Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen äitiryhmän ainoa ei-akateeminen. Tunnen alemmuutta. Mietin mitä akateemiset minusta ajattelevat.

Vierailija
03.03.2018 |

Olemme olleet samassa vaivakerhossa, missä tutustuin 4 muuhun äitiin. Tapaamme lasten kanssa lähiseudun puistoissa, kahviloissa ja toistemme kodeissa pari kertaa viikossa. Olemme tunteneet vähän reilut 3 vuotta. Muut porukan äidit ovat akateemisesti kouluttautuneita. Minä olen käynyt ammattikorkeakoulun. Tunnen jonkinlaista ala-arvoisuutta heidän porukassa, kun en pysy osallistumaan opintoja ja yliopistoelämää koskeviin keskusteluihin. Pari kertaa ovat naureskelleet olevansa "akateemiset äidit". Olen miettinyt, pitäisikö minun vähitellen ja pikkuhiljaa erkaantua porukasta. Mietin myös kovasti, mitä he mahtavat ajatella minusta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellista on, mitä itse ajattelet itsestäsi. Vaikuttaa siltä, että oma koulutustasosi on tässä porukassa sulle ongelma, joten suosittelen vaihtamaan porukkaa. 

Vierailija
2/5 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös AMK-tutkinto olekaan akateeminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin asia liikuttaa ketään muuta kuin sinua. Aika harvalle akateemisuus on mikään omaa identiteettiä määrittävä asia.

Vierailija
4/5 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkeakoulu on kaukana akateemisuudesta. Amis mikä amis.

Vierailija
5/5 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äh. Olen itse akateeminen ja suurin osa ystävistäni on. Mieheni ja veljeni eivät kuitenkaan ole - molemmat ovat käyneet ammattikorkeakoulun - enkä kyllä yhtään ajattele heitä itseäni ”alempiarvoisina”. Ymmärtäisin jotenkin, jos olisit käynyt peruskoulun jälkeen amiksen ja tehnyt sitten duunarihommia, että kokemusmaailmasi voisi olla aika erilainen kuin noiden muiden. Mutta olet kuitenkin kouluttautunut ihminen, joten turhat itsetuntohuolet pois!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi