Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin työelämässä, koska ulosotto vie palkasta enemmän, kuin mitä jää itselle. Ulosottomies saa proviisiota minun ulosotoista, tätä en hyv...

Vierailija
05.03.2018 |

Ulosotto on tehnyt mahdottomaksi minun käydä töissä.
Lisäksi ulosotto ei lyhennä veloista eli pääomasta, vaan rahat menee perintäkuluihin ja korkoihin.
Perittävä summa sen kuin nousee, nyt noussut 10 000eurosta lähelle kolmeakymmentä, vuosikymmenessä, vaikka olen maksuja maksanut ulosotolle.

Joka tätä systeemiä kannattaa, maksakoon tämän.
Minä en enää maksa, en tee töitä, enkä muutakaan yhteiskunnan hyväksi.

Muualta tulleille riittää rahaa jaettavaksi.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te päästätte ne velkanne ulosottoon?

Yritin vain työllistää itseni. Persiilleen meni. Ei ollut vaihtoehtoa.

tämä on ehkä selitys minkä olet itsellesi kehittånyt, koska psyyke ei kestä sitä faktaa, että on tehty virhearviointeja. ketään ei pelkkä yrittäminen aja ulosottoon. ulosottoon yrittäjä joutuu usein, kun jättää verot maksamatta tai alvit tilittämättä. ei olisi kovun reilua muita kohtaan, jos jonkun ei tarvitse maksaa veroja.

Vierailija
62/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne rahat ulosotolle mene, paitsi tietyt toiminnan kulut, ne menee niille, joille olette jättäneet velkanne maksamatta. Olisko kiva olla se, jolta jää rahat saamatta teidän kaltaistenne luuserien vuoksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman offtopic, mutta pääosa duunareista ei huomaa alle keskipalkkalaisena, että liittoihin kuuluminen ansiosidonnaisen takia on aivan uunoa.

Pas kapalkan prosenttiosuus sidonnainen on niin huono, että olet kuitenkin tukia vailla.

Perustyötön kun nappaa kuitenkin peruspäivärahan, asumistuen ja tt-tuen, jonka päälle ilmaset lääkkeet, sähkö ja kotivakuutus.

Noihin ei pas kaansiosidonnainen yllä.

Vierailija
64/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämä on ehkä selitys minkä olet itsellesi kehittånyt, koska psyyke ei kestä sitä faktaa, että on tehty virhearviointeja. ketään ei pelkkä yrittäminen aja ulosottoon. ulosottoon yrittäjä joutuu usein, kun jättää verot maksamatta tai alvit tilittämättä. ei olisi kovun reilua muita kohtaan, jos jonkun ei tarvitse maksaa veroja.

Tämä oli vastaus kysymykseen, että miksi meni ulosottoon. Ei ollut vaihtoehtoa sille. Menin vielä typeryyksissäni ne verot maksamaan ja jätin muut maksamatta. Verovelka, kun vanhenee 5 vuodessa, muut 15. Toinen moka oli yrittää toiminimellä. Toiset senkyn vetää oy.t konkurssiin ja jatkaa posottamista ilman velkataakkaa.

Vierailija
65/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me töppäiltiin mieheni kanssa nuoruudessa urakalla raha-asiamme. Lopputuloksena miehellä 25t ulosottovelkaa ja minulla 10t. Näistä korkoja ja oikeudenkäynti kuluja oli varmaan 2/3 osaa. Ulosottoaikana summa tietenkin aina kasvoi kuukausikorkojen muodossa, mutta ei ne korot nyt niin mielettömiä ole.

Tehtiin molemmat maksusuunnitelmat veloistamme. Kyllä, myös ulosottoon voi tehdä maksusuunnitelman. Tällöin ulosmittausta ei tehdä, eli palkasta maksetaan aina tasaerä velkoja pois. Suunnitelmasta ei saa lipsua yhtään ja muutenkin ulosottomieheen pitää itse pitää aktiivisesti yhteyttä. Kun on itse yhteistyökykyinen ja osoittaa maksuhalukkuutensa, joustaa myös ulosotto tarvittaessa. Kaksi kertaa vuodessa voi pitää maksuvapaankin.

Neljässä vuodessa saatiin maksettua kaikki pois, tänä aikana elettiin aika normaalia elämää. Noin tuhat euroa kuukaudessa käytettiin velkojen maksuun, itse olin suuren osan ajasta opiskelija. Omat velkani lyhensin tosi nopeasti kun töihin menin. Ei siinä rahassa uitu, mutta pysyttiin leivässä ja matkusteltiinkin välillä.

