Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin työelämässä, koska ulosotto vie palkasta enemmän, kuin mitä jää itselle. Ulosottomies saa proviisiota minun ulosotoista, tätä en hyv...

Vierailija
05.03.2018 |

Ulosotto on tehnyt mahdottomaksi minun käydä töissä.
Lisäksi ulosotto ei lyhennä veloista eli pääomasta, vaan rahat menee perintäkuluihin ja korkoihin.
Perittävä summa sen kuin nousee, nyt noussut 10 000eurosta lähelle kolmeakymmentä, vuosikymmenessä, vaikka olen maksuja maksanut ulosotolle.

Joka tätä systeemiä kannattaa, maksakoon tämän.
Minä en enää maksa, en tee töitä, enkä muutakaan yhteiskunnan hyväksi.

Muualta tulleille riittää rahaa jaettavaksi.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ketju samasta aiheesta ihan samoilla sanoilla ja osin samoilla kommenteillakin - miksi?

Vierailija
22/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat on velksi . Ei kukaan maksa mukaan velkoja pois. Ei tulis mieleen edes odottaa sitä.

Joku vois kutsua oppirahoiksi sun tilannetta. Itse päätät otatko opiksi ja hoidat homman loppuun vai hakkaatko päätäsi seinään.

Sun valinta. Urputa peilikuvallesi.

En ole vaatinut ketään maksamaan velkojani, olen ne jo moneen kertaan maksanut (alkuperäiset summat).

Sen sijaan en ala maksaa tyhjästä, eli proviisiota ulosottomiehelle yms. Perintäkuluissa korkokin jotain 10% luokaa, tarkoitaa, että 30 000e valasta jos maksat 500e kuussa, velka ei lyhene ollenkaan, koska perintäkulut yms.

Maksaisitko itse keksittyjä korkoja ja kuluja ja proviisioita ulosottomiehelle, jolla on lisäksi kuukausipalkka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sulla menee ulosottoon kuukaudessa?

Nimittäin aika mahdotonta että velka on vain kasvanut jos olet jo vuosia lyhentänyt joka kk velkaa.

Miehellä oli ulosotossa n. 10 000e, joka kk palkasta meni n. 600e ulosottoon ja velat oli vajaassa kahdessa vuodessa maksettu pois.

Ei ole ollenkaan mahdotonta, ne korot ja kulut ovat sen verran kovat. Olen itse maksanut noin 8000 e/vuosi kahdeksan vuoden ajan ja silti maksan vielä pari vuotta, vaikka alkuperäinen velka oli "vain" 42 000 euroa. Eli 42 000 euron velka tulee maksamaan minulle lähes 80 000 euroa.

Vierailija
24/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen maksanut typerät nuoruuden ulosottovelkani pois huonosta palkasta (8t€), Kaverini maksoi isomman summan typeriä ulosottovelkojaan pois metallimiehen palkasta.

Sanon typeriä siksi, että vaikka sitä silloin oli olevinaan pakko ottaa velkaa niin ilmankin olisi pärjännyt. Sen verran hyvät työttömyystuet suomessa on, että ei täällä nälkään tai kylmään kuole.

Vierailija
25/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotto vie 1/3 suojaosuuden ylittävästä palkasta.

Suojaosuus on n. 680e/kk.

Jos nettopalkka on vaikka 1500e, niin ulosotto vie siitä n. 270e/kk.

Joten 1200e jää vielä elämiseen.

Kyllä sillä laskut maksaa ja ruuat ostaa.

Toki ap ei kertonut palkkaansa mutta ilmeisesti paljon suurempi kuin tuo 1500e jos uo on vienyt enemmän kuin mitä jää käteen.

Vierailija
26/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipuolista tohua toi perintä itse jättäydyin sen takia työttömäksi ja teen enää pimeitä hommia.

Vierailija
27/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki ap ei kertonut palkkaansa mutta ilmeisesti paljon suurempi kuin tuo 1500e jos uo on vienyt enemmän kuin mitä jää käteen.

Ulosotto vie 1/3 nettopalkasta, kuitenkin niin, että käteen pitää jäädä vähintään tuo suojaosuus.

Vierailija
28/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt et ole kyllä tajunnut koko systeemiä. Näin sse ei mene.

Vierailija
29/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielipuolista tohua toi perintä itse jättäydyin sen takia työttömäksi ja teen enää pimeitä hommia.

Minä haluan tulevaisuudessa eläkettä, joten maksan ihan suosiolla palkasta, vaikka kirpaiseekin.

Vierailija
30/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Ulosotto vie 2/3 osaa suojaosuuden yli.

Vähän tarkkuutta. Tuosta summasta jää todellisuudessa 680+270=950e/kk

Vierailija
31/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas jonkun muun vika kun mulla velkaa.

Vierailija
32/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te päästätte ne velkanne ulosottoon?

Vierailija
33/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosotto on tehnyt mahdottomaksi minun käydä töissä.

Lisäksi ulosotto ei lyhennä veloista eli pääomasta, vaan rahat menee perintäkuluihin ja korkoihin.

Perittävä summa sen kuin nousee, nyt noussut 10 000eurosta lähelle kolmeakymmentä, vuosikymmenessä, vaikka olen maksuja maksanut ulosotolle.

Joka tätä systeemiä kannattaa, maksakoon tämän.

Minä en enää maksa, en tee töitä, enkä muutakaan yhteiskunnan hyväksi.

Muualta tulleille riittää rahaa jaettavaksi.

Oikein!

Vierailija
34/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko kuulla toisen puolen.

Ystäväni on ostanut velkarahalla pienen sijoitusasunnon vaikka hänellä on tiukkaa rahasta ja joutuu elämään tosi köyhästi.

Sai sitten semmoisen vuokralaisen joka ei maksanut vuokraansa. Puoli vuotta meni että sai hänet ulos asunnosta. Ystävällä tietysti oli kuluja siitä asunnosta vaikka vuokratulot jäivät saamatta.

Pisti ulosottoon ne vuokrarästit ja nyt miettii, että ei olisi kannattanut.

Joskus saa joitakin kymppejä niitä vuokrarästejä, mutta enemmän on joutunut itse maksamaan ulisottomiehelle kuin on takaisin rahaa saanut.

Sillä vuokralaisella ei ole aikomustakaan maksaa velkojaan.

Mitä velkoja sulla ap on mennyt ulosottoon ja miksi?

Kenelle olet jättänyt velkasi maksamatta?

Vierailija
35/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan tulevaisuudessa eläkettä, joten maksan ihan suosiolla palkasta, vaikka kirpaiseekin.

Niin inäkin oilisin halunnut tehdä. En vaa pysty millää tolla suojaosuudella elämää. M37

Vierailija
36/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulosottoon joudu vastatuuleen kävelemisestä. Kaikki velalliset aina vain ajojahdin uhreja, ilman omaa syytään?

Vierailija
37/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Ulosotto vie 2/3 osaa suojaosuuden yli.

Vähän tarkkuutta. Tuosta summasta jää todellisuudessa 680+270=950e/kk

Lisään vielä, että pks vuokrat sillä tasolla, että hyvä kun suojaosuudella saat vuokran hoidettua.

Vierailija
38/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojaosuudet ovat kuitenkin paljon korkemapia kuin toimeetulutuessa käytettäviin jäävät rahat. Toisekseen velat vanhenee nykyää melko nopeasti. Ulosoton aikana ei varmaan kannata ihan älyttömästi painaa duunia, mutta jotain kannattaa tehdä, koska siitä jää omaankin elintasoon ja jotta pitää ammattaitonsa yllä kun odottelee ulosoton vanhenemista.

Kyllä kymmenen vuotta ihmisen elämässä aika pitkä aika on...

Onko? 10 vuotta on aika paljon vähemmän kuin 25 vuotta.

Monella ulosotossa on asuntolana, josta pääsee eroon 15 vuodessa, kun jättä sen hoitamatta ja jos maksaa säntillisesti velkansa, niin siihen menee 25 vuotta tai enemmänkin.

Usein nämä töpit on tehty nuorena ja kun työurat on luokkaa 40 vuotta ja enemmänkin, niin turha siinä on iskeä käettään loppullisesti paskaan minkään ulosottovelan vuoksi.

Jos jää elemään sosiaalituella ja minitoimeentulolla, niin tuskin siitä nousee enää ikinä ylemmäksi.

Vierailija
39/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sulla menee ulosottoon kuukaudessa?

Nimittäin aika mahdotonta että velka on vain kasvanut jos olet jo vuosia lyhentänyt joka kk velkaa.

Miehellä oli ulosotossa n. 10 000e, joka kk palkasta meni n. 600e ulosottoon ja velat oli vajaassa kahdessa vuodessa maksettu pois.

Kysyt väärää kysymystä, kysymys kuuluu, paljonko jää elämiseen, eli pystyykö maksamaan uudet laskut, etteivät ne mene ulosottoon vuorostaan. Kuten minulla. Ulosotto ei neuvottele, vuokjraa ei huomioida mitenkään ulosotossa, kuten ei muitakaan kuluja, esim jos työssä on pakko olla auto, sekin ulosmitataan.

Koita tässä sitten tehdä jotakin, kun kaikki tiet on tukittu ulosoton toimesta, proviisiopalkalla.

Nythän on ulosottomiehen etu, että mulla menee kokoajan uusia laskuja ulosottoon, saa sitten myöhemmin niistäkin proviikat.

Näin SUomessa autetaan ylivelkaisia, eli poistetaan työvoimasta tappamalla köyhyyteen ja ottamalla selviytymisen työkalut pois.

Ulosottomies on Suomessa(kin) laillinen roisto.

Vierailija
40/77 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulosotto vie 1/3 nettopalkasta, kuitenkin niin, että käteen pitää jäädä vähintään tuo suojaosuus.

kolmasosa menee ns. tulorajaulosmittauksessa. sivuilta löytyy laskuri, niin ei tarvitse arvailla.

toisekseen, korkojen ja kulujen lyhentäminen ensin tulee lainsäädännöstä, kuten moni muukin asia mistä ulosottomiehiä syytetään.