Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi raha tekee ihmisistä kusipäitä?

Vierailija
04.03.2018 |

Hienoa (yleensä) että omalla työllään ansaitsee hitosti rahaa mutta miksi sitten kun omaisuutta kertyy ja rahasta ei ole puute, nousee keltainen neste päähän ennen niin mukavalla ihmisellä. Joka asiassa tuodaan esiin, kuinka ollaan parempia kuin köyhät tavikset.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kävi ex-ystävälleni joka peri rahaa ja tilan. Olen lapsensa kummi ja heti alkoi isot rahalliset vaatimukset (vaikka luulisi että itsellään nyt olisi varaa kaikkeen) että kuinka paljon pitäisi minun (silloin työttömän yh:n) satsata hänen lapsensa syntymäpäiviin. Kilahti hattuun kerta heitolla ja navetalletuoksuvasta maalaistytöstä tuli niin hieno kaupunkilaisrouva että, nenä nousi kohti taivasta. Lopetin yhteydenpidon kokonaan. Rahalla on huono vaikutus ihmisen käyttäytymiseen. Joku kommentoikin hyvin että äkkirikastunut kuvittelee ettei tarvitse enää muita ihmisiä. Ehkä se jonain yksinäisenä päivänä selviää hänellekin.

Ja tarkkaan ottaen mihin niitä muita ihmisiä tarvitsee? Itse en ole varakas, mutta silti haluan olla mahdollisimman vähän tekemisissä muiden ihmisten kanssa, koska ihmiset nyt vaan ovat yleisesti ottaen typeriä persläpiä. 

Vierailija
22/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli vanhempieni mukaan kusipää kun en ryhtynytkään elämäntapapummiksi kuten he enkä ryhtynyt rahoittamaan heidän juomistaan ja muuta elämäntapaansa palkkatuloillani vaikka minulla olisi siihen heidän mukaansa velvollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen varakkaita ihmisiä, mutta he eivät todellakaan ole kusipäitä. Oikein miellyttäviä ja mukavia. 

Miksi ne ei sitten anna ylimääriään pois köyhille jos ovat niin hlvetin mukavia

Mistä päättelet, että he eivät anna mitään köyhille? Tarviiko sitä nyt kaikkia rahojaan antaa pois.

Ainakin he työllistävät. 

Ja eikö voi olla mukava muuten kuin antamalla rahaa köyhille? Erikoinen ajatustapa. 

Vierailija
24/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa (yleensä) että omalla työllään ansaitsee hitosti rahaa mutta miksi sitten kun omaisuutta kertyy ja rahasta ei ole puute, nousee keltainen neste päähän ennen niin mukavalla ihmisellä. Joka asiassa tuodaan esiin, kuinka ollaan parempia kuin köyhät tavikset.

Useimmiten tämä vääntyy kateellisen ihmisen päässä näin. Varsinkin, jos niihin rahoihin ei itse pääse käsiksi.

Vierailija
25/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen varakkaita ihmisiä, mutta he eivät todellakaan ole kusipäitä. Oikein miellyttäviä ja mukavia. 

Sinulla on varmaan eri käsitys muiden ylimäärästä kuin heillä itsellään.

Vierailija
26/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta ei ole kuin haittaa. Kun sitä on, elämääsi tunkee siivestäjää jos minkälaista. Kaukaiset sukulaisetkin ottavat yhtäkkiä yhteyttä. Harvalla kuitenkaan sitä rahaa jaettavaksi asti riittää.

Vierailija
27/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kävi ex-ystävälleni joka peri rahaa ja tilan. Olen lapsensa kummi ja heti alkoi isot rahalliset vaatimukset (vaikka luulisi että itsellään nyt olisi varaa kaikkeen) että kuinka paljon pitäisi minun (silloin työttömän yh:n) satsata hänen lapsensa syntymäpäiviin. Kilahti hattuun kerta heitolla ja navetalletuoksuvasta maalaistytöstä tuli niin hieno kaupunkilaisrouva että, nenä nousi kohti taivasta. Lopetin yhteydenpidon kokonaan. Rahalla on huono vaikutus ihmisen käyttäytymiseen. Joku kommentoikin hyvin että äkkirikastunut kuvittelee ettei tarvitse enää muita ihmisiä. Ehkä se jonain yksinäisenä päivänä selviää hänellekin.

Ja tarkkaan ottaen mihin niitä muita ihmisiä tarvitsee? Itse en ole varakas, mutta silti haluan olla mahdollisimman vähän tekemisissä muiden ihmisten kanssa, koska ihmiset nyt vaan ovat yleisesti ottaen typeriä persläpiä. 

Selviää sinullekin aikanaan kun tulet vanhaksi, etkä suoriudu kaikista asioista kuten nuorena ;)

Vierailija
28/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossakaan raha sitä tee vaan se että koki saavansa aikaan jotain. Aikaansaaminen ja onnistuminen tekee joistain ihmisistä täysiä kusipäitä, ei raha.

Vierailija
29/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selviää sinullekin aikanaan kun tulet vanhaksi, etkä suoriudu kaikista asioista kuten nuorena ;)

No mutta rikkaat voivat ostaa apua ja olla silti kusipäitä. Eli pointtisi?

Vierailija
30/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko vähän tyhmä kun kuvittelet muiden rientävän silloinkaan apuun? Siis omalla ajallaan ja ilmaiseksi? Kuten?

Vierailija
31/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raha tee kusipääksi. Se kyllä aiheuttaa kateutta, jolloin köyhän mielestä rikkaampi vaikuttaa kusipäältä.

Vierailija
32/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä huomannut, että naisista joiden miehet tekee paljon rahaa, tulee ylimielisiä kusipäitä. Ihan useammankin tiedän. Rouvat itse matalapalkkahommissa tai kotirouvina mutta brassailee jatkuvasti elämällään.

Yksi varsinkin risoo kun jatkuvasti pirun pilke silmäkulmassa kyselee: "Mikset sä käy samantien ostamassa Louis Vuittonin laukkua, ne on paljon tyylikkäämpiä? Miks te sinne Espanjaan meette, meistä Florida on parempi? Miksette te palkkaa jotain remppamiestä tekemään tota keittiötä jos ette itse ehdi?"

Huvittaa koska itse (ja mieheni myös) tienaan tuplat rouvaan verrattuna. Rouvan lähihoitajan palkalla ei siis matkustettaisi yhtään minnekään. Hänen miehensä (ja varmasti ihan ansaitusti!) hankkii enemmän kuin meidän perhe yhdessä :)

Vierailija
33/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku tekee noinkin typerän oletuksen kuin AP teki?

Kaikki minun tuntemani kusipäät ovat olleet kusipäitä pienestä pitäen, eivätkä yllättäen muuttuneita.

Vierailija
34/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomessa asuvat, niin antavathan ne varakkaat aika paljon pois veroina. Ei se ole varakkaiden syy, jos hallitus päättää laittaa sitten nämä verovarat johonkin muuhun kuin köyhille, mutta omasta mielestäni ne kuuluisivat (pääosin) köyhille.

Vierailija
35/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on mukavampaa uskoa, että on itse erityinen kuin että olisi saanut sattumalta hyvät kortit. Rikas saattaa tuntea huonoa omatuntoa rahasta mutta selittelee sen itselleen niin, että on ansainnut sen enemmän kuin muut. Lopulta alkaa itsekin uskoa siihen, että raha on erityisyyden ja arvon mittari eivätkä kanssaihmiset ole rahan arvoisia.

Vierailija
36/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kyllä huomannut, että naisista joiden miehet tekee paljon rahaa, tulee ylimielisiä kusipäitä. Ihan useammankin tiedän. Rouvat itse matalapalkkahommissa tai kotirouvina mutta brassailee jatkuvasti elämällään.

Yksi varsinkin risoo kun jatkuvasti pirun pilke silmäkulmassa kyselee: "Mikset sä käy samantien ostamassa Louis Vuittonin laukkua, ne on paljon tyylikkäämpiä? Miks te sinne Espanjaan meette, meistä Florida on parempi? Miksette te palkkaa jotain remppamiestä tekemään tota keittiötä jos ette itse ehdi?"

Huvittaa koska itse (ja mieheni myös) tienaan tuplat rouvaan verrattuna. Rouvan lähihoitajan palkalla ei siis matkustettaisi yhtään minnekään. Hänen miehensä (ja varmasti ihan ansaitusti!) hankkii enemmän kuin meidän perhe yhdessä :)

Et kuulosta yhtään katkeralta... :D Sitä paitsi oikealla perheellä on yhdet tulot, muut ovat jämähtäneet jonnekin teiniajan yhdessäoloon. 

Ps. miten niillä sikarikkailla miehillä aina sattumalta onkin vaimoina lähihoitajia, joiden tulot on 0 euroa. Missähän ne on tavanneet?

Vierailija
37/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan minusta tehnyt. Tienataan lähemmäs puoli miljoonaa vuodessa ja mieluiten vietän vapaa-aikani lasten kanssa metsäretkellä eväiden kanssa. En ostele merkkilaukkuja, en koruja, meikkaan harvoin, en voi sietää pröystäilyä ja olen muutenkin maanläheinen ihminen.

Toiset taas tykkää kuluttaa ja heille rikastuminen on unelmien täyttymys, koska pääsee ostamaan, ostamaan ja ostamaan ja näyttämään sen myös kaikille muille.

Vierailija
38/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monet rutiköyhätkin ovat täysiä kusipäitä.

Vierailija
39/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska silloin näkee ettei onnea saa rahallakaan, ja se vasta harmittaa.

Vierailija
40/49 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heti kun on rahaa niin muut ovat osingoilla. Kyllä se varmaan ärsyttää välillä.Huomasin tämän kun kävin opiskellessa töissä vaikka asuin kotona..säästin rahaa asuntoon,mutta tutut oli aina pyytämässä lainaksi rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä