Pikkulasten äidit, mitä mieltä olette seuraavasta?
Olen lapseton naimisissa oleva nainen, reilut 50v ikää. Kaipaan edelleenkin lasta ja nyt kun ystävättäreni hehkuttavat lapsenlapsiaan on minulle uudelleen tullut tarve hoivata jotakin pikkuista. Voisin ottaa lapsen hoitoon mutta tässä on se ongelma että en tunne ketään pikkulasten vanhempia. Samassa kerrostalossa asuu muutama leikki-ikäinen jolle voisin lueskella satuja tai askarrella heidän kanssaan mutta kuinka saisin kerrottua heidän vanhemmilleen tämän. Olisiko mielestänne aivan hullua jos naapurin täti tulee pyytämään lastanne hoitoon ja samalla vanhemmat saisivat pienen hengähdystauon leikki-ikäisestään ja aikaa omiin juttuihin. Mitään palkkiota en ole pyytämässä.
Kommentit (24)
No aivan hyvin voisin antaa hoitoon pienen tutustumisen jälkeen
Ihana ajatus, mutta itse en uskaltaisi lasta antaa vieraalle.
Kuten muutkin ovat jo sanoneet, niin ei nykyisin lapsia anneta vieraille hoitoon. Jokainen perheen ulkopuolinen on mahdollinen riski lapselle. Eikä tätä pidä edes ihmetellä, niin paljon saa lukea kaikenlaisista kamaluuksista. Poissa on ne ajat, jolloin suomalaiset luottivat toisiinsa. Kauan sitten naapuri nähtyään ikkunasta, että tulen kotiin (olin tuolloin 19 v tytönhuitukka ja asunut asunnossani vasta puoli vuotta) tuli soittamaan ovikelloani ja kysyi, voisinko ottaa hänen toisen lapsensa hoitoon siksi aikaa, kun hän lähti viemään toista lasta lääkäriin. Ja minähän otin, koska siihen aikaan oli vielä yhteisöllisyyttä eikä naapurit olleet ensisijaisesti psykopaatteja sarjamurhaajia.
Minäkin suosittelen sulle tuota MLL:ää tai jotain vastaavaa. Voisit ryhtyä vaikka tukiperhemummoksi jollekin lapselle, mutta tämä edellyttää lyhyttä kurssitusta.
https://www.mll.fi/tue-tyotamme/tule-vapaaehtoiseksi/lapsen-tai-nuoren-…