Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia syntymäpäiväjuhlia teillä oli lapsena?

Vierailija
04.03.2018 |

Mainitse myös syntymävuotesi, olen syntynyt 1988 ja muistan että riitti itse leivottu kakku, pari kaveria ja ehkä muutama sukulainen kylään. Leikkejä kuten aasin hännän kiinnitys, onginta ja ihan pihalla juoksentelu ja omakeksimät leikit.

Tuli mieleen kun seurasin sivusta serkun lapsen synttäreitä. Ensin HopLoppiin prinsessasynttäri-teemalla, sitten poniratsastukseen, siitä synttärisankarin kotiin syömään leipomosta tilattua prinsessakakkua, lähtiessä kaikille vieraille annettiin omat pienet lahjapussit.

On se nykyään erilaista.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1989. Oli omatekemät kakut, suolaisia piirakoita, poppareita pipareita ym.

Pidettiin aina ihan kotona, mulla oli kahdet juhlat; Kavereille ja sukulaisille erikseen. Kaverijuhlissa oli yleensä 10-15 vierasta, leikittiin just perus aasinhännän kiinnitystä, onkimista (joku makkarin ovi oli auki, suuaukolle oli laitettu lakana verhoksi ja äiti tai isä oli siellä huoneessa laittamassa ongen päähän onkipalkinnot) Leikittiin mun leluilla tai nintendoa ym. Kyllä tykkäsin ihan hirveesti, itse en vaihtaisi hoplop -juhliin.

Vierailija
22/25 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1980 syntynyt

Kavereilla kävin joskus lapsena synttäreillä, mutta omat synttärit pidin niin, että mummo ja pappa vaan tuli kylään kahville. Se tuntui ihan riittävältä ja niistä on pelkkiä hyviä muistoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -74 ja muistan, että synttäreille kutsuttiin kaveritytöt naapurista (olivat samalla luokallakin), syötiin äidin tekemää kakkua, keksejä, karkkia, sipsejä ja juotiin limuja. Avasin lahjat ja leikittiin omatoimisesti. Kaverin synttäreillä oli samanlaista, mutta siellä oli ohjelmanumerona joku arvausleikki. Jäi mieleen, koska oli poikkeavaa, kun vanhempansa olivat mukana tuota leikkiä ohjaamassa.

Silloin se oli niin mukavaa ja helppoa (vanhempienkin kannalta) verrattuna nykypäivään. Nyt pitää olla vähintään joku ohjattu erikoisharraste-pläjäys, että olisi kivaa. Toisaalta, nämäkin on nähty jo monta kertaa ja samoja touhupaikkoja kierretään. Retro-kotisynttärit olisivat jopa eksoottiset.

Vierailija
24/25 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-85. Äiti leipoi kakun ja jos innostui niin muutakin, muistaakseni vain makeaa. Sipsejä ja karkkia. Joskus oltiin vaan ja tanssittiin, joskus oli teema, esim. pyjamabileet. Jos oli teema niin oli enempi koristeitakin, äiti laittoi tosi upeita juttuja, itsetehtyjä. Kaikki oman luokan tytöt kutsuttiin.

Aika samalla tavalla olen tehnyt itsekin lasteni juhlien kanssa. En ole lähtenyt mukaan tähän nykytouhuun jossa synttäreihin käytetään satoja euroja. Hyvin on silti kelvannut lapsille. 

Vierailija
25/25 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-84. Kotona vietettiin aina synttärit, vieraita ehkä noin 10 (oman luokan tyttöjä yleensä), kakkua ja keksejä ja sipsejä oli ja limpsaa. Mitään erikoista ohjelmaa ei keksitty, tehtiin sitä mitä milloinkin sattui mieleen juolahtamaan.

Isovanhemmat tuli sitten illalla viettämään synttäreitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan