Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te pienituloiset (n 3000 netto) jotka olette vasta hakeneet asuntolainaa!

Vierailija
03.03.2018 |

Paljonko saitte? Onko lapsia? Säästöjä, vakuita? Mietin että kehtaako ees 3200 euron netolla kysyäkään 145000 euroa. 2 lasta, ei mainittavia säästöjä.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

270 000 oli talomme hinta.

Vierailija
22/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velalliset kirjoitti:

Mulla tulot netto 3000€/kk

Vaimolla netto 1800€/kk

Omaa rahaa kymppitonni

Asunto-osakkeeseen pääkaupunkiseudulla aikalailla maksimimäärä mitä myönnettäisiin meille oli reilu 280k€ kahdelle ihmiselle.

Saako udella että miten noin vähän säästöjä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velalliset kirjoitti:

Vaimolla netto 1800€/kk

Omaa rahaa kymppitonni

Asunto-osakkeeseen pääkaupunkiseudulla aikalailla maksimimäärä mitä myönnettäisiin meille oli reilu 280k€ kahdelle ihmiselle.

Saa udella. Koska ei ole säästetty enempää.

Vierailija
24/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velalliset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velalliset kirjoitti:

Vaimolla netto 1800€/kk

Omaa rahaa kymppitonni

Eihän sitä pakko ole. Kuulostaa vaan noilla tuloilla vähältä.

Vierailija
25/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velalliset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velalliset kirjoitti:

Vaimolla netto 1800€/kk

Omaa rahaa kymppitonni

Valitettavasti emme ole olleet niin onnellisessa asemassa, ettemme olisi joutuneet elämämme aikana opiskelemaan tai tekemään matalapalkkaista työtä ennenkuin saavutimme nykyisen tulotason.

Kultalusikka suussa syntyneethän tienaavat säännöllistä osinkotuloa jo syntymästään lähtien..

Vierailija
26/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velalliset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velalliset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velalliset kirjoitti:

Vaimolla netto 1800€/kk

Omaa rahaa kymppitonni

Valitettavasti emme ole olleet niin onnellisessa asemassa, ettemme olisi joutuneet elämämme aikana opiskelemaan tai tekemään matalapalkkaista työtä ennenkuin saavutimme nykyisen tulotason.

Kultalusikka suussa syntyneethän tienaavat säännöllistä osinkotuloa jo syntymästään lähtien..

Ei kannata loukkaantua. Kun nyt kuitenkin heitit tuon niin omat tuloni ovat samat kuin vaimollasi. Miinus 800 asumiskustannukset. Muutamassa vuodessa säästöön on kertynyt 5000, johon olen kyllä tyytyväinen. Siksi kuulosti vähältä.

Vierailija
27/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

trollien paljastaja kirjoitti:

Voi trollien trolli taas.

Vai 3000 euroa nettona pienituloinen.

Jos kyseessä koko perheen netto, niin ovathan kyseessä aivan persaukiset.

Mulla on kyllä persaukisista vähän eri kuva, mutta ei meillä tosiaan isot tulot ole :)

Kannattaa tosiaan miettiä millaista summaa pystytte lyhentämään jos korot nousee tai sattuu jotain muuta, ei niinkään sitä kuinka paljon olisi mahdollista saada lainaa.

Vierailija
28/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velalliset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velalliset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velalliset kirjoitti:

Vaimolla netto 1800€/kk

Omaa rahaa kymppitonni

Jotenkin nuosee aina karvat pystyyn näistä kultalusikka-jutuista. Niinkuin se nyt olisi lapsen syy että vanhemmat olisivat osanneet hoitaa asiansa ja menestyä. Lisäksi vielä haluavat jakaa hyvinvoinnistaan myös lapselle.

Vierailija
29/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pankkiin lainahakemus verkon kautta, ei tarvitse mennä paikan päälle. Ei tuo 145 000 äkkiseltään kovin suurelta lainalta tunnu, vaikka teillä pienet tulot onkin. Tarvitsette lisäksi 5 % omasäästöosuuden tai vaihtoehtoisesti reaalivakuutta (esim. vanhempien asunto tai kesämökki). Jos tuo laina on liian suuri niin pankissa kyllä lasketaan mikä olisi teidän tulotasolle sopiva lainasumma. Terv pankin toimihenkilö

Vierailija
30/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että 3 donaa käteensaava pienituloinen, mä olen sitten vissiin köyhä kun tulee vain n. 1800. Voitinko jotain?

Vierailija
31/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että 3 donaa käteensaava pienituloinen, mä olen sitten vissiin köyhä kun tulee vain n. 1800. Voitinko jotain?

Perheen nettotulot 3000, se on todella vähän!

Vierailija
32/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita pankkiin lainahakemus verkon kautta, ei tarvitse mennä paikan päälle. Ei tuo 145 000 äkkiseltään kovin suurelta lainalta tunnu, vaikka teillä pienet tulot onkin. Tarvitsette lisäksi 5 % omasäästöosuuden tai vaihtoehtoisesti reaalivakuutta (esim. vanhempien asunto tai kesämökki). Jos tuo laina on liian suuri niin pankissa kyllä lasketaan mikä olisi teidän tulotasolle sopiva lainasumma. Terv pankin toimihenkilö

Juu. Meiltä ne taitaa vaatia 10 %. Ei ole eka eikä toinen laina mutta ajat muuttuneet.

Vierailija
33/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä nyt tiedä että onko tosi vähän. Tai sitten meidän lähipiiri koostuu tosi köyhistä työssäkäyvistä. Miehen brutto 2800, mulla vaan osa-aikatyö.

Vierailija
34/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pk-seudulla nettotulot 2850e/kk ja 3100e/kk. Jos myytäisiin/vaihdettaisiin asuntoa niin lainaa saataisiin 450 000e kun lisäksi nykyisen myynnistä käteistä tulisi lisäksi 225 000e. 1 lapsi. Mutta en kyllä henkisesti pystyisi ottamaan noin paljoa lainaa.

Vierailija
35/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velalliset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velalliset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velalliset kirjoitti:

Vaimolla netto 1800€/kk

Omaa rahaa kymppitonni

Jotenkin nuosee aina karvat pystyyn näistä kultalusikka-jutuista. Niinkuin se nyt olisi lapsen syy että vanhemmat olisivat osanneet hoitaa asiansa ja menestyä. Lisäksi vielä haluavat jakaa hyvinvoinnistaan myös lapselle.

Ei se olekaan kultalusikkalaisten tai heidän vanhempiensa syy.

Vituttaa vaan kun joku random tyyppi alkaa tinkaamaan et ”miksi et ole säästänyt enempää?”

Ihan kuin se olisi joku vakio-oletus että olisit 19 vuotiaana ehtinyt työurallasi tienata montakymmentä tonnia säästöön..

Aika moni joutuu kuitenkin aloittamaan uransa opiskelemalla ja kesätöillä, jolloin säästäminen ei tapahdu kovin rivakasti.

Vierailija
36/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä nyt tiedä että onko tosi vähän. Tai sitten meidän lähipiiri koostuu tosi köyhistä työssäkäyvistä. Miehen brutto 2800, mulla vaan osa-aikatyö.

Ap:n tapauksessa 3200 euroa sisältää myös lapsilisät 2 lapsesta eli työtulot on keskimäärin 1500 nettona/aikuinen eli brutto varmaankin 1900 euroa/aikuinen. Kyllähän se pieni palkka on ainakin mun mielestä.

Vierailija
37/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velalliset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velalliset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velalliset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velalliset kirjoitti:

Vaimolla netto 1800€/kk

Omaa rahaa kymppitonni

Vituttaa vaan kun joku random tyyppi alkaa tinkaamaan et ”miksi et ole säästänyt enempää?”

Ihan kuin se olisi joku vakio-oletus että olisit 19 vuotiaana ehtinyt työurallasi tienata montakymmentä tonnia säästöön..

Aika moni joutuu kuitenkin aloittamaan uransa opiskelemalla ja kesätöillä, jolloin säästäminen ei tapahdu kovin rivakasti.

