TALOUSNEROT, miten investoida yrityksen rahoja
Ei ole kyse mistään suurista summista, muuta esim 20 000€ voitosta ei huvittaisi maksaa voittoveroja. Onko siis yrityksen mahdollista investoida esim osakkeisiin ja välttyä voittoverolta? Vai oisko jotain muita parempia tapoja..
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Teen itse kirjanpitoni..
hankipa sitten ihan itse tietosikin. Vuosia alaa opiskelleet tuskin haluavat jakaa neuvojaan ilmaiseksi.
mähän koitan hakea itse tietoni par aikaa :)
Vierailija kirjoitti:
onpa hyvin vakuuttava lähde. Kuka tahansa maallikko voi käskeä sinua tekemään mitä tahansa ja sinä uskot. Voit vahingossa syyllistyä rikokseen pahimmassa tapauksessa. Itse olen alan hlö, mutta en todellakaan jatka aiheen käsittelyä tämän pidemmälle. Vapaa-aika on luksusta ja kaikki mistä ei makseta, on vapaa-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onpa hyvin vakuuttava lähde. Kuka tahansa maallikko voi käskeä sinua tekemään mitä tahansa ja sinä uskot. Voit vahingossa syyllistyä rikokseen pahimmassa tapauksessa. Itse olen alan hlö, mutta en todellakaan jatka aiheen käsittelyä tämän pidemmälle. Vapaa-aika on luksusta ja kaikki mistä ei makseta, on vapaa-aikaa.
HYMPH! että siiitäs sait! Pidän tunkkini ja olen vapaa ajallani kireä ja muita aliarvostava ääliö!
Kyllä yrityksen rahojen sijoittaminen tulee tehdä muihin kuin veronkiertosyihin perustuen.
Vierailija kirjoitti:
Teen itse kirjanpitoni..
Tässä tapauksessa sanon, että lopeta itse tekeminen ja osta palvelu jota et itse osaa tehdä. Aloitusviestistä näkee, ettet ymmärrä kirjanpidosta edes alkeita.
t. yrittäjä joka myös tekee itse kirjanpitonsa
Kysymykseni sai nähtävästi aikaan sen, että "asiantuntijat" osallistuvat keskusteluun arvostelemaan minua ja kehumalla itseään..
Sijoita ne konkreettisiin, eli tavaroihin yms ylläpitäviin sekä kun pohdit tarkkaan saatat keksiä mitkä tukevat yritystä ja miksi esineet saattavat niinkuin niihin
En haluaisi investoida tavaroihin.. ne menettävät ainoastaan arvoaan..
No periaatteessa olisit voinut vaikka ostaa jotain sopivaa tavaraa silleen että niitten arvosta tehtävät vähennykset on tuon 20k€. Siksi pienyrittäjät yleensä ostaa turhankin paljon kaikenlaisia työkaluja. Nyt tuo tietenkin on jo liian myöhäistä jos tilikausi loppui vuoden vaihteessa ja nyt vasta valmiin tilinpäätöksen kanssa ymmärsit että verojakin täytyy maksaa.
Entäs jos tekisitkin jonkun huonon kaupan mistä tekisit tappiota sen 20k€ tavaroiden kirjanpitoarvoon nähden?
Voit koittaa vielä keksiä jonkun sopivan varauksen, eli keksit sellaisia tulevia tappioita mihin varaudut jo etukäteen.
Kiitti! Täytyy tutkia miten noita tappioita voi kirjata varauksiksi..
Mietin nyt tätä kuluvaa vuotta kun näyttää että tekisin aika paljon voittoa, eli kuluvalla tilikaudella.
Pystysitkö vielä ystävällisesti yhtään konkretisoimaan tota logiikkaa?
kysy kirjanpitältäsi asiasta. hän pystyy kertomaa laillisia keinoja välttää veroja.