Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurilla yli 70 000e vuositulot, tuli kotiin kahdella LIDL-kassilla!

Vierailija
04.03.2018 |

Siis ihan oikeesti, seurasin ikkunasta. Naapuri ajoi autolla pihaansa ja otti takakontista kaksi täysnäistä LIDL-kassia. Miksi naapuri shoppailee edullisimmassa kaupassa 70 000e vuosituloilla? Hautaanko hän näitä rahoja säästelee? En kerta kaikkiaan voi ymmärtää... on käynyt mielessä, että valehtelee tuloistaan ja on pakko ostaa LIDListä ja kaikki kalliimmat ostokset joita tuovat kotiinsa ovat luotolla ostettuja. Outoa!

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua, miten kukaan voi olla kiinnostunut naapurin ostoksista. Ei voisi vähemmän kiinnostaa kun se, mistä naapurit hakevat ruokansa.

Minun pitää varmasti sanoa miehelleni ettei enää saa käydä Lidlissä kun on isotuloinen. Miehen palkka on 100 000 vuodessa, minä ansaitsen vain puolet mutta en käy Lidlissä. Meidän täytyy vaihtaa kauppaat keskenään nyt kun opin että ainoastaan pienituloisten on asiaa Lidliin.

Missä se rajaa muuten on, paljonko saa tienata että on ok ostaa ruokansa Lidlistä?

Älä pilaa hyvää ketjua, parhaat kommentit vasta tulossa!

Vierailija
82/95 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurillasi siis jää käyttöön n. 35000. Ei sillä pajoa mällätä, jos on 2 autoa, omistusasunto ja tekee pari matkaa vuodessa, sekä lalliit harrastukset. Kannattaa varmaankin ostaa halpaa ruokaa, että ei lopu rahat kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan joskus viisikin kassillista Lidlistä, tuloni ovat lomautettuna laskennallisesti 50 000 euroa vuodessa, mikä on maksimimäärä mitä saan mielestäsi ostaa Lidlistä. Kohta pitää palata töihin, voinko käydä Lidlissä myös silloin, siellä on helppo poiketa kotimatkalla.

Vierailija
84/95 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

70000 vuodessa ei ole mikään kovin hyvätuloinen. Iltapäivälehtien verotiedoissakin alkaa nimi näkyä vasta yli 100 000 jälkeen. Eihän tuosta 70 000 jää kuukaudessa käteen kuin palkkakuitti.

Vierailija
85/95 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienaan saman ja just tänään kävin LIDL:ssä hakemassa ruokaa, vaatteita, siivoustarvikkeita, kosmetiikkaa. Olin tosi tyytyväinen kun sain vaikka mitä kivaa pienellä rahalla!

Vierailija
86/95 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIDLin kasseilla pääsee siis kotiin! Loistavaa, voin siis ens kerralla jättää auton kotiin.

Saiskohan niiltä myös kotiinkuljetuksen joskus baari-illan jalkeen?

Ei tarvitsisi jonottaa taksia.

Vierailija
87/95 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuositulot asiantuntijatyöstä on 65 000 euroa, miehellä saman verran.

Lidlissä käydään kerran viikossa, olen pukenut lapsille useinkin LIDL-vaatteita, itsellekin olen ostanut ja pitänyt ihan töissä :-O.

Punaisen lapun tuotteita ostan joka viikko. 

Ja sille joka ei tiennyt mikä on auto on Laguna, se on Renault Laguna. Meilläkin oli sellainen 17 vuotta sitten. Ihan uusi, miehen työsuhdeauto siihen aikaan. Hyvä auto olikin.

