Mieheni päästi tänään pommin --- on HIV++. Ovatko lapsetkin saastuneet? Apua!
Mieheni kertoi, että hän on HIV++, on ollut aina. Olin jo jonkin aikaa ihmetellyt, miksi hän aina käytti kondomia kanssani. Lapsia tehdessämme hän sanoi syöneensä "hulluna" estolääkettä ja rukoilleensa. Itselläni ei AIDSia ole, olen ollut aikaisemmin testissä työpaikan kautta ja mies on tosiaan aina käyttänyt kondomia. Mutta onko vaara, että lapset saastuvat äidin ylitse? Eli äiti ei saa AIDSia, mutta se hyppää lapsiin??
Olen miettinyt avioeroa.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoin. Jos sulla olisi lapsia niin tietäisit että hiv testataan odottajalta jo äitiysneuvolassa.
Milloin tällainen testaus on tullut kuvioihin? Kaikilta odottajiltako? Ei minulta ainakaan testattu, kun olin raskaana v.2009. Tai ei minulle ainakaan asiasta kerrottu!
Automaattisesti testattiin v. 2005/2006. Ainakin siitä neuvolassa puhuttiin, että ottavat testit ja kuuluu normaaliin toimenpiteisiin, että kaikki odottavat äidit testataan. Oma lapseni syntyi 2006.
Entä hepatiitti C ja B? Usein liikkuu samoissa porukoissa ja tarttuu samalla tavalla, tartuntariski vaan on suurempi kuin hivillä. Kannattaa testata nekin.
Tuohon odottavien äitien testaamiseen: http://www.potilaanlaakarilehti.fi/artikkelit/alkuraskauden-infektioseu…
Missä on HIV+ rekisteri? Yritin etsiä netistä.