Ulosotosta ON mahdollista selviytyä. Pitää koittaa vaan suunnata katse kohti tulevaa ja keskittyä siihen, että ne velat saa maksettua ja piste. Ei missään nimessä kannata alkaa vältteleen ulosottoa ja rypemään tilanteessa, vaan kannattaa koittaa maksaa velat niin nopeasti kun vaan pystyy.

Ja se velkojen takaisinmaksu on hyvää aikaa opetella parempaa taloudenhallintaa. Nyt ajatus velkakierteestä on onneksi enää muisto, kyllä tämä asia on opittu niin kantapään kautta. Ihminen on kuitenkin erehtyväinen, joten en jaksa itseäni asiasta liiemmin soimata enää. Tein virheen ja kärsin sen seuraukset.

Vaikka maksoin omat velkani pois tosi pienistä tuloistani, auttoi kokoajan se että pidin "päämäärän kirkkaana mielessäni" vaikka välillä kuinka itketti.

Vierailija
66/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli vastaus kysymykseen, että miksi meni ulosottoon. Ei ollut vaihtoehtoa sille. Menin vielä typeryyksissäni ne verot maksamaan ja jätin muut maksamatta. Verovelka, kun vanhenee 5 vuodessa, muut 15. Toinen moka oli yrittää toiminimellä. Toiset senkyn vetää oy.t konkurssiin ja jatkaa posottamista ilman velkataakkaa.

ei edelleen avannut ylivelkaantumisen syitä. oliko liiketoiminta kannattamatonta? miksi? verovelat olisi saattaneet oy:n myötä poistua konkassa, mutta yksityisen vieraan pääoman olisi kuitenkin joutunut takaamaan.

oma mielipiteeni on se, että ennen ensimmäistä yritystä pitäisi suorittaa jonkinlainen yrittäjän ajokortti.

Vierailija
67/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

uptown girls

Vierailija
68/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosotto on tehnyt mahdottomaksi minun käydä töissä.

Lisäksi ulosotto ei lyhennä veloista eli pääomasta, vaan rahat menee perintäkuluihin ja korkoihin.

Perittävä summa sen kuin nousee, nyt noussut 10 000eurosta lähelle kolmeakymmentä, vuosikymmenessä, vaikka olen maksuja maksanut ulosotolle.

Joka tätä systeemiä kannattaa, maksakoon tämän.

Minä en enää maksa, en tee töitä, enkä muutakaan yhteiskunnan hyväksi.

Muualta tulleille riittää rahaa jaettavaksi.

BLaa blaa,ihan oma vikasi kun elit yli varojesi. Oisko  kannattanu käyttää aivoja ärseen sijasta sillo kun vielä  oli sitä rahaa?

Sinäkin siis maksatat menosi  muilla, olet yhtä surkimus kuin haukkumasi ihmiset. Häpeä.

Vierailija
69/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet jättänyt laskut maksamatta ja nyt itket, kun ne pitäisi maksaa vihdoin takasin ja korkojen kera. Idiootti.

Vierailija
70/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei edelleen avannut ylivelkaantumisen syitä. oliko liiketoiminta kannattamatonta? miksi? verovelat olisi saattaneet oy:n myötä poistua konkassa, mutta yksityisen vieraan pääoman olisi kuitenkin joutunut takaamaan.

oma mielipiteeni on se, että ennen ensimmäistä yritystä pitäisi suorittaa jonkinlainen yrittäjän ajokortti.

Koska taantuma, koska maksuja, saamatta, koska yrittäjä kurssilla kehoitettiin toiminimellä aloittamaan, koska velat niin isot, että ei palkkatyöllä pysty koskaan maksamaan, koska ei päässyt yrityssaneeraukseen, eikä velkajärjesyelyyn.

Koska ei annettu enää mahdollisuutta jolla voisi selvitä. Nyt korot senkin kasvaa. Muutaman kymppitonnin velat oisin maksanut vuodessa.

