Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syön e-pillereitä mieheltäni salaa, vaikka vauvaa pitäisi yrittää:(

Vierailija
04.03.2018 |

Koska pelottaa ja hieman ahdistaakin aivan helvetisti ajatus lapsesta.

En ole ikinä varsinaisesti haaveillut lapsesta, mutta nykyisen mieheni myötä tulin siihen tulokseen, että voisin hänen kanssaan hankkia lapsen. Hänestä tulisi hyvä isä, enkä jäisi vastuun kanssa yksin. Oli ihan hyvä fiilis asian kanssa, omalla painollaan. Sovittiin, että jätetään ehkäisy pois. Asiasta keskusteltiin paljon, monelta kantilta.

Paitsi sitten iski paniikki ja jatkoin pillereitä, mieheltäni salaa. En tiedä miksi en ole sanonut mitään. Pelkään että hän ei ymmärrä, ehkä siksi. Kun jo moneen otteeseen on asiasta puhuttu, vatvottu ja päätös tehty. Hän taas ei pelkää, vaan odottaa isäksi tuloa.

Asumme vieraassa maassa, mieheni kotimaassa, ja minulla ei ole täällä juuri muita verkostoja kuin työkaverit ja miehen suku. Pelkään, että elämäni rajoittuisi kotiin ja masentuisin ja turhautuisin, vaikka suunnittelimmekin, että palaan töihin, kun lapsi on 1v.
Pelkään, että lapsi on vaativa, tai vaikka erityislapsi. Haluaisin kaikki mahdolliset seulonnat, mutta nekään eivät takaa mitään.
Pelkään, että uuvun ja en pidäkään lapsiperhe-elämästä.

Pahinta olisi huomata, että ei sopeudukasn elämään lapsen kanssa, tai että elämä menee ohi kotona vauvan kanssa kököttäessä. Näitä pelkään. Varsinkin kun ei ole oikein omaa elämää täällä. Nyt voin sentään lähteä seikkailemaan kylille spontaanisti ja pitää pääni kasassa, mutta vauvan kanssa..

Ja ikääkin on jo 35. Toivon, että mieleni rauhoittuisi ja voisin jättää oikeasti pillerit pois ja pelata rehellistä peliä. Kynnys miehelle sanomisesta on noussit todella korkeaksi, sillä tiedän että hän pettyy. Pakkohan se on pian sanoa

Onko muita samankaltaisessa tilanteessa olleita?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä se ukko ja tule takas suomeen. Mitä tuolla kärvistelemään ja tekemään lapsia joihin ei ole valmis.

Asiat eivät ole noin mustavalkoisia, kuten oikeasti varmaan ymmärrätkin.

Ap

Mutta kun ne on.

Et sano mitään, lasta ei tule, mitäs sit? Hedelmättömyyshoidot?

Lasta ei kannata väärän ihmisen kanssa tehdä. Todennäköistä on että erohan tuosta tulee jos mies koskaan saa selville että jatkoit E-pillereitä, mutta ero voi tulla myös siksi että lapsettomuus ei ole vaihtoehto suurelle osalle ihmisistä.

Ole rehellinen. Et ilmeisesti halua lapsia, mutta et halua erotakaan. Anna miehen tehdä oma päätöksensä, ei tosta teille hyvää elämää tule jos yhdessäolo perustuu kusetukseen.

Vierailija
22/35 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei muista että meillä ihmisillä on vain yksi elämä sekä sinulla, että miehelläsi. Ei vois pahemmin tulla hyväksikäytetyksi kun noin jos jatkat tai olet kauan salaillut. Miehesi rakastaa varmaan sinua luottaa siihen, että lapsi tulee ainakin yritätte. Mua surettaa sen miehen puolesta, koska hän on varmaan myös lapsi iän paremmalla puolella? Eli hän on päättänyt haluta isäksi. Sinä päätät tällä hetkellä todella itsekkäästi että jos itse et halua, ei miehesikään saa. Joka sotii vastaan kaikkea elämän perus sääntöjä itsemäärämis oikeudesta. Jos miehesi luottaa sinuun eikä uskoisi sinun tekevän tuollaista, on peli jo menetetty. Miehesi luottamus ei ole oikein kun pystyt valehtelemaan noin. Miehelläsi on oikeus lapsiin omassa elämässä, sinä et voi päättää toisen elämästä enkä tiedä moten joku voi elää olla niin itsekäs että vie toiselta niin suuren asian. Ei voisi pahemmin tehdä :( ihan henkilökohtaisesti surettaa sellaiset jotka vie kumppanin elämää valehtelemalla lapsen saannista :( kerro miehellesi totuus anna hänen itse päättää omasta tulevaisuudesta ja siitä haluaako hän jatkaa kanssasi. Tai onko valmis odottamaan sinua koska varmuus tulee. Voin myös sanoa kun olet 35 ja sinulla on n. 5vuotta aikaa saada lapsi niin todellista halua siihen tuskin tulee :) se on pelottava asia kun on tie tuntemattomaan pois omalta mukavuusalueelta. Mutta voin taata jokainen joka on tyyliin vihannut muita lapsia eikä koskaan ole halunnut ja yhtäkkiä tulee raskaaksi pitää lapsen niin kun siihen omaan lapseen vaan rakastutaan se on biologiaa ja se vaan tapahtuu. Ole huoleti joko jätät pillerit nyt pois tai kerrot miehellesi että haluat vielä miettimis aikaa. Lapseen kyllä rakastuu eikä välttämättä raskausaikana tai heti synnyttyä ajan kanssa. Jos epäilyttää käy ammattilaisen luona ja pyydä apua vuorovaikutukseen. Ole itselle armollinen mutta salailun on nyt loputtava ja miehesi elämän tuhlaaminen toisille lapsi on ehdoton kyllä ei kukaan voi luottamuksensa uhalla tulla noin pahasti huijatuksi :) tsemppiä kuotenkin sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi epäselväksi, miksi et voi kertoa peloistasi miehelle ja sanoa, ettet halua vielä yrittää lasta? Mitä pelkäät kertomisessa?

