Mieheni päästi tänään pommin --- on HIV++. Ovatko lapsetkin saastuneet? Apua!
Mieheni kertoi, että hän on HIV++, on ollut aina. Olin jo jonkin aikaa ihmetellyt, miksi hän aina käytti kondomia kanssani. Lapsia tehdessämme hän sanoi syöneensä "hulluna" estolääkettä ja rukoilleensa. Itselläni ei AIDSia ole, olen ollut aikaisemmin testissä työpaikan kautta ja mies on tosiaan aina käyttänyt kondomia. Mutta onko vaara, että lapset saastuvat äidin ylitse? Eli äiti ei saa AIDSia, mutta se hyppää lapsiin??
Olen miettinyt avioeroa.
Kommentit (65)
Tästä on jo vuosia, mutta eräs tuttuni sai selville vasta odottaessaan toista lastaan, että hänellä on HIV. Selvisi sitten että on saanut sen mieheltään. Vanhemmalla lapsella oli vasta-aineita veressä, nuoremmalla ei.
Lapset jäivät eloon, kummallakaan ei vuoden jälkeen ollut enää merkkejä viruksesta.
Vanhemmat kuolivat Aidsiin, äiti ensin kun nuorin oli vajaa 3-vuotias, isä pari vuotta myöhemmin.
Oletan että nykyisin lääkitys on tehokkaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä ainakin ymmärrän täysin tuon halun erota, jos toinen salaa noin isoa asiaa. Mitähän muita salaisuuksia sillä miehellä mahtaa olla? En voisi luottaa enää, joten suhde ei todennäköisesti jatkuisi. Sitä paitsi kuka haluaisi itsensä saastuttaneen Hiv potilaan kanssa olla...
Mitä jos mies on raiskattu lapsena ja on joltain hullulta pedofiililta saanut HIVin? Onko se miehen oma vika?
Kertomatta jättäminen on miehen oma vika.
Jeps. Raiskatuksi tulemiselle ei voi mitään, ei myöskään jos on saanut taudin verensiirrossa. Mutta tartuntatavasta riippumatta pitää kertoa kumppanille.
Mut trollihan tämä on. Nykyhoidoilla HIV ei vaikuta elämänlaatuun tai sen pituuteen.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole vaara, että lapset on "saastuneet", jos miehellä on lääkitys. Jos tämä ei ole provo, jätä se mies. Hän ansaitsee fiksun ja sivistyneen naisen.
Tuossa tilanteessa kyllä lapsien ja äidin mahdollinen tarunta kontrolloitaisiin? Sekä toki kysyttäisiin asia etukäteen puolisolta.
0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä ainakin ymmärrän täysin tuon halun erota, jos toinen salaa noin isoa asiaa. Mitähän muita salaisuuksia sillä miehellä mahtaa olla? En voisi luottaa enää, joten suhde ei todennäköisesti jatkuisi. Sitä paitsi kuka haluaisi itsensä saastuttaneen Hiv potilaan kanssa olla...
Mitä jos mies on raiskattu lapsena ja on joltain hullulta pedofiililta saanut HIVin? Onko se miehen oma vika?
Millä tavoin tartuntatapa liittyy siihen, että itse ei kerro tartunnastaan, josta tietää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies paljasti asian?
En tiedä varmasti. Minusta tuntuu, että hänellä tauti on edennyt ja haluaa ennen kuolemaansa sovittaa syntinsä. En tiedä vielä, mitä teen itse. Nyt ymmärrän tosin ne etiketittömät "vitamiinipullot", joita hän aina kuljetti mukanaan.
Voi luoja, halkean häpeästä.
Ap
Ap on vela, joka ei tiedä että neuvolassa raskaana olevat naiset HIV testataan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä varmasti. Minusta tuntuu, että hänellä tauti on edennyt ja haluaa ennen kuolemaansa sovittaa syntinsä. En tiedä vielä, mitä teen itse. Nyt ymmärrän tosin ne etiketittömät "vitamiinipullot", joita hän aina kuljetti mukanaan.
Ap
Mitä vitamiinia niissä pulloissa sitten oli? Kärsikö hän keripukista?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai Hakkaraisen tasosia platonisia valehtelijoita suhteessa ole muita noin vakavassa asiassa. Paatuneinkin pelimies pystyy myöntämään jos on hivi.
Huono provo
Millainen on platoninen valehtelija?
Patologisen valehtelijan tiedän ja platonisen suhteen, mutta platoninen valehtelija on tuntematon. Sivistätkö meitä?
Mun tutulla oli tietämättään HIV ja tartutti sitten sen vaimoonsakin. Ei kestänyt ajatusta ja päätyi itsemurhaan. En väitä, että tuo oli reilusti toimittu, mutta todella alhaista jättää kertomatta, jos kerran tietää.
Jos oikeasti on totta, niin rikosilmoitusta kehiin. Vaikka miten söisi estolääkitystä, kertomatta jättäminen + suojaamattoman seksin harrastaminen on rikos.
Jeesus mikä juntti. Jos on HIV niin se ei vielä ole AIDS....
AIDS on se mihin sitten loppujenlopuks kuolee....HIViin ei kuole, koska se ei ole kehittynyt AIDSiksi....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin tartuntatapa liittyy siihen, että itse ei kerro tartunnastaan, josta tietää.
Se oli vastaus virkkeeseen " Sitä paitsi kuka haluaisi itsensä saastuttaneen Hiv potilaan kanssa olla...".
Vierailija kirjoitti:
Onko HIV++ jotenkin "saastuneempi" kuin HIV+?
Hei nyt oikeasti saisi loppua tuo HIV-stigma, lääkityksellähän tuo on oireeton ja tartuntavaaraakaan ei ole.
HIV++ kuulostaa ohjelmointikielen nimeltä, niinkuin C++.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En ymmärrä. Miten "et tiedä varmasti" kuinka mies paljasti asian sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Onko HIV++ jotenkin "saastuneempi" kuin HIV+?
Hei nyt oikeasti saisi loppua tuo HIV-stigma, lääkityksellähän tuo on oireeton ja tartuntavaaraakaan ei ole.
++ = - eli hiviä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni ainakin nykyisillä lääkkeillähän seksiä voi harrastaa myös suojatta ilman tartuntapelkoa.
Olisin ennemminkin huolissani siitä että miehesi on pitänyt noinkin isoa salaisuutta sinulta.
Ei ihan noin, vaan tartunnan todennäköisyys on pieni. Käyttäisin kondomia.
Surullisin nettitreffien seuranhaku ilmoitus mitä olen nähnyt on muuten ok naisen joka kertoo haluavan perheen mutta sitten on lause "minulla on hiv".
HIV-lääkkeet on otettava minuutin tarkkuudella samaan aikaan joka päivä, jotta ne tehoaisivat. Jos on ollut niin vastuuton, että on harrastanut suojaamatonta seksiä, niin tuleeko ne lääkkeetkään otetuiksi ajallaan.
Muuten, näitä HIV-estolääkkeitä ei haeta tavallisista apteekeista vaan sairaalan yhteydessä olevista sairaala-apteekeista. Yhteiskunnalle ne maksavat 1500 €/kk jokaista HIV+ aa kohden. Eli HIV+ ei näitä itse maksa.