Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsaputkentulehdus-antibiootit ei auta kunnolla

Vierailija
04.03.2018 |

Eli, oon ollut pe asti Selexid 200mg kuurilla, 3 tabl. päivässä 3 päivän ajan. Kuuri loppuisi huomenna. Eli, tilanne kai vähän parantunut, mutta ei kunnolla, meenkö huomenna uudestaan lääkäriin? Tän totesi hoitsu, ei otettu näytettä tai mtn, oli niin selvät oireet. Eli mulla on alavatsa kipeä edelleen ja joutuu ravata wc:ssa kokoajan.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on valitettavan yleinen harhaluulo että antibioottiresistenssi ei ilmene henkilötasolla, vaan on populaatiotason ongelma. Siksi siitä ei varmaan välitetäkään, vaan ajatellaan että "Ihan sama yleiselle antibioottiresistenssille, ei koske mua. Mä tarvin nyt antibiootit tähän ja tähän pikkuvaivaan, koska mä haluan!" Todellisuudessa ne bakteerit tulee resistenteiksi juuri sun omassa kehossa. Sinähän niitä antibiootteja syöt ja jätät ehkä kuurit kesken tai muuta, jonka takia osa niistä bakteereista joita sä antibiooteilla tapat ei kuolekaan, vaan muuttuu sille antibiootille vastustuskykyiseksi. Ja ne bakteerit lisääntyy sun kehossa, valtaa alaa heikommilta vastaavilta ja jää koko loppuelämäksi osaksi sun omaa bakteerikantaa. Ne toki voi levitä myös muualle ja muille ja siten hekin voivat saada antibioottiresistenttejä bakteereja ilman että ovat itse syöneet koskaan antibiootteja, esim. sairaalabakteerit on esimerkki siitä ja siten niistä tulee populaation ongelma.

Okei. No, mä tarvitsin antibiootit, mulla oli/on paha virtsaputkentulehdus, olisin antanut virtsanäytteen, että olisi antibioottiherkkyys selvinnyt, mutta eipä hoitsu määrännyt. Tässäkö ois pitänyt karpalomehulla hoitaa tulehdusta, mikä voi edetä munuaisiin ja verenmyrkytykseksi?:D 

Vierailija
42/51 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olethan hoitanut itseäsi muutenkin kuin antibiootilla? Juonut hapanta, jättänyt sokerin kokonaan, käynyt pesulla usein jne?

Joo, käyn suihkussa joka pvä, en kyllä ole hapanta juonut, ja sokeria en oikeen käytä.

Eli et ole. En tarkoita vain varsinaista sokeria vaan kaikkea missä on sokeria, esim. hedelmiä, maustettuja jogurtteja. Hapanta pitäisi ehdottomasti juoda ja alapää pestä aina kun käyt vessassa. C-vitamiinia ja buranaa olisi hyvä ottaa. Kai olet sentään juonut paljon vettä? 

Turha vinkua ettei taudit lähde jos niitä ei hoida. 

Näin sivusta sanon että terveellä ihmisellä ei päädy sokeri virtsaan asti. Jos niin käy, niin silloin on diabetes tai alkava diabetes kyseessä. Eli ihan sama syökö sokeria vai ei. Runsas juominen ja rakon huuhteleminen, c-vitamiini ja muu hapan on kyllä eduksi, samoin kuin hygienia ja burana.

Minulle on aina sanottu että sokeri ylläpitää tulehdusta, siksi neuvon näin. Ja itse jätän aina sokerit ja muutenkin hiilarit jos on jotain tulehdusoireita missä tahansa. Oireet lähtevät nopeasti, antibiootteja olen syönyt viimeksi lapsena. En tiedä onko tuo sitten se mikä oikeasti vaikuttaa mutta eipä siitä haittaakaan ole. 

Ok. Itse olen parantanut virtsiksiä juomalla sokeroitua marjamehua, hyvin on toiminut sekin. Omalla kohdalla on ilmeisesti olennaista vain se että juo paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpalomehua. Lisäksi antibiootteja käyttäessä pitää juoda runsaasti vettä, jotta ne vaikuttavat. Liian vähäinen juominen aiheuttaa "saostumia". Myös lääkkeet on syytä syödä oikeasti ajallaa. Hae uusi lääkekuuri ja toimi ohjeiden mukaan.

Vierailija
44/51 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa vaikka aina jois karpalo tai puolukkamehua, vähällä sokerilla. Ja villahousut kannattaa olla eikä paleltua.

