Mieheni päästi tänään pommin --- on HIV++. Ovatko lapsetkin saastuneet? Apua!
Mieheni kertoi, että hän on HIV++, on ollut aina. Olin jo jonkin aikaa ihmetellyt, miksi hän aina käytti kondomia kanssani. Lapsia tehdessämme hän sanoi syöneensä "hulluna" estolääkettä ja rukoilleensa. Itselläni ei AIDSia ole, olen ollut aikaisemmin testissä työpaikan kautta ja mies on tosiaan aina käyttänyt kondomia. Mutta onko vaara, että lapset saastuvat äidin ylitse? Eli äiti ei saa AIDSia, mutta se hyppää lapsiin??
Olen miettinyt avioeroa.
Kommentit (65)
Ihan en täältä tuollaista kyselisi.
Tuossa tilanteessa menisi kyllä luottamus toiseen täysin. Lapset testiin :(
No ei ole vaara, että lapset on "saastuneet", jos miehellä on lääkitys. Jos tämä ei ole provo, jätä se mies. Hän ansaitsee fiksun ja sivistyneen naisen.
Tää oli niin huono että pisteet menee jo miinuksille. -10/5
Käsittääkseni ainakin nykyisillä lääkkeillähän seksiä voi harrastaa myös suojatta ilman tartuntapelkoa.
Olisin ennemminkin huolissani siitä että miehesi on pitänyt noinkin isoa salaisuutta sinulta.
Siis. Raskauden ja synnytyksen aikana ei ole voinut tarttua lapsiin mitenkään jos sullakaan ei ole.. :D Idiootti. Ja onko mies ja lapset koskaan olleet verikontaktissa keskenään?
Onko HIV++ jotenkin "saastuneempi" kuin HIV+?
Hei nyt oikeasti saisi loppua tuo HIV-stigma, lääkityksellähän tuo on oireeton ja tartuntavaaraakaan ei ole.
Huonoin. Jos sulla olisi lapsia niin tietäisit että hiv testataan odottajalta jo äitiysneuvolassa.
Miehen olisi pitänyt kertoa taudistaan jo ennen ensimmäistäkään seksikertaa kanssasi! On tehnyt rikoksen. En voisi antaa anteeksi. Syökö se lääkettä hiviin?
Jos miehellä on lääkitys niin HIV ei tartu, ei edes suojaamattomassa seksissä. Faktat kuntoon.
No minä ainakin ymmärrän täysin tuon halun erota, jos toinen salaa noin isoa asiaa. Mitähän muita salaisuuksia sillä miehellä mahtaa olla? En voisi luottaa enää, joten suhde ei todennäköisesti jatkuisi. Sitä paitsi kuka haluaisi itsensä saastuttaneen Hiv potilaan kanssa olla...
Vierailija kirjoitti:
Huonoin. Jos sulla olisi lapsia niin tietäisit että hiv testataan odottajalta jo äitiysneuvolassa.
Niin, siis Suomessa...
Mies syyllistyi murhan yritykseen.
Iloitse! Saatpahan sitten sitä lapsivapaata!
Ei kai Hakkaraisen tasosia platonisia valehtelijoita suhteessa ole muita noin vakavassa asiassa. Paatuneinkin pelimies pystyy myöntämään jos on hivi.
Huono provo
Minä tekisin rikosilmoituksen. Kannattaa varalta ilmoittaa myös kaikille tuttavillenne.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole vaara, että lapset on "saastuneet", jos miehellä on lääkitys. Jos tämä ei ole provo, jätä se mies. Hän ansaitsee fiksun ja sivistyneen naisen.
No ei muuten todellakaan ansaitse jos on tuon tason asian pimittänyt koko parisuhteen ajan. Riski on pieni jos on lääkitys ja virusmäärät todistetusti matalat, mutta riski on olemassa ja siitä kuuluu ehdottomasti kertoa ennen ensimmäistä suojaamatonta seksikertaa. Miehen temppu on täysin anteeksiantamaton eikä mies ansaitse kuin korkeintaan toisen samanlaisen itsekkään ja piittaamattoman kusettajan.
Miksi?