Onko täällä läheisriippuvaisia, jotka ovat tuon ominaisuutensa takia erakoituneet?
Tarkoitan, että itse olin ennen tosi riippuvainen ystävyyssuhteissa. Päädyin aina jotenkin tossun alle ja miellyttämään ja palvelemaan kavereita. Kalenteri täyttyi MUIDEN sanelemista menoista. Joo, itse suostuin, mutta ne eivät olleet minun juttujani eivätkä kaverini olisi ikinä tehneet samaa minulle tai tulleet takiani toiselle puolelle kaupunkia johonkin minun juttuuni.
Siksi olen katkaissut kaikki suhteet 4 vuotta sitten enkä oikein edes halua uusia, kun tuntuu että sama vain toistuisi.
Kommentit (23)
Olet ymmärtänyt läheisriippuvuus-termin väärin.
Vierailija kirjoitti:
No sitten terapeuttinikin on.
Aloittajan kaltaiset ovat erittäin otollista riistaa monille uskonlahkoille-siellä AP pääsisi varmasti loistamaan jatkuvalla nöyristelyllään,huonommuudellaan ja olemalla aina valmiina palvelemaan 24/7 Jumalan valtakunnan asiaa. Jos joskus sitten sattuisikin,ettei AP halua aina lähteä mukaan ilosanoman levitykseen ja tekemään orjatyötä Jumalan valtakunnan eteen,hänet heitettäisiin syrjään kuin pilaantunut omena. Yksi todellinen ystävä on parempi,kuin kymmenen teeskentelijää ja oma seura parempi,kuin huono seura.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten terapeuttisikin on.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kaltaiset ovat erittäin otollista riistaa monille uskonlahkoille-siellä AP pääsisi varmasti loistamaan jatkuvalla nöyristelyllään,huonommuudellaan ja olemalla aina valmiina palvelemaan 24/7 Jumalan valtakunnan asiaa. Jos joskus sitten sattuisikin,ettei AP halua aina lähteä mukaan ilosanoman levitykseen ja tekemään orjatyötä Jumalan valtakunnan eteen,hänet heitettäisiin syrjään kuin pilaantunut omena. Yksi todellinen ystävä on parempi,kuin kymmenen teeskentelijää ja oma seura parempi,kuin huono seura.
Olen ollut tuollaisessa, ei tosin ollut uskonto vaan valmennusryhmä. Siitäkin lähdin 4 vuotta sitten ja jätin kaikki sieltä saamani tutut taakseni. Ap
Jep, nykyään elän yksin ja yhteen ystävään pidän yhteyttä kolmisen kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Jep, nykyään elän yksin ja yhteen ystävään pidän yhteyttä kolmisen kertaa vuodessa.
Kerro lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverit kyykyttää, terapeutti kyykyttää
Ei vaikuta läheiriippuvaisuudelta vaan luonnolliselta aikuistumiselta ja muuttumiselta eikä enää ole vietävissä. Oma järki tullut päähän.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta läheiriippuvaisuudelta vaan luonnolliselta aikuistumiselta ja muuttumiselta eikä enää ole vietävissä. Oma järki tullut päähän.
Missä iässä tuo yleensä tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Voi se olla läheisriippuvuuttakin, että suostuu huonoon kohteluun ja miellyttämiseen, ettei tulisi hylätyksi.
On tässä jotain tuttua. Uuvun ihmisistä muutenkin niin sekin voi vaikuttaa taustalla omaan erakoitumiseeni. Onko uupumus sitten sitä läheisriippuvuudesta johtuvaa vai jotain ehkä autismia, en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Myös new age - ja henkilöpalvontakulteissa näitä tyyppejä käytetään häikäilemättömästi hyväksi. Osa narsistisesti keppihevostelee gurulla ja mukapyyteettömällä rakkaudella omaa uraansa, ja sitten on nämä hyväksikäytettävät palvelijat.
Olen koko aiemman elämäni ollut vakavasti läheisriippuvainen, 32 vuotta siinä meni ennen kuin tajusin mikä on ongelma.
Kymmenen vuotta sitten totesin että nyt riittää ja irtaannuin kaikista olemassaolevista ihmiasuhteistani: irtisanoin kaikki kaverisuhteeni ja myös silloinen avioliittoni päättyy. Siltoja tuli poltettua myös, etenkin lapsuudenperheeni ja sukuni suuntaan. Äitini kanssa en ole enää missään tekemisissä, hän on yksinkertaisesri liian haitallinen ihminen pidettäväksi mukana omassa elämässä.
Sen jälkeen olen elänyt yksin ja työstänyt itseäni ja asioitani jotta en jatkossa olisi läheisriippuvainen. Seurustelua kokeilin viimeinkin tuossa vuosi sitten. Ei onnistunut vielä tasaveroinen aikuinen parisuhde joten yksin jatkan eteenpäin. Yhden kaverin olen onnistunut myös saamaan elämääni, mutta se tuskin koskaan syventyy ystävyydeksi koska maailmankuvamme ovat liian erilaiset ja itseäni häiritsee että en voi olla liian rehellinen hänelle sen takia.
Aika erakkona siis elelen nykyään. Ketä tahansa en enää päästä elämääni, vaan olen tarkka siinä suhteessa. Mieluummin yksin kuin huonoissa ihmissuhteissa.
En ole erakoitunut, mutta läheisriippuvuuden takia minulta on jäänyt jokseenkin oma elämä elämättä enkä ole esimerkiksi ole perustanut omaa perhettä. Olen tyypillinen tapaus eli esikoinen perheessä, jossa toisella vanhemmalla oli alkoholiongelma ja joudun lapsena tekemään asioita ja huolehtimaan sellaisista asioista mitä lapsen ei olisi kuulunut tehdä ja huolehtia. Alkiholisoituneen vanhemman varhainen kuolema oli helpotus, mutta helpotus kesti vain muutaman vuoden, kun yksi läheisistäni alkoi alkoholisoitua aiheuttaen taas lisää huolen aiheita ja ongelmia jotka kaatuivat niskaani koska elossa oleva vahempani oli saamaton ja kykeemätön tekemään mitään asioiden eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös new age - ja henkilöpalvontakulteissa näitä tyyppejä käytetään häikäilemättömästi hyväksi. Osa narsistisesti keppihevostelee gurulla ja mukapyyteettömällä rakkaudella omaa uraansa, ja sitten on nämä hyväksikäytettävät palvelijat.
Siis nämähän ovat pahimpia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis nämähän ovat pahimpia!
Olen kokenut tuollaisen kultin.
Söin äsken kilon makaronilaatikkoa ja nyt on huono olo