Onko tämä kohtuullista? Mies pyrkii säästämään lämmityskuissa
ja lämpötila meillä on n. 17 astetta. Minä kuljen täällä tuplavillasukat jalassa, villatakkipäällä sekä viltti olkapäillä. Mies ei ole moksiskaan. Nukkuminen on ihan kauheaa, kun ulkolämpötila laskee entisestään. Ymmärrän, että rahaa on hyvä säästää, mutta olenko minä kohtuuton, jos pyydän miestä lisäämään lämpöä?
Kommentit (57)
Et ole kohtuuton.
Kääriydy myös yöksi viltteihin ja peittoihin ja ilmoita, että täällä on aivan liian kylmä seksiin. Ja pysy tiukkana.
Olet kyllä sen verran kohtuuton, että voisit vaikkapa paistaa miehelle pihvin ja pyytää anteeksi.
Jos teillä on todella tiukkaa rahasta niin ei ole kohtuutonta (ja edellyttäen että mies ei esim tuhlaa sitten säästettyä rahaa esim ryyppäämiseen). Jos mies yksin päättää lämpötilan mutta ei ole valmis säästämään myös hänelle tärkeistä asioista tai säästää vain piheyttään niin sitten on kohtuutonta.
Opettele säätämään lämpöä itse, ja sitten säädä lämpö mieleiseksi. Onhan se sinunkin kotisi.
What? Meillä on aina vain +17, koska molemmat inhoamme sitä kun on kuuma olo, +20 tuntuu jo epämiellyttävältä. Onneksi olemme asiasta samaa mieltä, ja ihan paljain jaloin olemme kotona aina. Mutta jos olisimme asiasta eri mieltä, niin en kyllä anelisi toiselta lupaa koskea pattereihin vaan ihan menisin ja kääntäisin itse oman kotini pattereiden säätöjä.
Ihan kuin kirjoittaisit entisestä isäpuolestani. Asuin tuolloin jo omillani mutta pikkusiskoni asui vielä kotona. Kun äitini joutui leikkaukseen, se soitti minulle ja pyysi käymään tarkastamassa onko se mies taas pistänyt patterit kiinni kun hän ei ole paikalla ja olihan se. Kylmä asunto odotti kun menin sinne. Vein sitten siskon minun luokse kun mies käski minun pitää huolen omista asioistani.
Kuka helvetti tarvitsee tuplavillasukat ja villatakin 17 asteen lämmössä? Huono verenkierto?
Tuttavapiirissä kaksi itaraa miestä jotka pitävät patterit kiinni, jopa lämminvesivaraaja täytyy sammuttaa
päiväksi! Vaimot kärvistelevät kylmässä koska asiasta puhuminen aiheuttaa pitkällisen riidan. Ja rahasta
heillä ei todellakaan ole puutetta. En voi ymmärtää. Onneksi me olemme molemmat sen verran mukavuudenhaluisia ettei tulisi mieleenkään säästää tuossa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
What? Meillä on aina vain +17, koska molemmat inhoamme sitä kun on kuuma olo, +20 tuntuu jo epämiellyttävältä. Onneksi olemme asiasta samaa mieltä, ja ihan paljain jaloin olemme kotona aina. Mutta jos olisimme asiasta eri mieltä, niin en kyllä anelisi toiselta lupaa koskea pattereihin vaan ihan menisin ja kääntäisin itse oman kotini pattereiden säätöjä.
No on lihavuudessa sitten näköjään joku hyväkin puoli.
En ole mitannut lämpötilaa, kyllä vaan näillä pakkasilla oli liikaa lämmitystä, ennen oli sopiva, vaikka pitikin joskus pukea villatossuja.
Meillä on töissä talvisin n. +18 astetta sisällä ja ihan pelkissä haalareissa ja pitkähihaisessa paidassa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Et ole kohtuuton.
Kääriydy myös yöksi viltteihin ja peittoihin ja ilmoita, että täällä on aivan liian kylmä seksiin. Ja pysy tiukkana.
Miten seksi tähän liittyy ja vieläpä siten, että seksi on jotain mitä "annetaan" ja tehdään vain miehen mieliksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on lihavuudessa sitten näköjään joku hyväkin puoli.
Läski ei lämmitä. Lihakset lämmittävät ja miehillä on yleensä rasvan lisäksi myös lihaksia.
Olen aina palellut ylipainostani huolimatta.
N
Vierailija kirjoitti:
Jos jättäytyy miehen elätettäväksi, niin hyväksyy miehen tavan elää.
Jotkut pässit sitten alapeukuttivat tämänkin tosiasian.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiirissä kaksi itaraa miestä jotka pitävät patterit kiinni, jopa lämminvesivaraaja täytyy sammuttaa
päiväksi! Vaimot kärvistelevät kylmässä koska asiasta puhuminen aiheuttaa pitkällisen riidan. Ja rahasta
heillä ei todellakaan ole puutetta. En voi ymmärtää. Onneksi me olemme molemmat sen verran mukavuudenhaluisia ettei tulisi mieleenkään säästää tuossa asiassa.
Lämmin varaajan päiväksi sammuttaminen on tyhmää, eikä se varmaan mitään vaikuta, ei energian kulutukseen, eikä myöskään veden käyttöön. Yölläkin lämmitetty vesi riittää nomraalioloissa päiväksi.
Lisää itse äläkä valita!