Vierailija
88/95 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl on saksalainen ketjuyritys, enkä rehellisesti sanottuna jaksa mitenkään uskoa, että yrityksen tuloveroista isokaan osa näkee suomen verottajan näppejä. Minusta on jopa ehkä huvittavaa, että suomalaiset joiden talous on ahdingossa käyttävät rahansa ulkomaisiin ketjuihin ja lisäksi myydään metsät, järvet ja kaivokset ulkomaille :D Noh, niin makaat kuin petaat. Itse jos jotain tarviketta lähden ostamaan, otan selvää onko kyseessä paikallinen EKH ja vien rahani sinne, sillä voin olla varsin varma, että verot tulevat suomeen ja suurinosa varannoista jäävät myös. Suomalaiset vain eivät oikein hahmota tätä asiaa, eivätkä käsitä että juurikin elintasomme ja vähenevien verotulojen myötä meillä on korkea verotus ja tuotteiden hinnat muodostuvat osittain myös palkoista. Ketjuyrityksillä voimakas tuloshakuisuus ja tuloskeskeisyys on myös suuri, minkä takia en ketjuihin rahojani vie.

Vierailija
89/95 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juuri sen takia hänellä on paljon rahaa kun käyttää järkevästi rahojaan :) Lidl on paras kauppa ikinä!

Vierailija
90/95 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70000 vuodessa ei ole mikään kovin hyvätuloinen. Iltapäivälehtien verotiedoissakin alkaa nimi näkyä vasta yli 100 000 jälkeen. Eihän tuosta 70 000 jää kuukaudessa käteen kuin palkkakuitti.

Surullinen totuus on se että noilla vuosituloilla olet jo heittämällä Suomen kovatuloisimmassa desiilissä vaikka palkasta jää oikeasti käteen just sen verran että sillä saa velkaisen lautamajan jostain pk-seudun suht valkoisesta lähiöstä ja pihalle uudehkon skodaoctavian seuraksi vähän kulahtaneemman micran.

Mysteeriksi jää se millä ne yhdeksän muuta desiiliä ylipäätänsä pysyvät hengissä.

Vierailija
91/95 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko tai älä, mutta perheemme tulot ovat siellä ylimmässä 1%:ssa ja sielläkin yläpäässä koko Suomen kansan joukossa ja silti me käydään Lidlissä, kun se on tuossa sopivasti matkan varrella. Ja olemme asuneet useampaan otteeseen Saksassa ja saamme Lidlistä paljon sellaista, mitä jäimme kaipaamaan. Ja karjalanpiirakat ovat hyviä!

Vierailija
92/95 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä pitäisi tutkia naapurin tekemisiä näin paljoa, mutta onhan tuo outoa noin rikkaan ihmisen tehdä ostoksia LIDLissä. :D

ap

70 000 brutto vuodessa ei ole rikas.Hyvin toimeentuleva kyllä

Vierailija
93/95 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo munki Vuosi tulot 200000e käyn lidliz ja gikuli 30cm.... hyv'' jauho lihaa lidlis

Vierailija
94/95 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin tuotteiden hinta-laatusuhde on vain paras. Ei tulojen suuruudella tai auton merkillä ole mitään tekemistä sen kanssa, jos haluaa ostaa edullista ja hyvää ruokaa. Miksi maksaisin lisäksi samoista kotimaisista tuotteista enemmän, kuin tarvitsee, lisäksi saan Lidlistä paljon sellaista mitä ei muualla edes myydä.

Vierailija
95/95 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa osoitetaan varakkuutta maksamalla samasta tuotteesta ihan tarkoituksella enemmän. Tai ostamalla huonompaa kalliimmalla, kun kauppa on olevinaan fiinimpi. Saksassa mennään S-Mersulla Aldiin ja Lidliin.

Tämä! Asuttiin koko perhe jonkin aikaa Espanjassa, ja totuin paikallisten markettien ohella Lidliin, se on mulle täysin neutraali ostospaikka. Suomeen sitten muutettiin pienelle paikkakunnalle jonka keskeisin kauppa on Citymarket ilman kilpailevaa Prismaa. Mua ihan naurattaa että tällaisessa paikassa ihmiset näkevät jotain statusarvoa siinä, mistä ostavat maitopurkkinsa.

Itse käytän S-marketia ja Lidliä, inhoan ihan periaatteesta "cittarilisää" jonka kyllä huomaa kassalla jos joskus joutuu tekemään ruokaostokset siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme