*^*SYYSEMOJEN KEVÄINEN KEKSIVIIKKO*^*
Kommentit (26)
No, nyt on orvokit täälläkin kylvetty :) Amppeleihin laitoin minä. Puutarhuri jolta ainekset ostin, kertoi että orvokit kestävät kylmyyttä aina -5 asteeseen asti. Eli sinnikkäitä tosiaan ovat, juu. Tosin, täällä etelässä nyt ei kai enää edes yöllä taida noin kylmä ollakaan ... Ainakin tämä puutarhuri kovasti tsemppasi jo laittamaan piristystä pihaan :) (tietty halusi myydä tuotteitaan, joopa joo.)
Ja tulipa ihana fiilis, kun katselin hentoja orvokkeja ruukuissaan.
Vielä romantiikan nälkäisille ja niille joilla näkyy Yle Teema. Tänään tulee osastolla " Minun televisioni" jakso joka on kansanedustaja Anni Sinnemäen toiveuusinta. Prinsessa Dianan ja prinssi Charlesin häät :) :) Ajattelinpa ihan hiukan sitä katsella. Haluan elää hiukan nostalgisissa tunnelmissa. Haluan sitäpaitsi nähdä, onko se hääpuku tosiaan niiiiin ihana miltä se näytti silloin kun olin noin 10-v (epäilen) :) Minähän sitäpaitsi elin ihan prinsessa-fiiliksissä silloin kesällä, leikkasin kaikki mahdolliset Dianan kuvat leikekirjaani jota pidin. Ja minusta hän oli niin kaunis.
Tämä nostalgia-pläjäys alkaa siinä kymmenen maissa.
Alli
Minen taida tuonne metrikinokseen vielä viedä. Tahdotteko kuvan meidän pihasta? Pahimmat kinokset 1-1,5 m lunta, " normaalitasolla n. 0,5-1 m lunta. Lapiolla sentään on kinoksien keskeltä kaivettu hiekkis ja se oli ihme ja kumma ihan sula! Hiekka ei yhtään jäässä, ehkä jostain ihan pohjalta mutta päältä ihan sulaa, moista ei ole kyllä ennen ollut. Lienekö routaa juurikaan? Mie saatan alkaa puhua siinä n. vkoa ennen juhannusta kukkien istutuksista, sillä täällä leveyksillä ei juuri ennen istuttamisia suositella tai sitten pitää ne irtokukat kantaa aina talliin yöksi. Minua aina huvittaa kuten Aaviksellakin nuo aikaiset puutarhatohut. Tai eihän ne teille kai aikaisia ole :) Ihan oikeestiko voitte orvokkeja istuttaa, ei kai sentään maahan? Tympi oikeestaan aina nuo puutarha lehdetkin kun niissä ei oo koskaan tänne pohjoiseen " ajankohtaisia" neuvoja eli milloin täällä voi pensaita leikata, istuttaa, jakaa kasveja jne. Ei oikein uskalla uskoa lehtiä kun sanotaan huhtikuussa, että leikkaa pensaat, kun maassa metri lunta ja pakksia voi olla vilä melkoisia ainakin yöllä.
Hih, meni puutarha aiheeksi mulla höpinät :) Kummempaa ei ole perhessä, aamulla alkaa arki kun työt alkaa taas, onneksi vaan 2 pv ja sitten wiikkis :))
Puutarha hengessä elelen kuiteskin, kiva se on haaveillakin :D Ynis, oispa kyl ihanaa ravata sellaisissa myymälöissä, en osaa ees kuvitella mitä ihanaa sieltä voisi tarttua mukaan, vaan kasvaako ne täällä on eri asia. Kyllä kuvastotkin on pullollaan kaikkee ihanaa, vaan eipä tänne suositella. Ostakaahan te hillantaimia! " Vain 25e" oli muutama kappale, haloo sanon mä, kuka hullu niistä maksaa ja uskoo että muka pihalla kasvaa. Sillä rahalla saa jo kivasti kaupastakin hilloja tai joku kiva pohjoisen immeinen poimii :)
No joo, ostinhan mäkin mitä lie marjataimia ja ei niistä koskaan mitään tullut :) Ois vissiin pitänyt olla uroita ja naaraita ;)
Nyt unille
Moikkis ja halit!
