Joku hullu mies käveli tahallaan tytärtäni täysillä päin . Sattui.
Käveltiin tyttäreni kanssa aika leveällä jalkakäytävällä . Tytär väisti minuun päin niin paljon kuin mahtui, mutta hullu mies ei muuttanut kävelylinjaansa ollenkaan.
Mitä tuo tuollainen on. Tytärtäni sattui ja mies jatkoi kulkuaan ilmekään värähtämättä. Hän vielä kulki nopeaa vauhtia, kun me lähimnä löntysteltiin. Tyttäreni on 14-vuotias.
Mitä tuollainen röyhkeys on? En ole moista koskaan kokenut.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on käynyt kerran noin jonkun miehen toimesta ja käännyin vielä perään ja kysyin, että "mitä h*lvettiä", niin äijä vaan jatkoi kävelemistä eikä reagoinut mitenkään. Kävelin yksin enkä todellakaan keskellä jalkakäytävää ja tämä ihan tahallaan käveli vihaisena päin.
Juuri noin kävi tyytärellenikin. Minäkin huusin perään, mutta mies ei reagoinut.
(Oma mieheni sanoo, että jos olisi ollut paikalla, hän olisi lyönyt tuota miestä. Ollaan oltu aviossakin 20 vuotta, eikä mieheni ole koskaan lyönyt ketään, mutta hänkin järkyttyi moisesta.)
No, se siitä ja elämä jatkuu. Ja tyttö ja sinä tiedätte nyt, että mt potilaita kannattaa varoa.
Vierailija kirjoitti:
Oliko vanhempi mies? Vanhemmat miehet ovat usein katkeria nuoria naisia kohtaan. Luultavasti törmäsi tahallaan haluten satuttaa.
Tämä ei ollut kovin vanha mies.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jalkakäytävä oli leveä ja muita ei ollut lähellä ja Tyttöni väisti jo minuun päin. Kävelimme oikeaa laitaa. Tuo mies tuli tahallaan voimalla päälle. Tyttöni heilahti voimasta minua päin.
Mies jatkoi ilmeenkään värähtämättä matkaansa. Tuo oli minusta vähän sama kuin hyvin lievä pahoinpitely.
Ap
jos koet pahoinpitelksi, tee rikosilmoitus. Kyllähän tuo tosiaan tahalliselta kuulostaa ja joillekin tuo sama tyyppi voi aiheuttaa vakaviakin vammoja. Mitä jos tyttäresi olisi kaatunut tuon voimasta ja/tai liukkaudesta ja lyönyt esim. päänsä katuun? Mitä jos tuo iskee raskaana olevia kohtaan? Silloinkin voi pahimmassa tapauksessa olla hengenlähtö lähellä. Entä vanhukset? Lapset? Ties kuinka monen luut murtaa.
En usko tai pidän epätodennäköisenä, että syy oli röyhkeys siten kuin se tavanomaisesti ymmärretään tai syy törmättävän sukupuolessa tai syy törmääjän sukupuolessa. Mielenterveyshäiriö todennäköisin syy.
Miksi miehen olisi pitänyt väistää eikä teidän?
Onko se yllätys että on ilkeitä ihmisiä?
Että on mieleltään sairaita myös?
Naisia / tyttöjä vihaavia?
Usein ei satu kohdalle. Mutta noita on.
Vierailija kirjoitti:
No, se siitä ja elämä jatkuu. Ja tyttö ja sinä tiedätte nyt, että mt potilaita kannattaa varoa.
Niistä ei vaan aina näy päällepäin , etä ovat mt-potilaita.
Onko Turussa erityisen paljon kaheleita. Täällä on nähty jo 2 raivoavaa miestä moneen kertaan. Toinen huutaa ajoratojen vieressä autoilijoille ja toinen on pyörätuolihuutaja ja nyt vielä tämä tahallaan päälle kävelevä.
Ollaan asuttu täällä vasta vajaa vuosi ja näin monta outoa tyyppiä bongattu.
Ap
Postimies kulkee keskellä tietä kirjoitti:
Miksi miehen olisi pitänyt väistää eikä teidän?
Koska mies kulki paljon nopeampaa ja koska me jo kuljimme oikeassa reunassa ja vielä siksi, että myös tyttäreni väisti minuun aivan kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Oliko vanhempi mies? Vanhemmat miehet ovat usein katkeria nuoria naisia kohtaan. Luultavasti törmäsi tahallaan haluten satuttaa.
Olen törmännyt myöskin noin 65+ ulkoisesti tavallisennäköiseen suomalaismieheen, joka yritti kävellä päin kadulla Helsingissä. Olin silloin alle kolmenkymmenen, nätti, hoikka. Hän yritti kävellä päin ja kun huomautin asiasta, niin hän alkoi vihaisesti rähjätä mulle ja solvata. Vaikutti naisvihaajalta se henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Turussa erityisen paljon kaheleita. Täällä on nähty jo 2 raivoavaa miestä moneen kertaan. Toinen huutaa ajoratojen vieressä autoilijoille ja toinen on pyörätuolihuutaja ja nyt vielä tämä tahallaan päälle kävelevä.
Ap
Sitten siellä liikkuu se argus omnipresent toujours vigilant
Yksin liikkuminen kaupungilla on välillä aika kyrsää kun jengi vyöryy koko kadun leveydeltä. Yksin kulkeva normaalikokoinen tarvii 50cm kadun reunaa että pääsee kulkemaan. Ei pitäisi olla liikaa vaadittu. Väistän pikkulapsia, ja teini-ikäisistä ehkä tyttöjä mutta poikia ja aikuisia en väistä.
Minun täytyy helsinkiläisenä antaa turkulaisille tunnustusta hyvästä kävelykulttuurista. Työmatkoillani olen huomannut, että turkulaiset kävelevät paljon useammin oikeaa puolta. Lisäksi kännykkäänsä tuijottavia ja hoipertelevia ihmisiä on paljon vähemmän liikkeellä kuin Helsingissä. Puhumattakaan siitä, ettei kävellä neljä kaverusta rinnan, jos joku tulee vastaan.
Huoh..voi kyynel. Eiköhän se elämä jatku tästä huolimatta. Hiipsikää takaisin maaseudulle jos ette kestä tuollaisia pikkujuttuja 😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se pyörätuolihuutaja on sitten ihka aito hullu (sellainen vanhempi, lihavahko mies jolla ainakin ennen oli pieni koira jolle huusi koko ajan) kannattaa kiertää kaukaa. Olen nähnyt kun ko. tyyppi yritti jyrätä kaupasta ulos tulevan vanhan rouvan päälle. Näytti tahalliselta. Kuljettaa myös koiraansa niin, että koiran hihna kulkee jalkakäytävän poikki. Ukko siis kulkee jalkakäytävän toista laitaa, koira toista. Ja jos asiasta huomauttaa ja pyytää kohteliaasti tietä, ukko vetää kilarit.
Tsemppiä tytöllesi. Toivottavasti ette enää tapaa sitä päinkävelevää törkimystä.
14-vuotias poikani valittaa samaa. Hän on kuulemma monille aikuisille täysin tyhjää ilmaa. Kävelevät päin, vaikka poika väistää heitä.
Minua päin yritti syksyllä kävellä huomattavan pulskassa kunnossa oleva nuori nainen. Hän teki sen aivan tahallaan, silmät viirullaan tuijottaen. Kävi päälle kuin jyrä, jonka onnistuin väistämään.
Syytä ylikävely-yritykseen voin vain arvailla. Ensinnä tuli kyllä mieleen, että häntä olisi ottanut päähän se, että minä olen hoikka (vaikkakin viiskymppinen) ja hän ei.
Vierailija kirjoitti:
Huoh..voi kyynel. Eiköhän se elämä jatku tästä huolimatta. Hiipsikää takaisin maaseudulle jos ette kestä tuollaisia pikkujuttuja 😏
Muutimme tänne Turkua suuremmasta kaupungista :-)
No sanoit sen jo itse otsikossa; hullu mies. Hullut ei paljon syitä teoilleen kaipaa.