Vierailija
45/51 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla väärä lääke tai liian laimee. Hoida itseäs lääkkeen lisäksi myös juomalla karpalomehua sekä vahvaa c- vitamiinia. Ja pidä paikat lämpimänä. Villahousu, lämpöpussi jne. Ja juo paljon. Tätä tehohoivaa kannattaa jatkaa parikin viikkoa, et pääsee paranemaan. Myös estrogeenirasvasta voi olla iloa. Ja pidä huoli et pyyhit vessassa niin ettei suolistobakteerit pääse virtsaputkeen. Tulehdus voi uusia herkästi.

Vierailija
46/51 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on valitettavan yleinen harhaluulo että antibioottiresistenssi ei ilmene henkilötasolla, vaan on populaatiotason ongelma. Siksi siitä ei varmaan välitetäkään, vaan ajatellaan että "Ihan sama yleiselle antibioottiresistenssille, ei koske mua. Mä tarvin nyt antibiootit tähän ja tähän pikkuvaivaan, koska mä haluan!" Todellisuudessa ne bakteerit tulee resistenteiksi juuri sun omassa kehossa. Sinähän niitä antibiootteja syöt ja jätät ehkä kuurit kesken tai muuta, jonka takia osa niistä bakteereista joita sä antibiooteilla tapat ei kuolekaan, vaan muuttuu sille antibiootille vastustuskykyiseksi. Ja ne bakteerit lisääntyy sun kehossa, valtaa alaa heikommilta vastaavilta ja jää koko loppuelämäksi osaksi sun omaa bakteerikantaa. Ne toki voi levitä myös muualle ja muille ja siten hekin voivat saada antibioottiresistenttejä bakteereja ilman että ovat itse syöneet koskaan antibiootteja, esim. sairaalabakteerit on esimerkki siitä ja siten niistä tulee populaation ongelma.

Okei. No, mä tarvitsin antibiootit, mulla oli/on paha virtsaputkentulehdus, olisin antanut virtsanäytteen, että olisi antibioottiherkkyys selvinnyt, mutta eipä hoitsu määrännyt. Tässäkö ois pitänyt karpalomehulla hoitaa tulehdusta, mikä voi edetä munuaisiin ja verenmyrkytykseksi?:D 

Sinut on hoidettu ihan oikein, muutoin terveille 18-65 vuotiaille naisille määrätään ihan yleisesti kystiittiin hoito pelkkien oireiden perusteella. Laboratoriotutkimukset ja muut lisätutkimukset tulevat kyseeseen vasta jolleivat oireet helpota tai kystiitti on toistuva.

Vierailija
47/51 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karpalomehua. Lisäksi antibiootteja käyttäessä pitää juoda runsaasti vettä, jotta ne vaikuttavat. Liian vähäinen juominen aiheuttaa "saostumia". Myös lääkkeet on syytä syödä oikeasti ajallaa. Hae uusi lääkekuuri ja toimi ohjeiden mukaan.

No olen ottanut lääkkeet ajallaan id*ootti.

Vierailija
48/51 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, siis mulla on tää virtsaputkentulehdus, mutta mulla ei oo kuumetta, vaan alilämpöä 35.4c, mittari ei valehtele. Eli siis ei vissiin ole mtn munuaistason tulehdusta tai mtn vakavaa? Kandeeko mennä huomenna lääkäriin? Maha on tosi kipeä.

Vierailija
49/51 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, siis mulla on tää virtsaputkentulehdus, mutta mulla ei oo kuumetta, vaan alilämpöä 35.4c, mittari ei valehtele. Eli siis ei vissiin ole mtn munuaistason tulehdusta tai mtn vakavaa? Kandeeko mennä huomenna lääkäriin? Maha on tosi kipeä.

Alilämpö on jonkun ihan oma keksintö, lääketiede tuntee vain kuumeen ja hypotermian. En olisi huolissani mistään vakavasta, eikä kuulosta munuaistason tulehdukselta, mutta käy kuitenkin uudelleen lääkärissä jos kystiitin oireet ovat jatkuneet lääkekuurista huolimatta.

Vierailija
50/51 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alilämpö on jonkun ihan oma keksintö, lääketiede tuntee vain kuumeen ja hypotermian. En olisi huolissani mistään vakavasta, eikä kuulosta munuaistason tulehdukselta, mutta käy kuitenkin uudelleen lääkärissä jos kystiitin oireet ovat jatkuneet lääkekuurista huolimatta.

Ok

Vierailija
51/51 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin heti nyt arkena, jos oireet jatkuvat. Kuumetta ei kannata jäädä odottamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi