kuinka ihmeessä jaksan masua vielä ainakin 21viikkoa kun tää nyt on jo tällänen??? Lasten kurahousujen lahkeiden laitaminen painaa pahasti masua enkä haluais ollenkaan kyyristellä ja pyllistellä, mutta en voi sitä hirveesti välttääkään töissä. Ihan oikeesti, en kamalasti nauti tynnyriolosta jo nyt, ihan ois riittäny, että loppuraskauteen painottus. Mutta no, jos tämä nyt on miun viimenen raskaus niin... mutta hankalammalta olo tuntuu kuin edellisissä raskauksissa sampoilla viikoilla (vai kultaako aika muistot?).

Kunpa tulis se kevät...vielä 9viikkoa töitä ennen kesälomaa...

Minjuska 19+2 (kiitos Piias: taisin viimeks olla hiukkasen ulalla päivistä, enkä pelkästään raskauspäivistä, kuvittelin oikeesti että sillon oli lauantai ;) )

Vierailija
6/32 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/32 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuppaa olemaan töissä entistä kiireempi, kun pitää näitä lomapäiviä pidellä pois ja siten joka viikko on normaalia lyhyempi ennen kuin varsinainen kesäloma alkaa. Siinä ajassa pitäisi kuitenkin ehtiä tehdä kaikki samat työt ja vielä tuurata työkaveria, joka on lomalla nyt sitten lähes kaikki ne päivät, kun minä olen töissä. Puh! No, koska työinnostus on mitä on ja kiitosta ei tipu, rehki miten paljon tahansa, jos olo menee yhtään stressin puolelle, aion hakea saikkua. Jotenkin tieto siitä, että tuo on mahdollista tarvittaessa auttaa jaksamaan.

Stenvalilla oli kivoja uutisia, onnellista odotuksen jatkoa!

Mammavaatteista: minäkin satsasin (lue: törsäsin) useampiin housuihin kuin olisi ehkä ollut tarpeen ja muutamia paitojakin olen ostanut, vaikkei olisi tarvinnut, mutta jotenkin haluan nauttia tästä raskaudesta siinäkin mielessä, että haluan näyttää niin hyvältä kuin mahdollista myös raskaana. Kahden aiemman lapseni kohdalla minulla oli käytössä yhdet mammahousut, yksi mammahame ja paidat olivatkin sitten normaalipaitoja, koska tyyli oli silloin väljä. Nyt tyyli on vartalonmyötäisempi ja toisaalta haluankin esitellä masua, kun se nyt siinä kerran vihdoinkin on. Ja vielä: aikaisemmat raskaudet olivat talviodotuksia, joten tämä tuleva kesäinen odotus on ihan uutta ja asettaa vaatetukselle toisenlaiset vaateet.

Liikunnastakin oli puhetta tuossa pääsiäisenä. Itse olen yrittänyt käydä kävelylenkeillä aina kun mahdollista järkyttävistä liitoskivuista huolimatta. Jumpat jätin suosiolla alkuraskauden aikana, kun ei jaksanut eikä huvittanut salin tunkkainen ilma, joka olisi saanut vain voimakkaamman pahoinvoinnin aikaan. Tuskin niitä enää jatkan tällä erää. Uintia saatan harkita, kun näitä vapaapäiviäkin nyt on... Iltaisin ei jaksaisi vieläkään lähteä työpäivän päälle mihinkään muualle kuin juuri ja juuri lasten harrastuksiin.

Varsinainen hyrrä taitaa minun masussani asustella. En voi sanoa tunteneeni potkuja tai muuta tarkkaa, epämääräistä muljahtelua vain ja sitä onkin riittänyt. Hassua, mutta aina kun vaaveli pyörii, tulee sellainen kuvottava olo. Oikeastaan huomaankin ensin tuon kuvotuksen ja sitten kun rupean kuulostelemaan, tajuan vauvan siellä möyrivän.

Ensi maanantaina on rakenneultra. Jännittää vähän, että mitä sieltä löytyy ja paljastuuko sukupuoli - toivoisin ainakin niin.

fullmoon 19+2

Vierailija
8/32 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan hiljaista on meijän syyskeijujen pinoissa. Mihin kaikki ovat kadonneet??? Onneksi meitä on jonkin verran niin pidetään pinot pystyssä =)

Poitsu on edelleenkin kipeänä. Nyt on ripulia ja hieman lämpöä. Mutta onneks jo parempaan päin on vointi.

Mä en löydä kivoja mamma vaatteita mistään. Mulle ei yhtään istu päälle selliset housut joissa kangas osa tulee yli mahan. paitoja mulla on mutta housut tuottaa ongelmia. Hameita pitäis kesäks hankkia. Pitää nyt joku päivä lähteä shoppailemaan.

Mulla on kanssa jatkuva nälkä. Poitsun kanssa ei ollut tällaista. Nyt pelkäänkin paljonko vaaka näyttää ens viikolla neuvolassa. On tullut kaikkea herkkua nimittäin syötyä.

Jaahas poitsu nukahti. Pitäiskö sitä itekkin kömpiä päikkäreille. Väsyttää niin paljon. Saa nähdä joudunko ens viikolla aloittamaan raudan syönnin.

Öttis, poitsu kohta 1v7kk ja masuasukki rv21+0 (niin ne viikot vaan vaihtuu)

Vierailija
9/32 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, piti vielä kysyä, oletteko huutaneet/ostaneet nettihuutokaupoista (tai täältä Vauva-lehtien palstoilta) vauvakamaa? Mulla olis yhdessä paikassa sopivalta tuntuvat vaunut. Uskaltaiskohan? Kyseessä olis Teutonian Prestiget, viime vuoden malli. Ja toisesta paikasta Anitan raskaustukivyö, kun alkaa jo tuo selkä mennä notkolle. Jos jollakulla on kokemusta näistä, kuulisin mielelläni kokemuksia näistä!

T. Rizzu

Vierailija
10/32 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettilaiskuus iskenyt ihan totaalisesti! Tai jos netissä käyn niin lueskelen muiden kuulumisia tai surffailen mammavaate sivuilla. Mutta kun tämä näppis on mukamas niin hiivatin vaikea kapine tarttua ;)

Omassa olossa ei kummallista, liikkeitä alkanut tuntua, tosin aivan minimaalisen vähän, mutta napakoita potkuja silloin kun tuntuu. Ultra onkin jo huomenna, sitten taas tietää vaavista enemmän!

Pääsiäinen meni lähinnä syödessä, ja sama meno jatkuu.. Jumppia joissa käyn on enää 3 jäljellä ennen kesätaukoa, voi ei! No ilmat paranee ja illat valoistuu, niin eiköhän sitä taas tule käveleskeltyäkin enemmän.

Paitsi: jollei nämä kivut pahene :( Siis nivustyrä tosiaan puskee esille oikealla puolella, viiltävää ikään kuin kirvelevää kipua ylösnoustessa. Ja sitten mitä lie kiinnikekipuja alavatsalla, tuttuja viime raskaudesta, lisäksi. Viime rask. jäin sairaslomalle rv20 näiden kipujen takia, kun ei voinut yhtään kumarrella/nostella/koukkia/kääntyillä, eikä etenkään nopealla tempolla. Tänäänkin poitsun kanssa oli vähän kiireisempi kauppareissu tehtävänä ja paljon ostettavaa, niin johan alkoi vanhat kivut muistua mieleen ja tuntua kans :( Täytynee ottaa rauhallisesti tästä eteenpäin (tuon puoltoista vuotiaan kanssa, jep!).

Huomenna tulen sitten kertomaan meidän ultrakuulumiset!

t. Itta 18+5

Vierailija
11/32 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostimme vaunut tuolta huuto.netistä jo jonkin aikaa sitten kun mieleset tulivat vastaan. Ajoimme niitä ensin katsomaan ja mukaanhan ne sitten tarttuivatkin. Olin ja olen tyytyväinen vaunuihin.

Yhden vauvapuvun olen sieltä myös tilannut, oli myös erittäin hyvässä kunnossa ja toimitus oli nopea.

Anoppini on tilannut vauvallemme hirveän läjän vaatteita sieltä huuto.netistä ja taso on ollut vaihteleva erittäin hyvästä sitten ei niin hyvään, käyttäkelpoisia toki ovat kaikki olleet.

Kannattaa tietysti aina katsoa myyjän palautteet, niistä näkee helposti minkälainen kauppakaummpani hän on ollut.

Huuto.netissä voi oikeasti tehdä löytöjä.

Vierailija
12/32 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ostanut rattaat, turvavyönalentimen ja konserttiliput Huuto.netistä ja myynyt hoitopöydän, lasten vaatteita, kenkiä ja leluja sekä muuta vauvakamaa Vauvan kirpparilla.

Kaikki kaupat ovat sujuneet hyvin. Olen aina kysellyt myyjältä lisätietoja tuotteesta ja kaupoissa olen maksanut eka ja saanut sitten ostoksen. Kyllä näinkin kaupatessa myyjällä on laillinen vastuu että tavara on siinä kunnossa missä hän sitä myy ja vastaa sitä mitä hän kertoo. Itse olen toiminut kauppiaana samoin, eli kun maksu on ollut tilillä on olen laittanut tavaran matkaan. Matkahuolto on aika kätevä ja edullinen väline.

Huomenna ultraan sairaalaan.....

Ruusunen ja pikku ruu 18+5.

Vierailija
13/32 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin keskustassa hieman ostoksilla. Miehen isän 60v. juhlat on perjantaina ja piti kauluspaita käydä esikoiselle ostamassa. Samalla huomasin Stockalla, että siellä näytti olevan kivoja äitiysvaatteita, ihan yllätyin, joten huomenna suuntaan sinne uudestaan ihan yksin. Tuon vilpertin kanssa ei sovittamisesta tule mitään. Nytkin se juoksi pitkin lastenvaateosastoa, kun rattaista päästin alas. :)

Mullakin on tuottanut ongelmia löytää kivoja äitiysvaatteita ja etenkin housuja. No, josko huomenna tulis helpotusta asiaan.

Masuun (.) kuuluu ihan normaalia möngintää...ja potkuja. Ihana tuntea taas liikettä masussa. Rakenneultraan on vielä reilu viikko, ensi viikon perjantaina. Koko alkuraskaus on ollut ihan sellainen tunne, että tyttö on tulossa, mutta nyt muutaman päivän masun muodosta ja muutenkin tullut tunne, että jos se kuitenkin olis poika. Hmmm...no ehkä ollaan ensi perjantaina viisaampia.

inkuli ja nuppu rv 19 ja esikoinen " Vaahteramäen Eemeli" 1v. 2kk

Vierailija
14/32 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, täällä oli ollut puhetta painon noususta. Eli mulla on nyt yhteensä 3kg tullut raskauden toteamisesta. Ja massu näkyy jo kunnolla. Vissiin aina toista, kolmatta jne. odottaessa tuleekin nopeammin esiin.

Huutonettiin olen ajatellut laittaa meidän huonekaluja myyntiin, mutta en ole koskaan sieltä ostanut mitään, ja tämä myyntihommakin tulee olemaan ensimmäinen. Mutta olen kuullut hyvää kys. netistä.

inkuli

Vierailija
15/32 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen neuvolassa ja kaikki oli ok.

Tässä vähän " tuloksia" : RR 111/57, pissa puhdas, hb 114 (sain käskyn syödä Obsidania). Vauvan sydämen syke oli 150. Terkka ei meinannut saada sydän ääniä kuuluviin, kun vaaveli meni aina alta pois. Ja potkiskeli. Taitaa tulla vilkas tyyppi hänestä. :) Vauvan liikkeitä tunsin viikkoa sitten selvästi, mutta en sen jälkeen pahemmin.

Mua turvottaa välillä älyttömästi: eilen aamulla vaaka näytti 74kg ja neuvolassa 76 kg! Eli 2 kiloa ois tullut niinkun yhtäkkiä lisää, huh! Mulle ei muutenkaan saisi tulla kamalsti painoa. Huomasin kyllä eilen aamulla, että mulla oli sormet ihan turvoksissa.

En kerkiä nyt enempää kirjoitella kun lapset haluaa koneelle.

Hyvää keskiviikkoa! =)

T.Rose74 ja kakkonen rv 18+

Vierailija
16/32 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli myyn uusia MOM by Lindex mamma farkkuja,tummansiniset pikkuisen levenevät lahkeet.Koko 46,stretsiä ovat.Leikkaus on farkussa niin,että mahan alle jää farkkukangas ja siitä nousee trikoinen kappale mahan yli.

Itse en sit osannutkaan pitää ko.leikattuja housuja,siksi myyn.

Jos kiinnostaa laita meiliä lintu 72 @ yahoo .com välit pois.

Hinta 20e(maksoin 35)

Housut löytyy Treelta.