No mä olen aloittanut työn teon myös 19v, opiskelujen ohessa ja kesätöinä 6vuotta ja silti sinä aikana matkustelin hyvin ja sain myös säästöön 10 000e. Enkä ottanut opintolainaa. No ei ryypätty kovinkaan ahkerasti. En tiedä itsekään miten noin säästyi mutta en koe että olisi mitenkään extra köyhyydessä pitänyt elää. Ja vuosiansio oli juuri sen verran yli sen mitä opintotuen ohessa tienata että piti palauttaa ehkä kuukauden opintotuki vuodessa. Samoin teki poikaystäväni ja moni ystävä tai tuttu. Pk-seudulla. Eli ei toi kymppitonni nyt mikään mahdottomuus per naama ole. Jos olisi jäänyt parit usan reissut+thaimaa tekemättä niin olisi säästöön jäänyt se ~7000 e enemmän.

Vierailija
38/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nettotulot 1750€ + 1900€. Puoliso sai n. 10v sitten 100 000€ lainaa ilman säästöjä, talo vakuutena ja noilla yhden hlön tuloilla. (jotka oli silloin varmaan lähempänä 1700 euroa) Itse hain myöhemmin 30 000€ 1750€ netoilla suunnilleen. Pankki halusi pari takaajaa, puhuin niin että yksi riittäisi ja riittikin. Kohta tuo maksettu kokonaan pois, muutama erä jäljellä ja olen tässä välissä ollut kahdesti vanhempainvapaalla ja hoitovapaallakin heittämättä kertaakaan lyhennyksiä tauolle :)

Nykyään ei varmaan saataisi mitään lainaa ilman suurempia säästöjä. Kymmenessä vuodessa on muuttunut paljon. Eiku jaa joo, sai puoliso remppalainaa 30 000€, kun sillä tehdyt muutokset nosti talon arvoa. Ei tarvittu lisävakuuksia tähän.

Vierailija
39/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velalliset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velalliset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velalliset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velalliset kirjoitti:

Vaimolla netto 1800€/kk

Omaa rahaa kymppitonni

No mä olen aloittanut työn teon myös 19v, opiskelujen ohessa ja kesätöinä 6vuotta ja silti sinä aikana matkustelin hyvin ja sain myös säästöön 10 000e. Enkä ottanut opintolainaa. No ei ryypätty kovinkaan ahkerasti. En tiedä itsekään miten noin säästyi mutta en koe että olisi mitenkään extra köyhyydessä pitänyt elää. Ja vuosiansio oli juuri sen verran yli sen mitä opintotuen ohessa tienata että piti palauttaa ehkä kuukauden opintotuki vuodessa. Samoin teki poikaystäväni ja moni ystävä tai tuttu. Pk-seudulla. Eli ei toi kymppitonni nyt mikään mahdottomuus per naama ole. Jos olisi jäänyt parit usan reissut+thaimaa tekemättä niin olisi säästöön jäänyt se ~7000 e enemmän.

Minä aloitin tietokonehommissa 11 vuotiaana vuonna 93, silloin kotikoneiden kasaaminen oli kova juttu.

Siitä muutama vuosi niin tein nettisivuja aika paljon, kuten muutama muukin kaverini.

Yläasteella koulun ohessa teimme aina jokusen illan kuussa hommia koulun jälkeen, eikä kukaan meistä tienannut alle 15 000 markkaa kuussa. Tämä oli joskus seiskaluokalla.

Paljon ostettiin tietsikkajuttuja mutta rahaa jäi silti säästöön hyvin.

18 vuotta kun täytettiin, moni meistä osti sen urheiluauton ja oman asunnon, käteisellä.

Nykyään päälle kolmikymppisenä voin keskittyä asioihin, jotka ovat sydäntäni lähellä, matkusteluun, musiikkiin ja hyväntekeväisyyteen.

On siis ihan normaalia että 19 vuotiaana on taloudellinen tilanne siinä jamassa, kuin minullakin.

Ihmetyttää nämä ihmisten lainapuheet ja säästöt, sekä niiden olemattomuus.

Tehkää töitä niin raha riittää.

Vierailija
40/50 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

trollien paljastaja kirjoitti:

Voi trollien trolli taas.

Vai 3000 euroa nettona pienituloinen.

no ei se erityisen isotuloinenkaan ole. Tavallinen koulutetun ihmisen palkka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi