Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te pienituloiset (n 3000 netto) jotka olette vasta hakeneet asuntolainaa!

Vierailija
03.03.2018 |

Paljonko saitte? Onko lapsia? Säästöjä, vakuita? Mietin että kehtaako ees 3200 euron netolla kysyäkään 145000 euroa. 2 lasta, ei mainittavia säästöjä.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä netto molemmilla 1800e. Saatiin pari kk sitten lainaa 146t (oltaisiin saatu helposti 180-200t) ja 5% käsirahaa. Oltiin ensiasunnon ostajia.

Vierailija
42/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheellä nettotulot n. 3500. Ostettiin juuri rivariasunto 187 000 eurolla, omia säästöjä käytettiin 19000 ja lainaa oli 168 000. Ei tarvittu lisävakuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että 3 donaa käteensaava pienituloinen, mä olen sitten vissiin köyhä kun tulee vain n. 1800. Voitinko jotain?

Perheen nettotulot 3000, se on todella vähän!

No en mä nyt tiedä että onko tosi vähän. Tai sitten meidän lähipiiri koostuu tosi köyhistä työssäkäyvistä. Miehen brutto 2800, mulla vaan osa-aikatyö.

Ap:n tapauksessa 3200 euroa sisältää myös lapsilisät 2 lapsesta eli työtulot on keskimäärin 1500 nettona/aikuinen eli brutto varmaankin 1900 euroa/aikuinen. Kyllähän se pieni palkka on ainakin mun mielestä.

Ap sinulle vastasikin :) Nämä on ihan normaalipalkkoja matalapalkka-alalla. Mies saa käteen 1900, minä lapsilisät 200 plus loppu matalapalkka-alan osa-aikatyötä. Miehen brutto 2700 niin kuin tuossa lukikin.

Vierailija
44/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velalliset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velalliset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velalliset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velalliset kirjoitti:

Mulla tulot netto 3000€/kk

Vaimolla netto 1800€/kk

Omaa rahaa kymppitonni

Asunto-osakkeeseen pääkaupunkiseudulla aikalailla maksimimäärä mitä myönnettäisiin meille oli reilu 280k€ kahdelle ihmiselle.

Saako udella että miten noin vähän säästöjä?

Saa udella. Koska ei ole säästetty enempää.

Eihän sitä pakko ole. Kuulostaa vaan noilla tuloilla vähältä.

Valitettavasti emme ole olleet niin onnellisessa asemassa, ettemme olisi joutuneet elämämme aikana opiskelemaan tai tekemään matalapalkkaista työtä ennenkuin saavutimme nykyisen tulotason.

Kultalusikka suussa syntyneethän tienaavat säännöllistä osinkotuloa jo syntymästään lähtien..

Jotenkin nuosee aina karvat pystyyn näistä kultalusikka-jutuista. Niinkuin se nyt olisi lapsen syy että vanhemmat olisivat osanneet hoitaa asiansa ja menestyä. Lisäksi vielä haluavat jakaa hyvinvoinnistaan myös lapselle.

Ei se olekaan kultalusikkalaisten tai heidän vanhempiensa syy.

Vituttaa vaan kun joku random tyyppi alkaa tinkaamaan et ”miksi et ole säästänyt enempää?”

Ihan kuin se olisi joku vakio-oletus että olisit 19 vuotiaana ehtinyt työurallasi tienata montakymmentä tonnia säästöön..

Aika moni joutuu kuitenkin aloittamaan uransa opiskelemalla ja kesätöillä, jolloin säästäminen ei tapahdu kovin rivakasti.

Ap pahoittelee että "tinkasi". En arvannut että noin ärsyttää. Me ollaan aina oltu pienituloisia. Silti on säästetty kymmeniä tuhansia aika lyhyessä ajassa. Syistä x ja y niitä ei enää valitettavasti ole vaan säästäminen on aloitettu alusta.

Vierailija
45/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä aivan okkealla jäljillä kun et lähde mitään hirmu suurta lainaa hakemaan.

10 vuotta sitten n. 4600e perheen netto, saatiin 260 000e laina 0.30 marginaalilla ja 12kk euriboriin sidottuna. Edellinen asunto myytiin jolla kuitattiin 100 000e pois, eli lainaa jäi 160 000e. n 2009 vaihdoimme 1kk euriboriin jolloin korot tippui nollaan. Nyt asunto on maksettu.

Tuohon verrattuna voit saada nykyään ehkä 200 000e samalle laina-ajalle tai jopa 400 000 jos suostut 25+ maksuaikoihin. En kylläkään suosittele kenellekään, kaikki yli 7v lainat on myrkkyä. Asuu sitten vaikka hieman vaatimattomamin jos tuohon ei kykene. On niin paljon helpompaa sen jälkeen kun yksi asunto on maksettu.

ja sitten vielä kaikille, pois niistä vuokraloukoista. Niissä menee kaikki rahat eikä vuosikymmenen päästä ole kerätty yhtään omaa varallisuutta. itsekin lähdin vuosia liian myöhään omaan.

Vierailija
46/50 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuoreita kokemuksia?

Vierailija
47/50 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin 125000. Viis tonnia säästöjä, yks lapsi.

Vierailija
48/50 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

trollien paljastaja kirjoitti:

Voi trollien trolli taas.

Vai 3000 euroa nettona pienituloinen.

no ei se erityisen isotuloinenkaan ole. Tavallinen koulutetun ihmisen palkka.

Koulutetutko ovat sitten pienituloisia? Eiköhän kyse ole keskitulosta, jos se on tosiaan tavallinen koulutetun ihmisen palkka.

Vierailija
49/50 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
50/50 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meidän piireissämme taloudellinen riippuvuus tarkoittaa köyhyyttä.

Toisinsanoen, jos et saa haluamaasi taloudellisen esteen vuoksi, olet enemmän tai vähemmän köyhä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi