Milloin hait viimeeksi sairauslomaa terveenä?
Miksi?
Minkä sairauden/vaivan kehitit?
Paljonko tuli saikkua?
Kommentit (21)
Tammikuussa. Tuli samantien 3 kk. Kehitin tuki- ja liikuntaelinsairauden.
En ole laiska kusipää eli en koskaan.
Selästä päivän, ettei tarvinnut ajaa tyhjän perässä. Kipeä oli tosin aina mutta kerran vain hyödynsin.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä hakenut. Työelämää 18 vuotta.
Ja koit että aloituksen kysymys on esitetty sinulle koska...
38 vuotta sitten ja edelleen kannan siitä huonoa omatuntoa.
En ole kyllä enää samalla työnantajalla, olin silloin kesätöissä pankissa. Nykyisellä työnantajalla olen ollut 34 vuotta eikä ole tarvinnut koskaan valehdella. Saan vapaata jos tarvitsen.
En ole myöskään hakenut, työelämässä 19 vuotta. Nämä turhaan saikuttajat ovat työelämän yksi suurimmista riesoista. Toinen vastaava on sellainen, jolla ei ole sairauden tuntua (esim. mt-ongelmaiset) ja he ovat silti töissä.
Ongelmansa kullakin. Terveiset esimiesasemasta.
En ole koskaan hakenut saikkua turhaan. Itse asiassa en ole koskaan lähtökohtaisesti hakenut saikkua lääkäristä vaan ratkaisua miten voi parantua mikä ikinä onkaan ollut lääkärissä käynnin syy.
Kerran hain 3 päivää terveenä, siis niin, että olisin periaatteessa olut työkuntoinen, mutta olin juuri saanut keskenmenon edellisenä viikonloppuna ja olin siitä niin surullinen ja itkuinen, etten oikeasti olisi pystynyt töihini. (Oltiin yritetty raskautta monta vuotta hoidoilla). En ole huijannut itselleni saikkua koskaan.
Päinvastoin, olen ollut satoja kertoja sairaana töissä.
En koskaan, enkä aio. Aina olen ollut oikeasti sairas, ja välillä kipeänäkin töissä. Vituttaa tollaiset tyypit.
Ihmisten typeryys ei lakkaa ihmetyttämästä minua. Suurin osa avaukseen vastanneista ei ole koskaan saikuttanut, mutta he luulivat jostain kumman syystä, että heiltä kaivattiin vastauksia avauksen kysymyksiin.
Vastaisuuden varalle neuvo kyseisille idiooteille: Jos avauksessa esitetään kysymys: "Milloin viimeeksi?", etkä ole ikinä tehnyt kyseistä asiaa, niin sinun tarvitse vaivautua vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten typeryys ei lakkaa ihmetyttämästä minua. Suurin osa avaukseen vastanneista ei ole koskaan saikuttanut, mutta he luulivat jostain kumman syystä, että heiltä kaivattiin vastauksia avauksen kysymyksiin.
Vastaisuuden varalle neuvo kyseisille idiooteille: Jos avauksessa esitetään kysymys: "Milloin viimeeksi?", etkä ole ikinä tehnyt kyseistä asiaa, niin sinun tarvitse vaivautua vastaamaan.
Eiköhän täällä saa vastata ihan miten ja mihin tahtoo.
En ole koskaan hakenut turhaan saikkua. Yritän kipeänäkin ensin pärjätä asian kanssa ja mennä töihin, toki nykyään tulee jo mietittyä sitäkin että ei ole järkevää tartuttaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi ettei täällä tarvitse lupaa kirjoittaa. Kuka vaan voi kirjoittaa mitä tahansa mihin tahansa.
Noin 12 vuotta sitten. En tosin ollut palkkatyössä, vaan työharjoittelijana ja kerran sain niin tarpeekseni siitä, että ei ollut mitään tekemistä vaan lojuin työpaikalla 8 tuntia tyhjänpanttina, että ilmoittauduin sairaaksi, vaikken ollutkaan. No, se kostautui ja viikon päästä tuli oikeasti mahatauti.
Taisi olla vuonna 1985...siis en kovin usein :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Minkä sairauden/vaivan kehitit?
Paljonko tuli saikkua?
En koskaan. Saikkua vain sairaana. Piste.
En ole koskaan alentunut moiseen.
En ole ollut turhanpäiten poissa työstä.
En ole ikinä hakenut. Työelämää 18 vuotta.