Missä iässä on "noloa" olla neitsyt?
Itse olen 23v neitsyt enkä kyllä kehtaisi sanoa olevani.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Se on "noloa" ainoastaan suunnilleen 15 ja 25 ikävuoden välillä, kun ihmiset on täysin siinä loukussa, että pitää olla kuin muut ja jos ei onnistu jossain se on kamalaa. Sen jälkeen ihmiset aikuistuvat, heille voi odottaa kehittyvän järkeä ja empatiaa ja ymmärrystä erilaisia elämänkulkuja ja olosuhteita kohtaan, ja itsetuntokin kasvaa niin että uskaltaa olla yksilöllinen. Moni myös alkaa tulkita tuollaisen niin, että se on oma valinta.
Mä olin 22 kun sain ekaa kertaa. Olin jo monta vuotta valehdellut kaikille asiasta. Nyt tuntuu huvittavalta että tuntui ikinä tarpeelliselta. :D ihan välittömästi oli selvää, että mikään ei muuttunut millään tavalla ja että koko asia oli aivan turhaa stressin aihe.
Mitenköhän isolle osalle ihmisistä tällainen aikuistuminen koittaa?
Eipä sillä ole mitään merkitystä.
Ei pitäisi olla noloa missään iässä, mutta myönnän, että vähän nololta tuntui, kun olin 21 ja vielä neitsyt. En kertonut edes sille miehelle, jonka kanssa seksiä ensimmäistä kertaa harrastin. Itselläni ei kuitenkaan ollut tarvetta päästä neitsyydestäni eroon kenen tahansa kanssa. Odotin, että sopiva mies osui kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25 alkaa olemaan kyllä jo aika epätoivoinen luku varsinkin naisilla, miehillä joku 27 vuotta. Pitää olla aika pedon näköinen ja ikävä luonne (tai joku ihmeen outo vakaumus), jos ei ole ehtinyt/kiinnostunut seksistä tuohon ikään mennessä.
Tai aseksuaali.
Myös sillä on vaikutusta että seksiin tarvitaan se toinenkin osapuoli. Monia asioita tässä maailmassa voi vain mennä tekemään kun mieli tekee, mutta seksiä on hankalampi harrastaa jos ei ole kumppania. Ja kuten tunnettua, Suomessa ihmiset eivät tutustu toisiinsa mitenkään erityisen helposti...
Jotkut ihmiset eivät tutustu toisiinsa, useimmat kyllä ovat ihan normaaleja siinäkin asiassa. Eli luonteesta se on taas kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se olisi noloa? Onko joku elämän tarkoitus kokea yhdyntä? Minusta nolompaa on tuollainen ajattelutapa.
Kerropa ihan omin sanoin mistä kuvittelit tänne tulleesi? Haikara toi vai?
No, luonnonvalinta on kyllä olemassa juuri siksi että muutamat geenit ja niiden aikaansaamat mielipiteet häviävät kierrosta.
Juuri näin. Kaikkia ei ole luotu lisääntymään.
Ketään ei ole luotu. Tai jos nyt vanhempien voi sanoa luoneen lapsensa, niin tuskin ne on miettineet että luoko lapsen lisääntymään vai ei.
tirkistelyfriikki kirjoitti:
Tälläiset aloittajat ovat noloja. Tirkisteliä.
Noloa on kirjoittaa tirkisteliJä väärin. Ei siinä tirkistelykään auta, jollei järki päätä pakota.
Ei missään!
Jokaisen ihmisen seksuaalielämä ja seksuaalisuus on täysin oma ja intiimi asia. Jos todella tuntuu siltä, että seksuaalinen kokemus toisen kanssa ei kiinnosta, siinä ei ole mitään ihmeellistä tai pahaa. Maailmassa on paljon aikuisia ihmisiä, jotka ovat neitsyitä ja ihan tyytyväisiä elämäänsä. kunnioitus kaikkien omia valintoja kohtaan tässä herkässä aiheessa.
Varmaan siinä teini-iässä, sen jälkeen ketään ei kiinnosta tuollaiset toisten yksityisasiat. Jos joku ystäväni avautuisi mulle tämmöisestä asiasta, toki yrittäisin lohdutella, mutta en pitäisi sitä mitenkään nolona. Sehän vain tarkoittaa että ketään just hänelle sopivaa ei ole osunut kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on "noloa" ainoastaan suunnilleen 15 ja 25 ikävuoden välillä, kun ihmiset on täysin siinä loukussa, että pitää olla kuin muut ja jos ei onnistu jossain se on kamalaa. Sen jälkeen ihmiset aikuistuvat, heille voi odottaa kehittyvän järkeä ja empatiaa ja ymmärrystä erilaisia elämänkulkuja ja olosuhteita kohtaan, ja itsetuntokin kasvaa niin että uskaltaa olla yksilöllinen. Moni myös alkaa tulkita tuollaisen niin, että se on oma valinta.