Vierailija
17/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Tomato]

Tuli sellanen olo että huh, mihin sitä on ryhynyt! :)

No joo, onneksi synnytys on edessä vasta syyskuussa ja sillon on varmaan vaan helpottunut kun pääsee synnyttään....

Omaan oloon ei mitään uutta. Ja täällä työttömyys jatkuu kun en oo saanu ees tehtyä yhtään työhakemusta. Aaargh.

Kerttu rv 18 [color=Chocolate][size=6]♥[/size]

Vierailija
18/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas pitkästä aikaa

oli pitkä pääsiäinen, pidin muutaman talvilomapäivän samalla. Silti väsyttää, tuntuu ettei saanut levättyä lainkaan tarpeeksi. 2,5v uhmis ei suostu päiväunille enkä minä jaksa sen kanssa tapella montaa tuntia samasta asiasta joka päivä ja ilta joten annoin suosiolla jättää väliin parina päivänä. Levätä piti omassa sängyssä kirjojen kanssa, mutta sitä kesti max noin 20 minuuttia, joten ei nukkunut äitikään. Ja nyt väsyttää.

(.) eilen neuvola ja yläpaineet oli koholla, 130 ei mitään hälyyttävää mutta itseänikin jäi vaan mietityttämään. terkkari mittasi kahteenkertaan että jos olisi laskenut, mutta ei. Onko muilla ollut? Hb oli 130 pintaan myös eli ei mitään rautaa vielä ja väsymys siis on ihan sitä muuta kun raudanpuutetta. Vauvan syke oli 143 eli kun vertailin aiempiin niin pojalta vaikuttaa =) Mitähän vielä. Painosta juttelitte, no nyt oli pompsahtanut meikäläiselläkin noin 5kg lisää alkupainosta, apua. Edelliskerralla oli laskenut hieman (kiitos huonon olon) ja nyt lähteny nousuun kun suklaakin jo taas maistuu ja paha olo ei vaivaa. Aina olen saanut +20-25kg ja tällä kerralla en todellakaan sitä määrää haluaisi, mutta kun ruokakin on niiiin hyvää. En tiedä miten pitää itseni kurissa. Liikkua toki aion niin pitkään kun voin, eilenkin kävin stepissä, mutta saas nähdä, ei pidä asettaa liikoja tavoitteita senkään suhteen. Ja taas nälättää ja puoli 8 aikaan söin kaksi ruisleipää juustolla ja meetwurstilla (joka on normaalisti yök) ja jugurttia... millähän sitä nälkää enää pitelisi =))

mutta työntouhuun

t. tuisku 17+4

Vierailija
19/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mihin ovat keijut kadonneet..? Kovasti on hiljaista.

Itsellänikään ei ole kummempia kerrottavia, olo on ihan ok ja kaikki tuntuu olevan hyvin. Vauva liikkuu ja potkii paljon, olen minäkin miettinyt että kun sanotaan että ne nukkuvat suurimman osan ajasta tässä vaiheessa missä välissä tämä vauva oikein nukkuu kun liikkeitä tuntuu olevan vähän väliä.

Töissä sain kerrottua eilen, suhtautuminen oli positiivista. Nyt alkaa sijaisen etsintä, jotenkin ärsyttää ajatus että joku tulee soheltaa paikalleni ja pistää ehkä luomani järjestyksen mieleisekseen. Hölmöjä ajatuksia.

Voikaa kaikki hyvin!

Tinah 20+4

Vierailija
20/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoinkin äsken kyssärin palstalle kun mulla on pari kertaa lorahtanut ja olen miettinyt että mitä se on. Eilen sain itseni sitten sen verran paniikkiin että soitin aamusta neuvolaan ja oli onneksi yksi aika vapaana lääkärille. Lääkärin mielestä se olisi vetistä valkovuotoa ja että valkovuodon määrä voi kuulemma vaihdella päivittäin. Kaikki oli muuten ok. joten kai tässä on nyt rauhoituttava. Jos yksikin pienen pieni lorahdus vielä tulee niin soitan äitiyspolille.

Ai niin paino oli noussut ihan kiitettävästi :(( Nyt on näkyjään karkinsyönti alkanut vaikuttaa painonnousuun. Kai se on palattava la-sunnuntain karkkipäiviin. Ja silloinkin ei suklaata vaan jotain hedelmäkarkkeja.

rv 20+3