Tuttis
Mitähän Plantagen-myyjä sanoisi, jos menisi pyytämään uros-mansikantaimia? Voisi ehkä samalla pyytää siemenperunoita vauvaperunoiksi :D
Kukkuu (kirjoitin ensin Kakkuu :)), nyt on kurlaavaa postia :)
Voi kun se mies jo tulisi.... Heh, uros :)
kandee kysyä, pokkana kysyt että mistä näistä erottaa kumpi on kumpi :))) Jotain se myyjä kuiteskin puhui, jäi vaan mieleeni. Kyseessä ei ollut boysenmarja vaan samantyylinen, en nyt nimee muista. Ei vissiin jotensakin pölyyty tai jotain kummaa, jos ei oo tarpeeksi taimia eikä eri " sukupuolta" . Heh, vetikähän se mua höplästä :S Ynis, apuasi kaivataan. ostin kai pihinä kolme tainta, ja ne jäi vähn silleen kuivumaan, kun siirrettiin kukkia pois ojituksen tieltä ja tyhmä unehdutin sen mättään pinnalle kuivumaan. Että en tiedä oiskos niistä mitään koskaan saanut....
Puutarhuri jota voi olla että on höynäytetty, vaikenee :)
Päivä on ollut haipakkaa (mitä ikinä se tarkoittaakaan). Olen ollut niin paljon liikeessä, että ruokailutkin on jääneet väliin ja silloin on tosi hoppu. Illan mittaan olen paikkaillut sitten väliin jääneitä aterioita.
Pitäisikö munkin terästäytyä kukkien suhteen. Sisälläkään ei ole kuin välillä leikkokukkia - ja nyt hoitotytön pääsiäiskukka. Pidän kukista, mutten muista hoitaa niitä. Muratti on kiva, ja kätsy lapsiperheessä, kun on myrkyllinen ;). Ostin kerran niitä ja hyvänä äitinä laitoin kirjahyllyn päälle ja sinne jäivät kunnes tulivat ite rapsiten alas.
Huomenna hoidaan vaan lapsia ja vähän kotia. Ihanaa. Välillä kannattaa hötkyillä moneen paikkaan, niin arvostaa sitä yksinkertaista.
Käyn edelleen niin kierroksilla, ettei uni tule. Sekin on aika harvinaista.
Omaa napaa vaan. Sori. Moi.
Aavis. Älä soimaa itseäsi, jos et osaa kaikkea lukea pienestä paaperosta. Mahdotontahan se on ja on luonnollista, että itse väsyy siihen kiukutteluun. Meillähän sitä on myös riittänyt lahkeessaroikkumisesta uhmakohtauksiin. En tiedä uskaltaako ääneen sanoa, mutta nyt jotenkin tuntuis olevan kivempi kausi menossa. Kuten jo sanoin, niin olen suorastaan puolueellisin fiilliksin täällä, kun pieni touhottaja on niin syötävän suloinen.
Ollessani aikoinaan Englannissa muutaman kuukauden, ihmettelin, kun marraskuussa oli laitettu kaupungilla kukkapenkki uusiksi ja täyteen orvokkeja. Kuitenkin sielläkin saattoi olla pakkasta talvella. Mutta sinnikkäitä ovat orvokit eivätkä ihan pienestä kylmyydestä hätkähdä.
Taitaa olla kylvetysrumban aika. Jos alottais taas kerran ajoissa sen touhun, ettei mene nukkumaanmeno niin myöhäiseksi. Esikoisen pitkät hiuksetkin kestää kuivua tosi kauan ja sitten on tyyny märkänä. Olenkohan ihan kiduttaja, kun pidän toisella pitkiä hiuksia. Niissä kun on kuitenkin jonkun verran hommaa (kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa). Onneksi noin pienellä riittää kerran viikossa pesu ihan hyvin.
T: Ynis puheripulissa