Mä olin 22 kun sain ekaa kertaa. Olin jo monta vuotta valehdellut kaikille asiasta. Nyt tuntuu huvittavalta että tuntui ikinä tarpeelliselta. :D ihan välittömästi oli selvää, että mikään ei muuttunut millään tavalla ja että koko asia oli aivan turhaa stressin aihe.
Mitenköhän isolle osalle ihmisistä tällainen aikuistuminen koittaa?
Mun ystävistäni ja läheisistäni ihan kaikille. Ovat tietty valikoitunut porukka, mutta selvästi eivät mitenkään poikkeusharvinaisia. Kehottaisin myös muita odottamaan ihan perusasioita läheisiltään.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään!
Jokaisen ihmisen seksuaalielämä ja seksuaalisuus on täysin oma ja intiimi asia. Jos todella tuntuu siltä, että seksuaalinen kokemus toisen kanssa ei kiinnosta, siinä ei ole mitään ihmeellistä tai pahaa. Maailmassa on paljon aikuisia ihmisiä, jotka ovat neitsyitä ja ihan tyytyväisiä elämäänsä. kunnioitus kaikkien omia valintoja kohtaan tässä herkässä aiheessa.
Peesi tälle. Lisäisin vielä, että omassa elinpiirissäni neitsyyden ivaajat ovat myös ensimmäisenä paheksumassa vilkasta sukupuolielämää ja haukkumassa toisia h**riksi, gigoloiksi jne. Moni myös mm. karsastaa seksuaalivähemmistöjä. Tl;dr: jos toisen ihmisen neitsyyttä pitää nolona ja ilkeilyn arvoisena, niin silloin ei yleensä ole oma suhde seksuaalisuuteen kunnossa.
Yli 18-vuotiaana.
t.neitsyt 25-vuotiaaksi saakka
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siinä teini-iässä, sen jälkeen ketään ei kiinnosta tuollaiset toisten yksityisasiat. Jos joku ystäväni avautuisi mulle tämmöisestä asiasta, toki yrittäisin lohdutella, mutta en pitäisi sitä mitenkään nolona. Sehän vain tarkoittaa että ketään just hänelle sopivaa ei ole osunut kohdalle.
Niin, koska henkilössä on jotain vikaa.
t.25-vuotiaaksi neitsyt
Vierailija kirjoitti:
Ai sait? Entä jos oisit ajatellut asiaa antamisen näkökulmasta, niin ehkä sitten oisit tajunnut, että on todella noloa, jos kukaan ei halua sun antavan heille yli 18-vuotiaana. Paitsi joku naisia tyhjennysvälineenä pitävä, joita kukaan normaali ei kelpuuta.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään!
Ai, siitäkö kuvitteletkin sen neitsyyden johtuvan?
Mä menetin neitsyyteni jollekkin tuntemattomalle kusipäälle 17-vuotiaana. Ajattelin silloin olevani hirveen vanha ja häpesin neitsyyttäni. Voikun olisin silloin ajatella järkevästi. Ei neitsyydessä mitään noloa ole ja kannattais menettää se vasta kun rakastuu ekan kerran oikeasti. Joillain siihen menee kauemmin aikaa, mutta ei se oikeasti mitään haittaa, jos on neitsyt. Tyhmempää panna jotain randomia, että älkää olko yhtä tyhmiä kuin minä olin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sait? Entä jos oisit ajatellut asiaa antamisen näkökulmasta, niin ehkä sitten oisit tajunnut, että on todella noloa, jos kukaan ei halua sun antavan heille yli 18-vuotiaana. Paitsi joku naisia tyhjennysvälineenä pitävä, joita kukaan normaali ei kelpuuta.
Vähän vaikuttaa siltä kuin kuvittelisit, että en ole saanut tuon ekan kertani jälkeen. Ja että oletat, että neitsyydestä pääseminen oli ikävuosina 18-22 mulle korkea prioriteetti jonka eteen olisin ollut valmis mihin tahansa. Ja myös, ettei ensimmäinen seksikokemukseni missään nimessä voinut tapahtua vakituisessa, läheisessä ja syvässä rakkaussuhteessa. :)
Lupaan sulle, että olen edelleen yli 18 ja että moni edelleen mielellään harrastaisi seksiä kanssani. Aina välillä joku harrastaakin! Ekan eksän ja mun välinen rakkaus jatkuu myös yhä, vaikka nykyään syvänä ystävyytenä.
Telkussa oli pari vuotta sitten dokumentti jostain lähi-idän maan opiskelijaneidosta joka joutui elättämään opiskelunsa ja sairaan äitinsä prostituutiolla. Koska tämän oli pakko päästä valmistuttuaan naimisiin, se ei voinut luopua neitsyydestään vaan ymmärtäväiset asiakkaat panivat sitä peppuun.
Siinä taas yksi mies oli aikanaan onnellinen saatuaan "neitsyt"vaimon jonka immenkalvokin oli ehjä mitä nyt kakkosessa oli käynyt kilometri karvaista kalua.