Syön e-pillereitä mieheltäni salaa, vaikka vauvaa pitäisi yrittää:(
Koska pelottaa ja hieman ahdistaakin aivan helvetisti ajatus lapsesta.
En ole ikinä varsinaisesti haaveillut lapsesta, mutta nykyisen mieheni myötä tulin siihen tulokseen, että voisin hänen kanssaan hankkia lapsen. Hänestä tulisi hyvä isä, enkä jäisi vastuun kanssa yksin. Oli ihan hyvä fiilis asian kanssa, omalla painollaan. Sovittiin, että jätetään ehkäisy pois. Asiasta keskusteltiin paljon, monelta kantilta.
Paitsi sitten iski paniikki ja jatkoin pillereitä, mieheltäni salaa. En tiedä miksi en ole sanonut mitään. Pelkään että hän ei ymmärrä, ehkä siksi. Kun jo moneen otteeseen on asiasta puhuttu, vatvottu ja päätös tehty. Hän taas ei pelkää, vaan odottaa isäksi tuloa.
Asumme vieraassa maassa, mieheni kotimaassa, ja minulla ei ole täällä juuri muita verkostoja kuin työkaverit ja miehen suku. Pelkään, että elämäni rajoittuisi kotiin ja masentuisin ja turhautuisin, vaikka suunnittelimmekin, että palaan töihin, kun lapsi on 1v.
Pelkään, että lapsi on vaativa, tai vaikka erityislapsi. Haluaisin kaikki mahdolliset seulonnat, mutta nekään eivät takaa mitään.
Pelkään, että uuvun ja en pidäkään lapsiperhe-elämästä.
Pahinta olisi huomata, että ei sopeudukasn elämään lapsen kanssa, tai että elämä menee ohi kotona vauvan kanssa kököttäessä. Näitä pelkään. Varsinkin kun ei ole oikein omaa elämää täällä. Nyt voin sentään lähteä seikkailemaan kylille spontaanisti ja pitää pääni kasassa, mutta vauvan kanssa..
Ja ikääkin on jo 35. Toivon, että mieleni rauhoittuisi ja voisin jättää oikeasti pillerit pois ja pelata rehellistä peliä. Kynnys miehelle sanomisesta on noussit todella korkeaksi, sillä tiedän että hän pettyy. Pakkohan se on pian sanoa
Onko muita samankaltaisessa tilanteessa olleita?
Kommentit (35)
Hyvin se menee. Ei koskaan ole täysin valmis äidiksi. Useimmiten yllätysvauvan saaneetkin rakastaa lapsiaan. Olisiko helpompi saada lapsi jos muutatte Suomeen kunnes lapsi on parivuotias? Siis jos sinulle on Suomessa paremmat tukiverkot ja jos raskausajan terveydenhuolto huolettaa. Mies varmaan tähän suostuisi, jos isäksi tulo on hänelle niin tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se ukko ja tule takas suomeen. Mitä tuolla kärvistelemään ja tekemään lapsia joihin ei ole valmis.
Asiat eivät ole noin mustavalkoisia, kuten oikeasti varmaan ymmärrätkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvin se menee. Ei koskaan ole täysin valmis äidiksi. Useimmiten yllätysvauvan saaneetkin rakastaa lapsiaan. Olisiko helpompi saada lapsi jos muutatte Suomeen kunnes lapsi on parivuotias? Siis jos sinulle on Suomessa paremmat tukiverkot ja jos raskausajan terveydenhuolto huolettaa. Mies varmaan tähän suostuisi, jos isäksi tulo on hänelle niin tärkeää.
Miehelläni ei ole mahdollisuutta saada töitä Suomesta, hän ei osaa kieltä. Ja kestäisi aika pitkään, että hän saisi kielitaitonsa ammatilliselle tasolle.
Mä en pysty vaan tuudittautumaan ajatukseen, että kaikki vain maagisesti meneekin lopulta hyvin.
Ap
Jos sä et halua lasta tuon miehen kanssa, älä hanki lasta tuon miehen kanssa. Sä et luota siihen tarpeeksi ja intuitiosi on oikeassa. Sut voidaan helposti eristää kun sulla on pieni lapsi ja jäät täysin miehen ja hänen sukunsa armoille.
Ei ois eka kerta kun jollekulle käy noin, noita tapahtuu myös Suomessa.
Toivottavasti et missään muslimimaassa asu. Jos asut niin heti järki käteen ja Suomeen.
Tiedät alitajuisesti että mies tai tämä suhde ei ole sulle oikea. Mies turhautuu kanssasi kun lasta ei ala kuulua ja hankkii sen jonkun toisen kanssa ja ehkä parempi niin.. Parasta kun puhut asiasta miehelle heti, ei ole vaan sun asiasi jos miehen suku tietää että ja odotetaan jo uutisia ja alkavat ajatella ja puhua että miehessä on ehkä jotain vikaa, noloa jos joudut selittämään kaiken johtuneen omasta käytöksestäsi.
Valehtelu on aina huonosta. Etkö voisi keskustella peloistasi ja asioista vielä kerran miehen kanssa?
Muuten käy kuin yhdessä sarjassa naiselle, joka feikkas raskauden, keskenmenon ja mitähän muuta vielä. Mies toki otti sit eron.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et missään muslimimaassa asu. Jos asut niin heti järki käteen ja Suomeen.
Ei ole muslimimaa kyseessä.
Ap
Kysymys ei ole niinkään siitä haluatko lapsen tai et.
Kyse on enemmänkin siitä, kykenetkö keskustelemaan asiasta rehellisesti kumppanisi kanssa.
Kuulostaa aika huonolta, jos asiaa joutuu jo salailemaan.
Ennustan huonoja aikoja suhteellesi, mikäli et oikaise tilannetta pian, valheelle tällaiset asiat eivät voi perustua.
Se on asia niin että myös kumppanillasi on oikeus olla tilanteesta "kartalla". Jos mielestäsi ei ole, niin miksi alun alkaenkaan sitten olet hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedät alitajuisesti että mies tai tämä suhde ei ole sulle oikea. Mies turhautuu kanssasi kun lasta ei ala kuulua ja hankkii sen jonkun toisen kanssa ja ehkä parempi niin.. Parasta kun puhut asiasta miehelle heti, ei ole vaan sun asiasi jos miehen suku tietää että ja odotetaan jo uutisia ja alkavat ajatella ja puhua että miehessä on ehkä jotain vikaa, noloa jos joudut selittämään kaiken johtuneen omasta käytöksestäsi.
Ei ole suvulle puhuttu mitään, eivätkä he odota mitään. Tämä on ihan meidän välinen asia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se ukko ja tule takas suomeen. Mitä tuolla kärvistelemään ja tekemään lapsia joihin ei ole valmis.
Asiat eivät ole noin mustavalkoisia, kuten oikeasti varmaan ymmärrätkin.
Ap
Ota se Mohammed mukaasi.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys ei ole niinkään siitä haluatko lapsen tai et.
Kyse on enemmänkin siitä, kykenetkö keskustelemaan asiasta rehellisesti kumppanisi kanssa.
Kuulostaa aika huonolta, jos asiaa joutuu jo salailemaan.
Ennustan huonoja aikoja suhteellesi, mikäli et oikaise tilannetta pian, valheelle tällaiset asiat eivät voi perustua.
Se on asia niin että myös kumppanillasi on oikeus olla tilanteesta "kartalla". Jos mielestäsi ei ole, niin miksi alun alkaenkaan sitten olet hänen kanssaan.
Näin juuri se on, tiedän.
Pelkään jotenkin, että mies pettyy ja jättää. Vaikka hän on järjen mies, ja suhtauruisituisi todennäjöiköisestui järkevästi asiaan. Rakastan häntä, ja hän oli ensimmäinen ihminen, kenen kanssa edes harkitsin perhettä.
Ap
Jos rakastat miestäsi, ota asia vielä puheeksi. Jos hän on se oikea, löydätte yhdessä ratkaisun. Luota intuitioon. Kaikkea hyvää ja jaksamista sinulle vaikean päätöksen edessä.
Teet ihan uskomattoman väärin miestäsi kohtaan! Hän haaveilee isyydestä ja toivoo lasta, ja luulee että yritätte tosissanne.
Sinun täytyy nyt heti kertoa miehellesi, ettet vieläkään halua lasta. Jos tässä asiassa ette kykene yksimielisyyteen, täytyy molempien saada punnita suhteen tulevaisuutta tosiasioiden valossa. Rehellisyys on tärkeintä.
Itse en ainakaan usko, että voisin antaa tuollaista epärehellisyyttä anteeksi. Jos itse toivoisin kipeästi lasta ja uskoisin, että yhdessä yritämme. Myöhemmin selviäisi, että puoliso on ehkäissyt koko ajan. Itse kokisin, että paras lastentekoaika on minulta riistetty enkä voisi koskaa enää luottaa puolisooni.
Itse en siis oikeasti halua lapsia ja puolisoni tämän tietää. Mutta sinun toimintasi ei ole hyväksyttävää millään mittarilla.
Ymmärrän ahdistuksesi, mutta et voi näin tärkeässä asiassa valehdella ja huijata miestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Teet ihan uskomattoman väärin miestäsi kohtaan! Hän haaveilee isyydestä ja toivoo lasta, ja luulee että yritätte tosissanne.
Sinun täytyy nyt heti kertoa miehellesi, ettet vieläkään halua lasta. Jos tässä asiassa ette kykene yksimielisyyteen, täytyy molempien saada punnita suhteen tulevaisuutta tosiasioiden valossa. Rehellisyys on tärkeintä.
Itse en ainakaan usko, että voisin antaa tuollaista epärehellisyyttä anteeksi. Jos itse toivoisin kipeästi lasta ja uskoisin, että yhdessä yritämme. Myöhemmin selviäisi, että puoliso on ehkäissyt koko ajan. Itse kokisin, että paras lastentekoaika on minulta riistetty enkä voisi koskaa enää luottaa puolisooni.
Itse en siis oikeasti halua lapsia ja puolisoni tämän tietää. Mutta sinun toimintasi ei ole hyväksyttävää millään mittarilla.
Kaiken tämän tiedostan ja tunnen tekeväni todellakin väärin.
Ap
Ei hitto, mä oon just samalaisessa tilanteessa kuin ap. Kirjoitus voisi olla omalta näppikseltäni lähtöisin. Ikä, ulkomaat, miehen halu tulla isäksi, kaikki passaa myös minun tilanteeseeni.
Olen pähkäillyt tilannetta jo pitemmän aikaa. Loppujen lopuksi alitajunta ohjailee näitäkin päätöksiä, vastaan on turha laittaa tai muuta esittää.
Kun et tiedä niin tiedät jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken tämän tiedostan ja tunnen tekeväni todellakin väärin.
Ap
Maassa jossa asut, onko siellä mahdollista päästä keskustelemaan omista peloista ja ahdistuksesta jonkun ammatti-ihmisen kanssa? Rehellisistä olisi, jos voisit kertoa tästä myös miehellesi jo etukäteen, mutta tiedän ettei se ehkä ole helppo.
Jos katsot miehesi sukua, ja siinä olevia äitejä, se tulee olemaan pitkälti myös sinun roolisi ajan kanssa (siis onko ne kuitenkin jatkaneet omaa uraa ja elämää vai onko siellä tapana, että äidistä tulee kodin sydän kun ensimmäinen lapsi syntyy ja mies ’tuo leivän taloon’?)
Miten käy, jos et jaksa tuota elämää? Jos hankitte lapsen ja haluaisit erota, onko sinun mahdollista pitää lapsi ja palata Suomeen vai onko lapsi siellä ’miehen suvun omaisuutta’? Jos näin olisi, laittaisit itsesi käytännössä miehen suvun panttivangiksi vaikka elämäsi olisi miten perseestä siellä.
Jos et itse halua lasta, älä sitä hanki, vain koska näin mies on saanut sinut ohjailua MUTTA puolin ja toisin aina kaikissa lapsen hankkimis/ei-hamkkimis asioissa miehen ja naisen täytyy olla täysin rehellisiä toisilleen!
Tosin, jos et siihen pysty, niin älä nyt valitse sitä helppoa tapaa tänään ja alistu jättämään ne pillerit pois. Tästä et selviä kuin puhumalla!