Vastaatko tuntemattomiin numeroihin tai maileihin
Kommentit (49)
Kyllä minulle soittelee joskus työkaverit, joiden numero ei näy, tai lääkäri, vanhat tutut, tai uudetkin joissain asioissa. Samoin avaan spostin, jos ei heti roskapostiksi huomaa. Avaan tavalliset kirjeetkin. Minulla on puhelimessa puhelinmyyntikielto.
Vastaan. Aina voi sanoa "ei kiitos, moikka" jos asiaa ei kiinnosta.
Sanokaa nyt hyvät ihmiset syy miksi ette vastaa?
En oikeasti tajua tätä
En vastaa koska melkein joka viikko soittaa vähintään yks kaupustelija, siksi. Laittakoon viestiä perään jos on tärkeä asia tai sitten katson numerotiedustelusta kuka yritti soittaa.
Jos joku kaupustelija soittaa kerran aviikossa, niin onko se niin kamalaa? Sanot vain, ettet periaatteessa ostaa mitää puhelimitse, kiitos! Ja hanki esto.
Jos joku ei vastaa, niin en viitsi tekstaria lähettää.sposti kyllä. Jos silti en saa yhteyttä, niin unohdan tällaiset .
Vierailija kirjoitti:
Olen kysynyt tätä ennenkin kuin tästä aiheesta on keskusteltu, mutta kysynpähän taas. Te jotka ette vastaa tuntemattomiin numeroihin, niin eikö teillä ole sen ikäisiä lapsia, että liikkuvat ilman aikuista kaupungilla/harrastuksissa/kavereiden luona? Minä vastaan tuntemattomiin numeroihin, koska lapselle on voinut sattua jotakin ja minulle soitetaan siitä.
Ei. En vastaa koska mulla ei ole tuollaista tärkeää syytä miksi joku soittaisi tuntemattomasta ja uskon myös, että voi laittaa jonkinlaisen viestin jos on jotain niin tärkeää asiaa että pitäisi vastata puheluun.
En vastaa koska puhelinmyyntikielto ja silti soittavat. Joku numeron perusteella joka viikko.
Vastaan puheluihin ja maileihin. Huuhaa mailit nyt varmasti suurin osa tunnistaa ja yleensähän ne meneekin roskapostiin. Puhelinmyyjistä pääsee kyllä nopeasti eroon.
Puheluihin saatan vastata, jos puhelin on lähettyvilläni. En sen sijaan soita enää tuntemattomasta numerosta soittaneelle takaisin, jos en ole ennättänyt vastata. (Saatan kyllä, jos on hyvin aikaa uteliaisuudesta tsekata, löytääkö nettipuhelinluetteloista joku numeron haltijan).
Sen sijaan tuntemattomasta s-postista tulleeseen viestiin en pääsääntöisesti vastaa. (Siihen se aika menisikin, jos kaikkeen roskapostiin vastailisi).
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti tajua tätä
Mä en tajua miksi pitäisi aina vastata. En vastaa tutuillekkaan jos tuntuu, etten viitsi puhua. Lähetä minulle tekstari jos on kiireellistä asiaa. Suurimman osan ajasta puhelimeni on suljettuna ja viestit tarkkaan pari kertaa päivässä. Teen näin koska mä voin.
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti tajua tätä
En halua vastata, en tykkää enkä jaksa puhua puhelimessa, sitä paitsi suurin osa soittajista on puhelinmyyjiä. Usein tosin jätän vastaamatta tuttujenkin puheluihin. Jos on asiaa niin voi laittaa viestin perään.
Vastaan, jos pystyn. Mutta lopetan lyhyeen, jos kaupustelija tai joku hörhö. Ja IKINÄ en soita tuntemattomiin numeroihin takaisin.
Mailiin vastaus riippuu asiasta. Jos asia esitetty liitteessä, en avaa sitä.
Puhelimen tarkoitushan oli tavoittaa ihmiset heti, ei päivän päästä. Sehän sen funktio on. Töissä soitan, kun usein asia on kiireellinen, ei voi odottaa. Ihmettelen tätä vastaumattomuutta. Jos ette halua puhua, niin siirtykää käyttämään kokonaan sähköpostia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ei tarvitse olla tavoitettavissa 24/7.
Mitä tekemistä tällä on ap:n aloituksen kanssa?
No liittyy siten, etten päivystä puhelintani koko ajan. En välttämättä vastaa tuttujenkaan soittoihin, joten vielä vähemmän on kiinnostusta vastata tuntemattomiin. Etkö jotenkin ymmärrä lukemasi?
Vierailija kirjoitti:
Puhelimen tarkoitushan oli tavoittaa ihmiset heti, ei päivän päästä. Sehän sen funktio on. Töissä soitan, kun usein asia on kiireellinen, ei voi odottaa. Ihmettelen tätä vastaumattomuutta. Jos ette halua puhua, niin siirtykää käyttämään kokonaan sähköpostia.
Kyllä minut tavoittaa puhelimella heti laittamalla viestin. Eikä puhelimen ainoa funktio nykyään todellakaan ole puhelut. En halua puhua mutta en myöskään halua käyttää mitään sähköpostia, siksi käytän puhelimen viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Töissä tietenkin vastaan työpuheluihin. Omalla ajalla no minun ei tarvitse vastata mihinkään puheluihin jos en halua. Useimmiten en halua.
Vastaan, koska yleensä tuntetomattomasta numerosta tulleet soitot ovat olleet niitä tärkeimpiä puheluita. Kerran soitettiin, että sijoitusasuntoni pesutuvan viemäri on tukossa ja vedet lainehtii lattialla. Varasto oli siinä vieressä ja vettä oli mennyt sinnekin. Kiitin soitosta ja kiiruhdin varaston siivoukseen.
Lääkäristä on peruttu aika ja ehdotettu uutta aikaa.
Lehtimiehet eivät soittele, joten tuntematon numero tietää minulle jotakin asiallista asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan, jos pystyn. Mutta lopetan lyhyeen, jos kaupustelija tai joku hörhö. Ja IKINÄ en soita tuntemattomiin numeroihin takaisin.
Mailiin vastaus riippuu asiasta. Jos asia esitetty liitteessä, en avaa sitä.
Lisään vielä, että saatan tsekata soittajan Fonectasta tai kuka soitti nettsivulta. Jos soittaja on joku tuttu, niin soitan ehkä takaisin. Pari kertaa on sattunut, että se on tk:n numero. Soitto takaisin paöjasti, että yrittivät lmoittaa hammaslääkärin ajan peruutuksesta.
Kerrotko syyn miksi et vastaa?