Löydät lompakon kadulta. Mitä teet?
?
(niuhottajille: saat ihan vapaasti keksiä mitä sieltä lompakosta löytyy, ja trollatakkin jos mieli tekee. "öhöhöö sieltä löyty nukejen laukaisukoodit")
Kommentit (50)
En varmaan uskalla tehdä mitään vaan kävelen ohi kuin en huomaisikaan. Eipähän kukaan luule, että varastan jonkun lompakon. Jos ketään ei näy missään, niin sehän voi olla vaikka jekku.
Jos olen jonkun toisen kanssa liikkeellä, niin sitten ehkä nostan lompakon ja puhun ääneen poliisiasemalle viemisestä (ja vien sinne).
Jätän lompsan maahan. Kaikkein viimeiseksi ottaisin mukaan ja ronttaisin jonnekin löytötoimistoon jota kukaan ei tunne/tiedä. Omistaja tulee todennäköisesti pian sitä reitiltä etsimään.
Katson onko henkkareita ja jos on, etsin numeron ja laitan viestiä omistajalle. Palauttaisin tuntomerkkejä vastaan. Niin haluaisin itsellenikin tehtävän.
Vierailija kirjoitti:
Katson onko henkkareita ja jos on, etsin numeron ja laitan viestiä omistajalle. Palauttaisin tuntomerkkejä vastaan. Niin haluaisin itsellenikin tehtävän.
Mihin sinut voi palauttaa tuntomerkkejä vastaan?
Jos ei he henkkareita tai luottokortteja niin pitäisin. Mutta jos olis todella paljon rahaa niin en olis varma.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos ei löydy?
Kovasti tulee alapeukkuja muille ehdotuksille mutta ei parempaa ratkaisua. Tyypillistä, kritiikkiä kyllä annetaan muttei itse tiedetä sen paremmin.
Ensin varmaankin tarkistaisin, löytyykö sisältä omistajan tai jonkun yhteystietoja (omassa lompakossa on laminoidulla kortilla parin läheisen puhelinnumerot hätätapausten varalta. Ee kortti näkyvällä paikalla. Pitäisi ehkä laittaa sinne omatkin tiedot). Jos ei sellaisia löydy, niin vien sen poliisille. Kohta sen kuitenkin poimisi joku, jolla saattaisi olla pahat mielessä.
Olisi kyllä mielenkiintoista, jos omistaja ilmaantuisi paikalle juuri silloin kun tarkastan lompakkoa yhteystietojen varalta... Tietty olisi hyvä, ettei tarvitse viedä sitä poliisille, mutta kiusallista se olisi. Ei sille mitään voisi.
Kaverin kanssa vietiin joskus kadulta löytyneet avaimet poliisille.
Kulkisin ohi tekemättä sille lompakolle mitään, jos olisi muita ihmisiä näkemässä. Jos ei olisi muita näkemässä, niin ottaisin siitä lompakosta rahat ja kaiken muunkin mitä siellä sisällä on ja polttaisin sen lompakon saunan pesässä kun lämmitän saunaa. Sitä lompakkoa en uskaltaisi heittää ainakaan siihen maahan, ettei siitä myöhemmin löydetä sormenjälkiä ja niiden perusteella jotenkin saada tietää, että minä olen sen tyhjentänyt.
Jos siinä on käteistä niin siirrän ne omaan taskuun ja ehkä vien loput poliisilaitokselle. Riippuu ihan siitä millä fiiliksellä olen sillä hetkellä.
Katson endin mitä lompakon sisällä on ja kelle se kuuluu. Jätän sinne viiden euron setelin sekä löytäjän tiedot ja vien sen sitten poliisiasemalle niin kuin kuuluukin.
Löysin kerran maasta lompakon, jossa oli 20€ ja joku vanhentunut urheiluseuran jäsenkortti, sekä visa electron. Soittelin numeropalveluihin, kysyen henkilöä, jonka nimi korteissa oli. Ei mitään tulosta, "numero on prepaidliittymällä, tai salainen numero". Kysyin seurasta, mutta henkilö puhelimessa ei osannut hänkään kertoa mitään. Kaksi viikkoa seurasin vielä lähialueen kauppojen ilmoitustauluja ja jätin oman ilmoituksen. Ei tullut yhteydenottoja. Otin sen 20€ sitten ruokarahaksi kun oli rahat loppu. Meni se 20€ lähes puhelinsoittoihin numeropalveluihinkin.
Löysin bussista, oli palj8n kortteja, sekä luotto- että jäsenkortteja.
Rahaakin oli vähän. Vein Pikku Roban poliisille, joka oli silloin vielä olemassa.
Itse hukkasin pari viikkoa sitten lompakkoni. Käteistä oli vähän yli sata euroa. Kaikki kortit tietysti. Ei ole löytynyt. Eniten harmittaa se, että se oli Armanin lompakko. Menetin myös lapsenlapseni kuvat, jotka olivat hänen passikuviaan ajalta, kun hän oli 2 kuukautta vanha.
Hesari testasi muutama vuosi sitten löytötavaroiden kohtaloa laittamalla rahaa lompakoihin. Oli mielenkiintoista, että löytötavardoiden palautussysteemin sisällä setelit vähenivät ja seteleitä vaihtui kolikoiksi (olikohan nuo Turun parkkipojat asialla :D), mutta pääosin ne tavarat löytyivät kyllä.
Siis tutkisin, onko henkilökorttia ja etsisin omistajaa. Jos ei löytyisi, veisin löytötavaratoimistoon. Niin toivoisin omankin kadonneen lompakkoni kohdalla ihmisten tekevän...
Käteisen ottaisin itselle ja lompakon veisin poliisille tai laittaisin facessa puskaradioon ilmoituksen.
Otan fyrkat ja pudotan lompakon postin laatikkoon. Ehkä sen joku postilainen toimittaa sen perille, tai poliisille, ehkä ei? Ei oo mun ongelma.
Duke Nukemin koodit! Jees! Ei tarvi pelaamalla selvittää!