Vierailija
24/35 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annamannasupersanna kirjoitti:

Hei muista että meillä ihmisillä on vain yksi elämä sekä sinulla, että miehelläsi. Ei vois pahemmin tulla hyväksikäytetyksi kun noin jos jatkat tai olet kauan salaillut. Miehesi rakastaa varmaan sinua luottaa siihen, että lapsi tulee ainakin yritätte. Mua surettaa sen miehen puolesta, koska hän on varmaan myös lapsi iän paremmalla puolella? Eli hän on päättänyt haluta isäksi. Sinä päätät tällä hetkellä todella itsekkäästi että jos itse et halua, ei miehesikään saa. Joka sotii vastaan kaikkea elämän perus sääntöjä itsemäärämis oikeudesta. Jos miehesi luottaa sinuun eikä uskoisi sinun tekevän tuollaista, on peli jo menetetty. Miehesi luottamus ei ole oikein kun pystyt valehtelemaan noin. Miehelläsi on oikeus lapsiin omassa elämässä, sinä et voi päättää toisen elämästä enkä tiedä moten joku voi elää olla niin itsekäs että vie toiselta niin suuren asian. Ei voisi pahemmin tehdä :( ihan henkilökohtaisesti surettaa sellaiset jotka vie kumppanin elämää valehtelemalla lapsen saannista :( kerro miehellesi totuus anna hänen itse päättää omasta tulevaisuudesta ja siitä haluaako hän jatkaa kanssasi. Tai onko valmis odottamaan sinua koska varmuus tulee. Voin myös sanoa kun olet 35 ja sinulla on n. 5vuotta aikaa saada lapsi niin todellista halua siihen tuskin tulee :) se on pelottava asia kun on tie tuntemattomaan pois omalta mukavuusalueelta. Mutta voin taata jokainen joka on tyyliin vihannut muita lapsia eikä koskaan ole halunnut ja yhtäkkiä tulee raskaaksi pitää lapsen niin kun siihen omaan lapseen vaan rakastutaan se on biologiaa ja se vaan tapahtuu. Ole huoleti joko jätät pillerit nyt pois tai kerrot miehellesi että haluat vielä miettimis aikaa. Lapseen kyllä rakastuu eikä välttämättä raskausaikana tai heti synnyttyä ajan kanssa. Jos epäilyttää käy ammattilaisen luona ja pyydä apua vuorovaikutukseen. Ole itselle armollinen mutta salailun on nyt loputtava ja miehesi elämän tuhlaaminen toisille lapsi on ehdoton kyllä ei kukaan voi luottamuksensa uhalla tulla noin pahasti huijatuksi :) tsemppiä kuotenkin sinulle!

Aika heikko ihmistuntemus, mielikuvitus ja elämämänkokemus jos ei keksi pahempaa tapaa pettää ihmisitä kuin E-pillereiden lopettamatta jättäminen vaikka toista lupaakin.

Joo, on paskamainen temppu olla lopettamatta ehkäisyä, mutta on niitä paskamaisempiakin.

Vierailija
25/35 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulisin takas suomeen. Aika alhanen temppu tosiaan jatkaa e pillereiden syöntiä jos on muuta yhdessä sovittu. Vittumainen tilanne sille miehellekkin, mies luulee että hän ei kykene saamaan lapsia tai on jotenkin muutenkin huono. Aika surkeesti tehty omalle rakkaalle.