Vierailija
71/77 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka ei ole olleet ulosotossa eivät tajua, pahimmassa tapauksessa tuo olosotossa oleva summa voi viedä kaulakiikkuun. Itsellänikin on ja olen yrittänyt hakea apua no en saa miksi ? Koska tämä on velkaneuvonnan päätettävissä kuka saa ja kenelle annetaan. Ja loppujen lopuksi kuka helvetti ne kuolettuneet velat maksaa ? Haluaisin minäkin maksaa mutta en pysty ja siellähän ne pyörii. Mitään et saa mistään onneksi puolisolla on luottotiedot kunnossa saimme katon päämme päälle sekä vielä vakuutuksetkin . Mutta jokainen tietää että oma vika mutta koror kasvaa korkoa ja ulosottoviranomainen nyhtää provikat ja se menee joakisesta tulosta mikä yliytää auojaosuuden minulla on ollut aina niin että olen maksanut ja joutunut maksamaan 2/3 suojaosuuden ylityksestä..ja minä en maksa myöskään kun en voi siinähän vanhenee odottanut pääsyä velkasaneeraukseen mutta eivät ota. Velat vm 2001 ja eivät ole vanhebtubeet vieläkään

Vierailija
72/77 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa tapauksissa ei oteta velkaa tai osteta jotain ja jätetään se sitten maksamatta.  Voit vaikkapa pelkästään saadaksesi asiasi käsiteltyä tuomioistuimessa joutua maksamaan 30000-100000 lakimiehen palkkioita. Monellako on rahaa maksaa ne maksut kun ne on maksettava 2 kuukaudessa. Sitten on muita viranomaismaksuja, joita ei itse ole koskaan halunnut mutta niinpä ne vaan tipahtaa postiluukusta tahdoit tai et.

Vierailija
73/77 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on n. 22t € velkaa, lähinnä kulutusluottoja ja pikavippejä sekä opintolainat. Velkaannuin 25-26 -vuotiaana erotessani ja joutuessani samaan aikaan työttömäksi. 31-vuotiaana hain ja sain velkajärjestelyn ja sen mukaan maksan n. 3500 € velkojani pois kolmen vuoden aikana ja sitten olen veloistani vapaa. Köyhää aikaa tämä on, eikä kannata ottaa enempää töitä tähän hetkeen, mutta ei kestä montaa vuotta.

Vierailija
74/77 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mievaan1234 kirjoitti:

Ne jotka ei ole olleet ulosotossa eivät tajua, pahimmassa tapauksessa tuo olosotossa oleva summa voi viedä kaulakiikkuun. Itsellänikin on ja olen yrittänyt hakea apua no en saa miksi ? Koska tämä on velkaneuvonnan päätettävissä kuka saa ja kenelle annetaan. Ja loppujen lopuksi kuka helvetti ne kuolettuneet velat maksaa ? Haluaisin minäkin maksaa mutta en pysty ja siellähän ne pyörii. Mitään et saa mistään onneksi puolisolla on luottotiedot kunnossa saimme katon päämme päälle sekä vielä vakuutuksetkin . Mutta jokainen tietää että oma vika mutta koror kasvaa korkoa ja ulosottoviranomainen nyhtää provikat ja se menee joakisesta tulosta mikä yliytää auojaosuuden minulla on ollut aina niin että olen maksanut ja joutunut maksamaan 2/3 suojaosuuden ylityksestä..ja minä en maksa myöskään kun en voi siinähän vanhenee odottanut pääsyä velkasaneeraukseen mutta eivät ota. Velat vm 2001 ja eivät ole vanhebtubeet vieläkään

Vanha juttu, mutta tuo ei pidä paikkaansa, että velkaneuvonta jotain päättäisi. Käräjäoikeus päättää velkajärjestelyt, velkaneuvonta vain avustaa hakemuksen tekemisessä.

Vuonna 2018 velkaneuvonta oli kunnissa, mutta sen jälkeen oikeusaputoimistossa, ja velallinen voi asioida missä tahansa asuinpaikasta riippumatta.

Vierailija
75/77 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisit pois kuitenkin joskus velkavankeudesta, kun maksat.

Kai sitä saa lyhentää tiukemmallakin maksusunnitelmalla ?

Vierailija
76/77 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosotto vie 1/3 suojaosuuden ylittävästä palkasta.

Suojaosuus on n. 680e/kk.

Jos nettopalkka on vaikka 1500e, niin ulosotto vie siitä n. 270e/kk.

Joten 1200e jää vielä elämiseen.

Kyllä sillä laskut maksaa ja ruuat ostaa.

Toki ap ei kertonut palkkaansa mutta ilmeisesti paljon suurempi kuin tuo 1500e jos uo on vienyt enemmän kuin mitä jää käteen.

Väärin laskettu

Vierailija
77/77 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en enää käy ikinä töissä. vandalismia alan harjoittamaan, ei kannata ihmetellä jos autoista on renkaat puhkottu ja lasit paskottu.