Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaatko tuntemattomiin numeroihin tai maileihin

Vierailija
04.03.2018 |

Minä en, joten turha vaivautua

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastaa.

Jos odotan soittoa jostain tietystä paikasta kysyn etukäteen millaisesta numerosta soittavat.

Kerrotko syyn miksi et vastaa?

Vierailija
22/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle soittelee joskus työkaverit, joiden numero ei näy, tai lääkäri, vanhat tutut, tai uudetkin joissain asioissa. Samoin avaan spostin, jos ei heti roskapostiksi huomaa. Avaan tavalliset kirjeetkin. Minulla on puhelimessa puhelinmyyntikielto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan. Aina voi sanoa "ei kiitos, moikka" jos asiaa ei kiinnosta.

Vierailija
24/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa nyt hyvät ihmiset syy miksi ette vastaa?

En oikeasti tajua tätä

Vierailija
25/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa koska melkein joka viikko soittaa vähintään yks kaupustelija, siksi. Laittakoon viestiä perään jos on tärkeä asia tai sitten katson numerotiedustelusta kuka yritti soittaa. 

Vierailija
26/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kaupustelija soittaa kerran aviikossa, niin onko se niin kamalaa? Sanot vain, ettet periaatteessa ostaa mitää puhelimitse, kiitos! Ja hanki esto.

Jos joku ei vastaa, niin en viitsi tekstaria lähettää.sposti kyllä. Jos silti en saa yhteyttä, niin unohdan tällaiset .

Vierailija
27/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt tätä ennenkin kuin tästä aiheesta on keskusteltu, mutta kysynpähän taas. Te jotka ette vastaa tuntemattomiin numeroihin, niin eikö teillä ole sen ikäisiä lapsia, että liikkuvat ilman aikuista kaupungilla/harrastuksissa/kavereiden luona? Minä vastaan tuntemattomiin numeroihin, koska lapselle on voinut sattua jotakin ja minulle soitetaan siitä.

Ei. En vastaa koska mulla ei ole tuollaista tärkeää syytä miksi joku soittaisi tuntemattomasta ja uskon myös, että voi laittaa jonkinlaisen viestin jos on jotain niin tärkeää asiaa että pitäisi vastata puheluun.

Vierailija
28/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa koska puhelinmyyntikielto ja silti soittavat. Joku numeron perusteella joka viikko.

Vierailija
29/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan puheluihin ja maileihin. Huuhaa mailit nyt varmasti suurin osa tunnistaa ja yleensähän ne meneekin roskapostiin. Puhelinmyyjistä pääsee kyllä nopeasti eroon.

Vierailija
30/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheluihin saatan vastata, jos puhelin on lähettyvilläni. En sen sijaan soita enää tuntemattomasta numerosta soittaneelle takaisin, jos en ole ennättänyt vastata. (Saatan kyllä, jos on hyvin aikaa uteliaisuudesta tsekata, löytääkö nettipuhelinluetteloista joku numeron haltijan).

Sen sijaan tuntemattomasta s-postista tulleeseen viestiin en pääsääntöisesti vastaa. (Siihen se aika menisikin, jos kaikkeen roskapostiin vastailisi).

Vierailija
31/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti tajua tätä

Mä en tajua miksi pitäisi aina vastata. En vastaa tutuillekkaan jos tuntuu, etten viitsi puhua. Lähetä minulle tekstari jos on kiireellistä asiaa. Suurimman osan ajasta puhelimeni on suljettuna ja viestit tarkkaan pari kertaa päivässä. Teen näin koska mä voin.

Vierailija
32/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti tajua tätä

En halua vastata, en tykkää enkä jaksa puhua puhelimessa, sitä paitsi suurin osa soittajista on puhelinmyyjiä. Usein tosin jätän vastaamatta tuttujenkin puheluihin. Jos on asiaa niin voi laittaa viestin perään.

Vierailija
33/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääsääntöisesti.

Vierailija
34/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, jos pystyn. Mutta lopetan lyhyeen, jos kaupustelija tai joku hörhö. Ja IKINÄ en soita tuntemattomiin numeroihin takaisin.

Mailiin vastaus riippuu asiasta. Jos asia esitetty liitteessä, en avaa sitä.

Vierailija
35/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen tarkoitushan oli tavoittaa ihmiset heti, ei päivän päästä. Sehän sen funktio on. Töissä soitan, kun usein asia on kiireellinen, ei voi odottaa. Ihmettelen tätä vastaumattomuutta. Jos ette halua puhua, niin siirtykää käyttämään kokonaan sähköpostia.

Vierailija
36/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ei tarvitse olla tavoitettavissa 24/7.

Mitä tekemistä tällä on ap:n aloituksen kanssa?

No liittyy siten, etten päivystä puhelintani koko ajan. En välttämättä vastaa tuttujenkaan soittoihin, joten vielä vähemmän on kiinnostusta vastata tuntemattomiin. Etkö jotenkin ymmärrä lukemasi?

Vierailija
37/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimen tarkoitushan oli tavoittaa ihmiset heti, ei päivän päästä. Sehän sen funktio on. Töissä soitan, kun usein asia on kiireellinen, ei voi odottaa. Ihmettelen tätä vastaumattomuutta. Jos ette halua puhua, niin siirtykää käyttämään kokonaan sähköpostia.

Kyllä minut tavoittaa puhelimella heti laittamalla viestin. Eikä puhelimen ainoa funktio nykyään todellakaan ole puhelut. En halua puhua mutta en myöskään halua käyttää mitään sähköpostia, siksi käytän puhelimen viestejä.

Vierailija
38/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä tietenkin vastaan työpuheluihin. Omalla ajalla no minun ei tarvitse vastata mihinkään puheluihin jos en halua. Useimmiten en halua.

Vierailija
39/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, koska yleensä tuntetomattomasta numerosta tulleet soitot ovat olleet niitä tärkeimpiä puheluita. Kerran soitettiin, että sijoitusasuntoni pesutuvan viemäri on tukossa ja vedet lainehtii lattialla. Varasto oli siinä vieressä ja vettä oli mennyt sinnekin. Kiitin soitosta ja kiiruhdin varaston siivoukseen. 

Lääkäristä on peruttu aika ja ehdotettu uutta aikaa. 

Lehtimiehet eivät soittele, joten tuntematon numero tietää minulle jotakin asiallista asiaa. 

Vierailija
40/49 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan, jos pystyn. Mutta lopetan lyhyeen, jos kaupustelija tai joku hörhö. Ja IKINÄ en soita tuntemattomiin numeroihin takaisin.

Mailiin vastaus riippuu asiasta. Jos asia esitetty liitteessä, en avaa sitä.

Lisään vielä, että saatan tsekata soittajan Fonectasta tai kuka soitti nettsivulta. Jos soittaja on joku tuttu, niin soitan ehkä takaisin. Pari kertaa on sattunut, että se on tk:n numero. Soitto takaisin paöjasti, että yrittivät lmoittaa hammaslääkärin ajan peruutuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi