Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi raha tekee ihmisistä kusipäitä?

Vierailija
04.03.2018 |

Hienoa (yleensä) että omalla työllään ansaitsee hitosti rahaa mutta miksi sitten kun omaisuutta kertyy ja rahasta ei ole puute, nousee keltainen neste päähän ennen niin mukavalla ihmisellä. Joka asiassa tuodaan esiin, kuinka ollaan parempia kuin köyhät tavikset.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa (yleensä) että omalla työllään ansaitsee hitosti rahaa mutta miksi sitten kun omaisuutta kertyy ja rahasta ei ole puute, nousee keltainen neste päähän ennen niin mukavalla ihmisellä. Joka asiassa tuodaan esiin, kuinka ollaan parempia kuin köyhät tavikset.

Mikä on syy jä mikä seuraus.

Luulen että se on niin päin, että kun ihminen on ahne ja röyhkeä oman edun tavoittelija, niin hän menestyy ja vaurastuu.

Aika harvoin menestyvät ihmiset ovat mukavia, osa kylläkin osaa esittää mukavaa, mutta jos tulee selkeä eturistiriita, niin sitten se mukavuus haihtuu kuin pieru saharaan.

Vierailija
42/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska saa paljon uusia "kavereita" ? Lokkiparvi alkaa pyöriä ympärillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kyllä huomannut, että naisista joiden miehet tekee paljon rahaa, tulee ylimielisiä kusipäitä. Ihan useammankin tiedän. Rouvat itse matalapalkkahommissa tai kotirouvina mutta brassailee jatkuvasti elämällään.

Yksi varsinkin risoo kun jatkuvasti pirun pilke silmäkulmassa kyselee: "Mikset sä käy samantien ostamassa Louis Vuittonin laukkua, ne on paljon tyylikkäämpiä? Miks te sinne Espanjaan meette, meistä Florida on parempi? Miksette te palkkaa jotain remppamiestä tekemään tota keittiötä jos ette itse ehdi?"

Huvittaa koska itse (ja mieheni myös) tienaan tuplat rouvaan verrattuna. Rouvan lähihoitajan palkalla ei siis matkustettaisi yhtään minnekään. Hänen miehensä (ja varmasti ihan ansaitusti!) hankkii enemmän kuin meidän perhe yhdessä :)

Et kuulosta yhtään katkeralta... :D Sitä paitsi oikealla perheellä on yhdet tulot, muut ovat jämähtäneet jonnekin teiniajan yhdessäoloon. 

Ps. miten niillä sikarikkailla miehillä aina sattumalta onkin vaimoina lähihoitajia, joiden tulot on 0 euroa. Missähän ne on tavanneet?

Ounou mikä kommentti, toivottavasti et itse ole tätä joukkoa :D Yhteiset rahat ne on meilläkin, ja hyvä että muillakin. Tässä pointtina oli lähinnä rouvat jotkaa hyvinkin ilkeämielisesti leuhkii varoillaan, vaikka eivät edes itse ole niitä tienanneet. Miehet sitten noloina koittavat hillitä vaimojaan. Tässä ketjussahan mietitään tuleeko rikkaista kusipäitä, ja oman kokemukseni mukaan rikkaista (läheskään aina) ei tule mutta heidän puolisoistaan (joskus) kyllä :)

Vierailija
44/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kävi ex-ystävälleni joka peri rahaa ja tilan. Olen lapsensa kummi ja heti alkoi isot rahalliset vaatimukset (vaikka luulisi että itsellään nyt olisi varaa kaikkeen) että kuinka paljon pitäisi minun (silloin työttömän yh:n) satsata hänen lapsensa syntymäpäiviin. Kilahti hattuun kerta heitolla ja navetalletuoksuvasta maalaistytöstä tuli niin hieno kaupunkilaisrouva että, nenä nousi kohti taivasta. Lopetin yhteydenpidon kokonaan. Rahalla on huono vaikutus ihmisen käyttäytymiseen. Joku kommentoikin hyvin että äkkirikastunut kuvittelee ettei tarvitse enää muita ihmisiä. Ehkä se jonain yksinäisenä päivänä selviää hänellekin.

Ja tarkkaan ottaen mihin niitä muita ihmisiä tarvitsee? Itse en ole varakas, mutta silti haluan olla mahdollisimman vähän tekemisissä muiden ihmisten kanssa, koska ihmiset nyt vaan ovat yleisesti ottaen typeriä persläpiä. 

Selviää sinullekin aikanaan kun tulet vanhaksi, etkä suoriudu kaikista asioista kuten nuorena ;)

Oletko vähän tyhmä kun kuvittelet muiden rientävän silloinkaan apuun? Siis omalla ajallaan ja ilmaiseksi? Kuten?

Joo meidän suvussa ollaan sillai tyhmiä että autetaan ihan omalla ajalla ja ilmaiseksi vanhuksia/nuorempia jotka ei selviä arjessaan yksin. Voihan sitä joku sanoa tyhmyydeksi, meillä sitä sanotaan lähimmäisenrakkaudeksi.

Vierailija
45/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No heti kun on rahaa niin muut ovat osingoilla. Kyllä se varmaan ärsyttää välillä.Huomasin tämän kun kävin opiskellessa töissä vaikka asuin kotona..säästin rahaa asuntoon,mutta tutut oli aina pyytämässä lainaksi rahaa.

Minun kokemus taas on että se rikastunut on vaatimassa köyhältäkin lisää omaan pussiinsa. Itse en ole hänen varoistaan kiinnostunut sillä osaan ihan itse itseni ja perheeni elättää, en ole vaatimassa kenenkään rahoja itselleni. 

Vierailija
46/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaita pitäs vähän palautella maanpinnalle. Tehdä kaikenlaista arjen jäynää jne.

Vierailija
47/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ihan sossupummin, jolla on pissiä päässä. Ahne ja rahan perään, mutta ei alkoholismiltaan kykene töissäkäyntiin eikä järki sano, miten raha pysyisi hyppysissä. Korvauspäivänä ajetaan taksilla viinaa ostamaan.

Vierailija
48/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä päin luullaan että ollaan esi-isiä jos on rahaa paljon ja halutaan valtaa vain. Sekään ei ole avoimena tapahtuva osoitus kuin sitä osoitetaan niin sananvapaus on puoliteillä.

Vierailija
49/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku tekee noinkin typerän oletuksen kuin AP teki?

Kaikki minun tuntemani kusipäät ovat olleet kusipäitä pienestä pitäen, eivätkä yllättäen muuttuneita.

Kyllä, kusipäiksi synnytään ja varakkuus vain pahentaa asiaa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme