Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löydät lompakon kadulta. Mitä teet?

Vierailija
03.03.2018 |

?

(niuhottajille: saat ihan vapaasti keksiä mitä sieltä lompakosta löytyy, ja trollatakkin jos mieli tekee. "öhöhöö sieltä löyty nukejen laukaisukoodit")

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veisin poliisilaitokselle.

Entä jos lähin poliisi on 10 kilometrin päässä?

Vierailija
22/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän tietenkin siihen, että omistaja voi löytää sen kun palaa sitä etsimään.

Jos on ylimääräistä aikaa, voin katsoa löytyykö jotain tietoja joiden avulla voisi soittaa omistajalle.

Missään tapauksessa en vie sitä mihinkään, mistä se voisi päätyä löytötavaratoimistoon. Ne ovat pelkkää bisnestä. Röyhkeää sellaista. Kiristävät rahaa tavaran omistajilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaisin siitä vauvapalstalle kilometrin pituisen selostuksen ja haukkuisin miehiä jotka ei osaa edes lompakostaan huolehtia.

Vierailija
24/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson endin mitä lompakon sisällä on ja kelle se kuuluu. Jätän sinne viiden euron setelin sekä löytäjän tiedot ja vien sen sitten poliisiasemalle niin kuin kuuluukin.

Miksi maksat sille 5e? Vai tarkoititko, että olet varas ja varastat kaikki muut rahat paitsi sen 5e?

Vierailija
25/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko sitten sunnuntaina aamuyöstä kotiin tullessani löysin lompakon. Siellä oli ajokortti, pankkikortti, bussikortti ja verkkopankin tunnuslukulista. Etsin facebookista nimen ja naaman perusteella todennäköisen omistajan ja laitoin viestin. Puoliltapäivin tuli vastaus, kysyin osoitteen ja kävin viemässä. Sain 50 eur löytöpalkkiota. Ei ollut edes ehtinyt kuollettamaan kortteja kun luuli jättäneensä kaverinsa autoon.

Vierailija
26/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katson endin mitä lompakon sisällä on ja kelle se kuuluu. Jätän sinne viiden euron setelin sekä löytäjän tiedot ja vien sen sitten poliisiasemalle niin kuin kuuluukin.

Miksi maksat sille 5e? Vai tarkoititko, että olet varas ja varastat kaikki muut rahat paitsi sen 5e?

Mietin samaa: siis ottaako hän sieltä rahaa vai laittaako? Jos laittaa, niin miksi? Ja jos ottaa, niin miksi laittaa henkilötietonsa mukaan?

Vierailija
27/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*yhteytietonsa (löytäjän tiedot)

Vierailija
28/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tursottaisin sen täyteen sinappia ja palauttaisin omistajalle henkilökohtaisesti että saan nähdä reaktion.

Vierailija
29/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan fyrkat ja pudotan lompakon postin laatikkoon. Ehkä sen joku postilainen toimittaa sen perille, tai poliisille, ehkä ei? Ei oo mun ongelma.

Itseasiassa hyvä idea. Löytötavaratoimistoon on hankala viedä.

Vierailija
30/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin poliisiasemalle. Elän toimeentulotuella mutta en ottaisi rahoja omaan taskuun vaikka olisi kuinka paljon käteistä lompakossa.

Vierailija
31/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi etsin ajokortin avulla fonectasta henkilön numeron ja soitin hänelle. Tuli hakemaan pussinsa ja sain 50e. Hän oli nostanut rahaa jonkun ison tv oston takia, siksi hän halusi antaa kuulemma reilun löytöpalkkion.

Miksi miehet laittaa rahapussin housun taskuun, kun niissä ei oo mitään millä taskun saa kiinni vetoketjua yms. Kyllähän se sieltä tippuu kun lähtee vaikka juoksemaan.

Vierailija
32/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauttaisin tavalla tai toisella omistajalleen.

Vierailija
33/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt kolme lompakkoa.

Ensimmäisen löysin kahvion terassilta ja vein henkilökunnalle.

Toisen löysin lentokentältä ja vein löytötavaroihin.

Kolmannen löysin kävelytieltä ja mietin, jätänkö käsilaukun esille näkyvälle paikalle. En uskaltanut, koska varkaita on aivan liikaa, joten katsoin laukun sisälle, jossa oli lompakko ja kännykkä. Minulla ei ollut puhelinta, joten en voinut soittaa laukun omistajalle. Nostin laukun kassiini ja lähdin kävelemään kotiin. Olin onnekas ja omistaja pyöräili paikalle. Hän katseli ympärilleen ja etsi laukkua. Menin hänen luokseen, varmistin hänen nimensä ja ojensin hänelle laukun. En tietenkään ottanut tai varastanut mitään.

Varkaat, te olette todella viheliäisiä ihmisiä ja surkeista perheistä.  

Vierailija
34/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson onko henkkareita ja jos on, etsin numeron ja laitan viestiä omistajalle. Palauttaisin tuntomerkkejä vastaan. Niin haluaisin itsellenikin tehtävän.

"Nuorukaiset" ovat joukolla ryöstäneet ja hakanneet suomalaisia, jotka ovat hyväntahtoisesti yrittäneet palautella lompakoita ja puhelimia. En suosittele nykyaikana itse ottamaan kontaktia, voi hyvinkin olla ansa.

Vierailija
35/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tursottaisin sen täyteen sinappia ja palauttaisin omistajalle henkilökohtaisesti että saan nähdä reaktion.

Eikö psyykelääkkeistä ollut apua? 

Vierailija
36/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö psyykelääkkeistä ollut apua? 

En ole kokeillut koskaan Saako niitä eri makuisina?

Vierailija
37/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä seinään. kirjoitti:

Duke Nukemin koodit! Jees! Ei tarvi pelaamalla selvittää!

Dnkroz

Dnstuff

Niillä pärjää.

Vierailija
38/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin kaupungilla, kun naiselta tippui lompakko laukusta, joka oli pyörän korissa.

Yritin huutaa perään, mutta hän ei kuullut.

Olin 18-vuotias ja ruokarahat olivat menneet

baariin.

En katsonut lompakon sisään, ettei tulisi kiusausta ja vein sen poliisiasemalle. Jätin tietoni.

Jo parin tunnin päästä soitettiin ja luvattiin palkkio. Lompakkoon oli nostettu ulkomaanmatkan rahat ja kaikki tallella. Sain makarooni ja jauheliha rahat löytöpalkkiona. :-D

Tarina on tosi.

Vierailija
39/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näin kaupungilla, kun naiselta tippui lompakko laukusta, joka oli pyörän korissa.

Yritin huutaa perään, mutta hän ei kuullut.

Olin 18-vuotias ja ruokarahat olivat menneet

baariin.

En katsonut lompakon sisään, ettei tulisi kiusausta ja vein sen poliisiasemalle. Jätin tietoni.

Jo parin tunnin päästä soitettiin ja luvattiin palkkio. Lompakkoon oli nostettu ulkomaanmatkan rahat ja kaikki tallella. Sain makarooni ja jauheliha rahat löytöpalkkiona. :-D

Tarina on tosi.

Kiitos, kun olit kiltti!

Tarinan opetus: ryyppäämällä kasvaa kunnon ihmisiä.

Vierailija
40/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytäjä saa pitää, joten käteiset olisivat tietenkin minun. Kortit liimaisin jollain superliimalla omille paikoilleen kiinni ja sitten jättäisin lompakon sellaiselle paikalle, josta se löydettäisiin helposti uudelleen.