Minulla on illuusio siitä, että olen kirjailija, enkä voi tehdä enää vähäpätöisiä toimittajaduuneja
Oikeasti potkaiskaa mua päähän. Minulta on julkaistu yksi kirja isolta kustantajalta. Koen olevani nimeni vankina. Että nyt pitää profiloitua kirjailijaksi. Ja vaimon rahoilla. Olen ylittänyt tietyn riman ja uskon itseeni kirjoittajana. Ja kriitikotkin menivät kehumaan. Nyt sitten vanha tuttu saamattomuus kuristaa minut kuoliaaksi. Kustannusala ja sen bileet ovat pääosin pelleilyä ja pötemistä jossa mesotaan hiekkalaatikolla. Ja minä olen siellä yksi statisti.
Ihailen ketä tahansa duunaria. He ovat idoleitani.
Kommentit (10)
Mene hanttihommiin hakemaan matskua. Pian sen jälkeen aukeaa hanat. Itse oon lauluntekijä, jolla on myös päivätyö. Odotan jo hetkeä päästä kirjoittamaan.
Ap
Ai miksi? Koska hyvinvointiyhteiskunta on minunlaiselle paskalle ansa. Kylmät realiteetit puristaisivat minusta mehun oikealla tavalla ulos.
Ai miten niin et voi tehdä toimittajaduuneja? Mikä sinua tarkalleen ottaen estää?
Ap
Koen, että on jotenkin kultivoituneempaa olla kirjailija, vaikka pelleilypisteeni ovat tapissa.
Minä olen toimittaja, ja erittäin suuri osa työkavereistani on julkaissut kirjoja, suurin osa useita. Ihan hyvin heiltä hoituu edelleen toimittajantyö, deskihommat ja vuorot.
Aika vähän on niitä kirjailijoita , jotka pärjää ilman palkkatyötä.
Jos olet oikea kirjailija ,niin tiedät tämän.
Edesmennyt mieheni kirjoitti 3 kirjaa toimittajan työn ohessa. Niitä jopa myytiin.
Yksi kaveri on kuvataiteilija, mutta sillä harva Suomessa elää. Niinpä hän opiskeli lähäriksi, että voi välillä tehdä keikkaa ja saa rahaa. Samaan aikaan päiväkodissa oli harjoittelussa myös toinen taiteen maisteri, eli näyttelijä.
Ja sinä et edes toimittajan hommia enää voisi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ai miksi? Koska hyvinvointiyhteiskunta on minunlaiselle paskalle ansa. Kylmät realiteetit puristaisivat minusta mehun oikealla tavalla ulos.
Perusta firma, jonka kautta tuotat romaanejasi. Kaikki tuet paitsi apurahat loppuu.
Mene raksalle oikeisiin töihin siitä. ;) Saat nimittäin kaltaistasi seuraa, jos haet sen yhden kirjailijan raksafirmaan töihin.