Vierailija
26/35 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä se ukko ja tule takas suomeen. Mitä tuolla kärvistelemään ja tekemään lapsia joihin ei ole valmis.

Asiat eivät ole noin mustavalkoisia, kuten oikeasti varmaan ymmärrätkin.

Ap

Mutta kun ne on.

Et sano mitään, lasta ei tule, mitäs sit? Hedelmättömyyshoidot?

Lasta ei kannata väärän ihmisen kanssa tehdä. Todennäköistä on että erohan tuosta tulee jos mies koskaan saa selville että jatkoit E-pillereitä, mutta ero voi tulla myös siksi että lapsettomuus ei ole vaihtoehto suurelle osalle ihmisistä.

Ole rehellinen. Et ilmeisesti halua lapsia, mutta et halua erotakaan. Anna miehen tehdä oma päätöksensä, ei tosta teille hyvää elämää tule jos yhdessäolo perustuu kusetukseen.

Siis mieshän on niin oikea kuin voi olla. Mä en ole valmis vielä lapseen. Ja ei, en halua tosiaan erota, ja lapsenkin haluaisin joskus, sitten kun se tuntuu hyvältä ja olen oikeasti valmis. Olen viime aikoina ollut niin väsynyt ja muutenkin hektinen jakso elämässä, että en jaksa vielä. Haluan vaan levätä ja pitää huolta vain itsestäni juuri nyt.

Sopeutuminen vieraaseen maahan ja uuteen työhön vielä kesken, töissä myös alkoi juuri uusi projekti. Haluaisin keskittyä nyt ensin ihan oman elämän tasapainottamiseen. Hankkia ystäviä ja harrastuksia, rutiineja ja turvaa. Sitten myöhemmin vasta lapsen. Mulla ei voimavarat riitä nyt. Kaikki lähtee kuitenkin omasta hyvinvoinnista.

Pelkään, että mies pettyy minuun, kun en olekaan vielä valmis. Ja kärsii. Vaikka rumaa toimintaa tämäkin on.

Ap

Vierailija
27/35 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole parisuhde kunnossa jos ei voi tuollaisesta asiasta keskustella.

Vierailija
28/35 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kaikki ihmiset eivät välttämättä koskaan tunne olevansa valmis lapseen. Kannattaa miettiä, että haluaako lapsen ihan oikeasti vai ei halua. Jos ihan vilpittömästä haluaa lapsen, niin kannattaa yrittää, vaikka ei tuntisi olevansa valmis, koska sitä tunnetta ei ehkä koskaan tule. Jos taas epäröi, että haluaako lasta ylipäätään tai tämän miehen kanssa, niin kannattaa käyttää ehkäisyä.

Vierailija
29/35 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ukko jyystää ihan turhaan vaikkei huvittais

Vierailija
30/35 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kaikki ihmiset eivät välttämättä koskaan tunne olevansa valmis lapseen. Kannattaa miettiä, että haluaako lapsen ihan oikeasti vai ei halua. Jos ihan vilpittömästä haluaa lapsen, niin kannattaa yrittää, vaikka ei tuntisi olevansa valmis, koska sitä tunnetta ei ehkä koskaan tule. Jos taas epäröi, että haluaako lasta ylipäätään tai tämän miehen kanssa, niin kannattaa käyttää ehkäisyä.

Niin. Joskus myös kannattaa ihan oikeasti odottaa parempaa hetkeä, ei lisääntyä ihan mihin tahansa tilanteeseen. On näitä nähty, joiden olisi kannattanut odottaa.

Ap:n tilannekin vaikuttaisi sellaiselta, että se tasapainottuu ajan kanssa. Miksi se lapsi pitäisi tehdä juuri siihen kuormittavaan hetkeen? Tässä kyseisessä tilanteessa asian lykkääminen todennäköisesti ihan paikallaan. Viisas ihminen tiedostaa rajansa ja voimavaransa.

Vierailija
31/35 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy ehdottomasti kertoa miehellesi, muuten se on valehtelua. Ja nythän sinä elät valheessa. Äläkä missään tapauksessa hanki lapsia.  Niitä sinä et todellakaan halua.

Vierailija
32/35 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläkä missään tapauksessa hanki lapsia.  Niitä sinä et todellakaan halua.

Ja sinä tiedät tämän paremmin kuin minä itse?

Ap

Vierailija
33/35 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pelkäät? Miksi et kerro tuntemuksiasi?

Vierailija
34/35 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teethän muute aika törkeesti miestäs kohtaa. M36

Vierailija
35/35 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain sinä itse tiedät miten asiat on.

Turha täällä on kysellä muiden mielipiteitä kun ei tiedetä koko kuviota.

Jokin on kuitenkin pahasti pielessä jos syöt ukoltasia salaa e pilsuja.