Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapsi mukaan lomalle vai ei?

Kotka
03.03.2018 |

Haaveilemme lomalle lähdöstä koko perheen kesken, mutta kumman huonoista vaihtoehdoista valitset?

Meillä on vauva, 3-vuotias ja 20-vuotias tyttö (hän on mieheni edellisestä suhteesta). Olemme olleet yhdessä yli 10 vuotta ja tytär on sopeutunut minuun ja siihen, että isä ja äiti eivät ole yhdessä (ja tapasin miehen vasta heidän eronsa jälkeen).

Meillä ollessaan tyttö murjottaa oikeastaan koko ajan ja kaikki pitäisi tehdä kuten hän haluaa. Viimeksi kun olimme ulkomailla hän murjotti ihan koko ajan ja oli pahalla tuulella, koska perhe oli perusaurinkomatka ilman mitään ekstraa (on tottunut äitinsa kanssa matkustamaan paljon ja viiden tähden hotelleissa, joka päivälle kiinnostavaa ohjelmaa). Lisäksi hän vaati isänsä nukkumaan samaan huoneeseen, ei halunnut olla yksin. Olisin varannut meille yhteisen huoneiston, mutta kävi huono mäihä ja ne oli kaikki jo viety, joten jouduin ottamaan hänelle erillisen huoneen ja meille ja pikkulapsille erillisen huoneen. Koki, että hän on ihan yksin ja sen vuoksi oli surullinen, joten mies oli sitten koko loman hänen kanssaan samassa huoneessa. Olin kuvitellut, että tyttö voisi esim. yhtenä iltana katsoa nukkuvien lasten perään, jos me isänsä kanssa käymme syömässä tm. Ei puhettakaan, että sellainen olisi onnistunut. En todellakaan pidä häntä minään lastenvahtina, mutta kyllä 20-vuotias voisi yhtenä iltana auttaa lasten kanssa.

Nyt haluaisimme lähteä jälleen koko poppoo reissuun, mutta en haluaisi maksaa montaa tonnia siitä, että saan katsella murjottavaa lomalaista. Ja kun maksaa kolme aikuista reissuun, niin se ei todellakaan ole ilmaista. Pitäis myös olla hyvä huone kahdella erillisellä makuuhuoneella, eli kalliiksi tulee.

Pohdimme sitä, että lähtisimme pikkulasten kanssa neljästään, mutta siitä sitten tulee taas paha mieli tälle tyttärelle. Jos taas lähdemme koko poppoo, niin saamme koko porukka kärsiä siitä.

Mitäs tekisit?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Draamaqueen kyykytti äitipuolta lomalla vaatimalla isänsä nukkumaan huoneessaan. Kukaan tervejärkinen mies tähän ei suostu. Provo. 1/5

Vierailija
22/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä sylvi sentään! Mikä ihmeen "tyttö"? 20-vuotias nainen on jo kysymyksessä, jolla ei missään nimessä ole oikeutta tulla pilaamaan kenenkään lomaa murjottamalla ym. sopimattomalla käytöksellä! Vai vitsailetko, voiko tuollainen olla edes totta? Itse olin jo kahden lapsen äiti tuon ikäisenä! Ellei kysymyksessä ole sitten kehitysvammainen 20-vuotias nainen/tyttö tai muu erityistä tukea tarvitseva henkilö. Se muuttaa tietenkin asiaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollolllol 😀

Vierailija
24/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sinun mies ihan terve???

Vierailija
25/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein pysty edes kuvittelemaan tilannetta, että 2-kymppinen matkailee pikkulapsiperheen kanssa. Meillä päin tuon ikäiset ovat opiskelemassa ja tekevät ulkomaanharjoitteluja. Siinä on heidän ulkomaanreissunsa.

Vierailija
26/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insestiä?

Vierailija
27/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette tietenkään ota mukaan. Ei kai kukaan oleta edes sitä? Minä olen ihan ydinperheestä, eikä tosiaan olisi edes huvittanut lähteä pikkuveljen (9 vuotta nuorempi) ja vanhempien kanssa johonkin Rodokselle parikymppisenä. Mielummin omissa porukoissa, eikä vanhemmat edes kysyneet enää mukaan.

Omituista, että asiaa tarvii edes miettiä. Te teette pikkuipanareissun ja täysi-ikäinen maksaa omat reissunsa, joita voitte tukea, jos on varaa. Jos ei ole varaa, ette tue.

Vierailija
28/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olis ihan ydinperhekin, maksaisin varmaan tytölle oman matkan kaverien kanssa. Niin erilaiset tarpeet.

Kyllä parikymppisten kuuluu maksaa ihan itse omat matkansa. 

Vierailija
29/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Draamaqueen kyykytti äitipuolta lomalla vaatimalla isänsä nukkumaan huoneessaan. Kukaan tervejärkinen mies tähän ei suostu. Provo. 1/5

Pisti silmään sama, että mies olisi nukkunut 20.v tytön huoneessa eikä vaimonsa ja pienen lastensa kanssa.

Jos totta, niin tulee mieleen, että tyttö ei ole ikinä hyväksynyt eroa ja ap:tä. Kiristää isäänsä puolelleen luomalla tuollaisia vastakkainasettelua ja vslintatilanteita. Ehkä isän uuden lapsen syntyminen on nostanut katkeruuden pintaan.

En varmaan ottaisi häntä tälle reissulle. Sen sijaan mies voisi viettää tyttärensä kanssa jonkun lomarrissun kaksistaan, käydä vaikka Tallinnassa tms yhteistä aikaa.

Vierailija
30/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä tavaton, vaikea kuvitella aloittajan kuvaamaa tilannetta. Itse istuin 20 vuotiaana perse puuduksissa yliopiston luennoilla, olin kesätöissä Lontoossa, biletin kavereiden kanssa, sisustin minibudjetilla yksiötäni ja joistain osa-aikatöistä rääpimilläni rahoilla matkustin kavereiden kanssa Magalufiin. Ei ihan ekana tullut mieleen lähteä jonnekin taaperoiden ehdoilla eteneville aurinkomatkoille ja nyyhkiä isukkia nukkumaan samaan huoneeseen.

Ostakaa teidän perheelle se rantaloma ja tyttärelle joku sarjakortti psykiatrille ja elämäntapavalmentajalle.

Vierailija
31/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provootiprovoo...

Vierailija
32/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isä ja tytär ei reissaa yhdessä? Sinä voit sillä aikaa viettää ihanaa aikaa ilman miehen tytärtä ja kaikki saavat haluamansa loman.

Vierailija
33/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotka kirjoitti:

Olin kuvitellut, että tyttö voisi esim. yhtenä iltana katsoa nukkuvien lasten perään, jos me isänsä kanssa käymme syömässä tm.

Miten sinä et kykene keskustelemaan tällaisia asioita ennakkoon? Ei ole edes oma tyttösi. Nuo pyynnöt pitää tulla hänen isältään.

Vierailija
34/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli

Vierailija
35/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär siis matkustaa äitinsä kanssa - mutta ei koskaan isänsä kanssa, koska isä aina matkustaa uuden perheensä kanssa?

Vaikka miten te aikuiset täällä sanotte, että tytärhän on jo 20-vuotiaana aikuinen, niin kyllä hän silti saattaa kaivata isänsä seuraa. Ja hänellä on siihen oikeus. Siksi hän varmaan murjottaakin. Koska ei pysty sanomaan, mikä mättää eikä isä tai isän uusi vaimo ymmärrä.

Tytär varmaan kokee, että isän uudet lapset ovat tärkeämpiä?

Mitä jos kysyisit tyttäreltä, mikä hänen on ja miltä hänestä mikäkin asia tuntuu? Yrittäisit edes vähän asettua hänen asemaansa?

Vierailija
36/43 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh, missä olen sanonut, että hän ei olisi päässyt matkustamaan isänsä kanssa? Ja olen ollut kyllä omasta  mielestäni (ja tytönkin mukaan) hyvä äitipuoli ja ottanut häntä huomioon. 

Ja ei, tämä ei ole provo. Tyttö käy psykiatrilla ja on saanut läheisriippuvaisen diagnoosin, mutta onhan tämä tosiaan aika huolestuttavaa käytöstä. 

Ap. 

Vierailija
37/43 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa läheisriippuvaisen diagnoosia.

Vierailija
38/43 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos reissussa on jo mukana 2 pientä niin en kyllä ottaisi vaivoiksi enää 20v pikku hitleriä.

20v voisi tulla mukaan jos osaa käyttäytyä normaalisti niinkuin aikuinen ihminen.

Vierailija
39/43 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö kuulostaa kyllä jälkeenjääneeltä. No pakkohan teidän on vammaista yrittää sietää.

Vierailija
40/43 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään järkeä lähteä kalliille lomalle jos tietää jo etukäteen että AIKUINEN tytär pilaa mököttämällä ja valittamalla koko loman.

Menisin hyvällä omallatunnolla lomalla miehen ja pienten kanssa. Tämä miehen aikuinen tytär voi sitten vaikka matkustaa oman äitinsä kanssa jos tämä olisi parempaa lomaseuraa niin ei tarvitse olla naama norsunvitulla koko lomaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme