Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko nukutte yössä?

age is just a number
05.03.2018 |

Hesarin jutussa kerrottiin, että ihminen nukkuu nykyään tunnin vähemmän kuin 70-luvulla.

Itse nukun joka yö vähintään kahdeksan tuntia - viime yönä jopa yhdeksän. (Saunan jälkeen väsytti niin menin jo yhdeksältä nukkumaan, herätäkseni kuudelta.) Herään joka aamu virkeänä ja reippaana, en nuku päiväunia.

Miten teillä nukutaan? Pärjäättekö nukkumillanne tunneilla, vai oletteko koko ajan väsyneitä? Nukutteko päiväunia, ja mikä vaikutus näillä on yleiseen vireystasoon? Haluaisitteko nukkua enemmän, jos, niin miksi ette nuku?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin yleensä 7 tuntia. Viikonloppusin helposti vaikka 15, voisin nukkua ihan loputtomiin.. Usin heräilen vasta seitsemän aikaan illalla. Pääseeköhän tästä iän myötä eroon, inhottavaa aina hukata päivä elämästä siihen kun ei kiinnosta herätä..?

Vierailija
22/24 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla luontainen unentarve on aika lailla 7 tuntia. On vain niin pahat nukahtamisongelmat että aika usein jää vajaaksi. Tavallaan olen tottunut jatkuvaan univajeeseen. Ei se ole helppoa enkä suosittele seuraani kenellekkään. Pinna kun on aika ohut niin hermojen takia luultavasti erakoidun.

Mikä on paashaa kun olen ns. sosiaalinen tyypppi. Mä olen myös vanha (47) ja tottunut siihen ettei elämä ole unelmaa. Ilman savuja tämä olisi sietämätöntä. Voin vain asennoitua että elämän katsominen on vapaa-ehtoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun kolmesta seitsemään tuntia. Aina kuitenkin pätkissä. Nukkuisin mielelläni enemmän mutta joskus on vaikea nukahtaa sen jälkeen kun vauva herättää. Päivisin en saa unta yleensä lainkaan.

N. 8 tuntia olisi ihanteellinen määrä, sitä enemmän ainakin aikoinaan laukaisi herkästi migreenin, en tiedä miten nykyään kävisi.

Vierailija
24/24 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-7 tuntia. Sitten on pakko nousta kipujen takia ylös. Tuo 7 tuntia on jo sietokyvyn ehdoton raja ja silloin koko päivä on huomattavan paljon tuskallisempaa kuin lyhyemmillä unilla. Joskus tulee otettua päivätorkut, tunnin verran sohvalla, mutta harvemmin tarvitsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi