~~ENSIKOT keskiviikkona 19.4.06~~
Alottelempa nyt kun näin aamusta pääsin koneelle..
Eilen työpäivän jälkeen kaadettiin 4 isoa puuta pihalta. Oli muuten lähellä ettei tuulenpuuska ois kaatanu yhtä talon päälle =) No, onneks selvittiin hommasta. Tänään sit pitääkin pilkkoa ne polttopuiks.
Missäs ne plussauutiset viipyy? Taitaa vaan suurimmalla osalla olla kierrot siinä vaihees et piinailua vielä.
(.) sen verran että oireet jatkuu. Menkkamaisia kipuja, päänsärkyä päivittäin, lämmöt koholla 37,1 kun normaali on 36,7, vihlaisuja, nivustuntemuksia, yötukkoisuutta nenässä ja kauhee makeen nälkä!! Tiiä sitten. Pupuiltu tosiaan ollaan jtp-menetelmällä melkeimpä kierron alusta asti.
Mut oikeen hyvää keskiviikkoa kaikille =)
Nea kp 17
Kommentit (24)
[color=SlateBlue3]Killa:[/color] Voi harmi!! Kovasti jo ajattelin että sulle ois tullu se tärppi. Voimahaleja ja häädä se sukulainen äkkiä pois!!
No voihan möhnä, Killa, että se akka taas löysi sut. Kyllä se nyt voisi jo se Herra Haikara häätää sen Täti Punaisen matkoihinsa pidemmäksi aikaa teilläkin.
Hassua, että sitä aikanaan kuvitteli, että raskautuminen onnistuu tuosta vaan helposti. Ja niinhän se kyllä tuttavapiirissä suurimmalla osalla tuntuu käyvänkin... Nytkin taas on semmonen tunne, että ei meille koskaan kuitenkaan vauvaa suoda vaikka teknisesti voisi olla jopa pieni mahdollisuus. Mutta kun ei tähänkään asti niin miksi muka nyt.
Joko enskattarilla on kesälomat sovittuina ja ohjelmaa suunniteltuna? Meillä kesän vapaat painottuu pitkälti mökkielämään ja jo nyt odotan, että pääsen mökille luonnonhelmaan virkistymään. Loma-ajankohdat on tosin vasta suunnitelmia, mutta kaipa nekin ennen kesää varmistuu.
Niin ja... Tervetuloa uusille!! Oli taas useampi uusi nicki kirjautunut viime päivien aikana tänne.
Nyt taas hetkeksi töiden pariin... Mukavaa päivää!
t. Essi
[color=deeppink][size=5]Huom! Kaikki uudet Ensikot (ja miksei vanhatkin):[/color][/size]
tarkistakaa ootteko esittelylistalla (uusin tällä päivämäärällä). Jos ette ole, mutta sinne haluatte, vastatkaa siihen viestiin sillä tekstillä jonka haluatte siihen lisättäväksi, niin lisään teidät päivittäessäni listaa!
...Voi että, kun aurinko edes pikkuisen pilkahtaisi pilvien takaa, kun on niin synkkää nyt=(
Killa: Voihan harmistus=(! Ilkeä täti sulla, kun aina tuppaa kylään! No nyt on vaan taas noustava suosta ja lähdettävä uudella tarmolla kohti uutta kiertoa ja keväisiä päiviä:)!
Nea: Sulla ainakin näyttäis hyvin olevan mahdollisia raskausoireita=) Tsemit sinne!
Essi: Se on kyllä totta, että aikaisemmin sitä tosiaan kuvitteli, että raskaaksi tulee noin vain, heti ensimmäisestä ehkäisemättömästä yhdynnästä...mutta ei, se onkin huomattavasti vaikeampaa! Välillä tuntuu, että liian vaikeaa.. Mutta uskon, että kärsivällinen odotus jossain vaiheessa palkitaan:)
Kesäsuunnitelmista sen verran, että en ole mitään töitä nyt tälle kesälle hakenut, mutta ajattelin jonkin verran opiskelle, jotta saan opintotuet ja omat opintoni taas hieman etenemään. Opiskelun lisäksi kesään varmasti kuuluu paljon mökkeilyä, rannalla makoilua, kavereiden kanssa höpöttelyä, Helsingissä sukulaisten luona vierailua ja ihan vaan akkujen lataamista syksyä varten:) Mökkeilyä odotan kyllä suurella innolla...mökillä on ihana olla!
Täällä on nyt ilmeisesti meneillään kp 18/29-34 ja pupuilua on harrastettu näin oviksen aikoihin joka päivä (parina päivänä kaksikin kertaa)...Ajoitus pitäisi olla siis tässä kierrossa ainakin kohdallaan, mutta sehän ei vielä takaa mitään. Toivotaan parasta!
Plussatuulia piinistelijöille ja tädinkarkoitusta sitä tarvitseville!
Harmi kun täti tunki taas kylään, Killa. No, muistan lukeneeni jostain, että 90% raskauksista saa alkunsa ekan 12kk yrittämisen aikana (toisin sanoen, vain 10% EI raskaudu 12kk sisään), joten " pakkohan" sen on ihan kohta tapahtua! :)
Täällä kp26, mutta piinailuun on vielä aikaa. Jos luteaalivaihe on itselläni kaksi viikkoa, odotan tätiä tulevaksi kp 33 ja 35 välillä. Ovista en kyllä tikuttanut eikä lämmöistä tietoakaan, mutta limojen ja nippailujen perusteella uskaltaisin veikata, että ovis tapahtui, ja pupuiltiinkin useamman kerran oikeaan aikaan.. Oireita ei kyllä ole, mitä nyt vähän vatsasta välillä nippailee. Sen pistän kyllä kehon oman hormonitoiminnan käynnistymisen piikkiin, kun on kuitenkin vasta eka kokonainen luomukierto.
Oli aika tunnepitoinen pääsiäinen, kun kuulin kolmesta raskaana olevasta tutavasta samana päivänä. Ihanin uutinen oli jo 9kk yrittäneen vanhan koulukaverin raskaus, mutta kun serkkupoika on " pannut paksuksi" 19-vuotiaan tyttöystävänsä - ilmiselvästi vahingossa - alkoi jo alahuuli tutista..
Toivottavasti meidän vaavi päättää tulla äkkiä, on niin lohdutonta ajatella, että meilläkin kestäisi sen yhdeksän kuukautta..
Nean kaipaamia plussauutisia täälläkin odotellaan ja toivotaan...
Olen Essin kanssa samoilla linjoilla tuosta raskaaksi tulemisen kuvittelemisesta. Olen kyllä ehdottomasti kuulunut siihen samaan porukkaan, joka kuvitteli raskautumisen olevan vaan omasta halusta kiinni -ainakin siis omassa tapauksessa. Toki ystäväpiirissäni ovat jotkut muutkin vauvoja melko pitkään odottaneet, mutta tottakai sitä kuvitteli omalla kohdalla kaiken olevan toisin. Viime syksynä pillereiden lopettamisen jälkeen päätimme mm. siirtää kaukomatkan myöhemmäksi tulevaisuuteen, koska enhän minä uskalla toiselle puolelle maapalloa lähteä ison mahani kanssa. Ja pah! Toisin sitten kävi, isosta vauvamahasta ei ole tietoakaan enkä päässyt sitten matkallekaan.
Killalle aurinkoisia ja lohduttavia ajatuksia! Vaikea ko. hetkellä keksiä mitään positiivista sanottavaa. Elämä vaan välillä potkii päähän -ja kovaa. Toki tädin jälkeen elämä taas jatkuu, mutta aikansa se kestää ennen kuin jaksaa taas uskoa, toivoa, hymyillä...
Nean ja Viipulin piinailua voimme kaiketi odotella parin viikon päästä, vai mitä? Kandivaihe taitaa liittyä piina-klubiin jo hieman aiemmin. Odotelkaa rauhassa, jos millään maltatte.
Sitten taas omaan napaan. Tänään on kp34/28-34 eikä tuntemukset ole juurikaan mihinkään suuntaan muuttuneet. Vatsasta nipistelee välillä ja rintoja aristaa sivuilta, siinäpä se lyhykäisyydessään. Toki olen huomannut olevani nälkäisempi kuin aikoihin ja huonovointinen, jos en saa heti syötävää. Ajattelin nyt rauhassa vielä odotella pari päivää ja sitten vasta kaivaa testin kaapista esille. Vaikka mieheni onkin ilmoittanut olevansa jalat maassa stressaamatta, kysyi hän vointiani eilen heti ensimmäisenä kotiin tullessaan samalla kun silitteli vatsaani. Onkohan hänelläkin piinailu alkamassa?
Pitäkäähän peukkuja, ettei täti enää löytäisi meille!
-desejo-
Kandivaiheen kanssa mennään samoilla päivillä, mulla myös kp26. Eilen mies sanoi, että hän on luullut, että sitä tullaan raskaaksi heti kun elimet osuu ilman ehkäsyä kohdakkain. Oli kuulemma yllätys kun sanoin, ettei yhdessä kuukaudessa/kierrossa ole kuin pari päivää aikaa raskautua. Ei sillä, ollaan me kyllä pupuiltukki päivittäin/jtp koko kierron ajan, mutta eipä se siitä ole pelkästään kiinni.
Nyt on semmonen fiilis, et alkais jo ne menkat et pääsis seuraavaan kiertoon. En usko yhtään mahdollisuuksiin tällä kierrolla. Ai miksi, no siksi että olin tyhmä ja hätänen ja malttamaton enkä voinu vastustaa kaapissa ollutta testiä, vaan tein sen eilen. Typötyhjä oli tietenkin se toinen ruutu. Onhan se tieten mahdollista että plussa ei vielä näy, onkohan lie kellään näkynyt näin aikasin? Kuitenkin sain mielenrauhan ja nyt oottelen kuukautisia. Eilen olin kyllä ihan hermoraunio tän homman kans ku poltteli niin päästä testaamaan.
Sekavaa tekstiä tais tulla. Killalle tsemppiä uuteen kiertoon!! Ja kaikille muille tietenkin myös!!
Sabam kp26
Sama täällä, olen minäkin ajatellut/toivonut, että raskaaksi tulo on helppoa. Toisaalta elämän realiteetit on ollut selvillä; minua on aikanaan tehty monta vuotta, miestä jopa kuusi. Eli ei se ihan sormia napsauttamalla käy¿
Desejolle pidän peukkuja. Tuohan kuulostaa lupaavalle!!! ja ihanaa myös miehesi masun silittely¿
Ja kaikille muillekin piinailijoille peukkuja!!
Taas luin vauvalehtiä ja lietsoin kuumetta. Alkaa tämä oma tilanne tosiaan ottaa päähän. Kp 69 menossa, eikä tätiä vaan kuulu. Miksei se täti olisi voinut Killan sijasta tulla mun luo. Odotan niin kovasti, että pääsis alottamaan sen Terolut-kuurin, eihän tällasissa kierroissa ole mitään järkeä.
Keiju, kp 69
...luomuplussa yllätti ennen IVF-hoidon aloittamista! :) Viime kuukaudet oon ollut täällä kuumeilupuolella vain satunnainen vierailija, hoidot veivät tuonne lapsettomuuspuolelle. Kyllä mut varmaan joku vanha muistaa viime syksyltä...
Jos kaikki menee hyvin, la on 18.12.2006, eli jouluvauvaa odottelemme. Lähettäkää nyt tänne kaikki mahdollinen vauvaliima ja tarrasukat! Annan vastalahjaksi plussapölyä, josko se vaikka olisi tarttuvaa! :)
[color=red][size=6]♥[/size][/color] Keinuhepo
[color=red][size=7]ONNEA KEINIS!!![/size][/color]
Aivan upeita uutisia! Antaa toivoa tähän omaan surkeuteen, että kyllä sitä voi sit vielä hyvin itsellekin käydä! Täältä saat kilon vauvaliimaa ja tarrasukat masuasukille, niin että laita ihmeessä mulle plussapölyä, jotta mäkin saan sen toivotun tuloksen tässä kierrossa!
t. Killa = Dio
Mun piti van vähän suurentaa, mutta hiukan hakusessa tää homma vielä! :)
Keinuhevolle Valtavasti Onnea!! Kumma juttu, että se plussa sitten yhtäkkiä tuleekin, kun on jo valmistautunut hoitoihin lähtemään! Siispä paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia!
Nean oireet kuullostavat lupaavilta! Tsemppiä!
Killalle pahoittelut tädistä. Mutta uudessa kierrossa on aina sitten taas uusi mahdollisuus!
Useampikin piinailee! Peukut pystyyn teille!!!
Keiju: Miksi et ole vielä aloittanut Terolut-kuuria? Onko siinä jokin este? Onko sulla aiemmin ollut pitkiä kiertoja? Mulla kierrot ovat olleet jopa 9-127 pvän vaihtelulla, joten tiedän miten raastavaa tää odottelu on. Mulla eka luomukierto oli 42pvää ja nyt on menossa kp 40 eikä loppua näy. Ajattelin hakeutua lääkäriin, kun kp:t 50. Ja vaikka menkat nyt tulis kohta puoliin, niin pitäis kyllä silti kierrot saada lyhenemään ja tasoittumaan.
Ja tosiaan tuntuu siltä, että ei vauva niin vain tule, vaikka joskus niin olen ajatellutkin. Mutta ajattelen, että sitten, kun se nyytti on sylissä niin jokainen pettymys unohtuu ja korvautuu ja ne pettymykset vain on nyt kestettävä.
Onnea Keinuhevolle! Niinhän siinä yleensä käy, että kun on hoidot varattuna niin se plussa pärähtää ruutuun. On se kumma juttu... Vauvalimaa ja tarrasukkia matkaan:)
Killalle ja muille tädin yllättämille pahoittelut! Ja piinailijoille plussaonnea. Ainakin Desejolla taitaa olla jännät paikat:) Hyvältä kuulostaa!
Keijulle pahoittelut pitkästä kierrosta. Mulla ensimmäinen luomukierto venyi 34 päivään ja rupesin jo silloinkin tuskailemaan etteikö se täti nyt millään tule. Mahtanee tuntua turhauttavalta:(
Meilläkin mies on ihan vakuuttunut että ensimmäisestä yrityskierrosta tärppää. Ressukalle oli kans ihan uutta että niitä mahdollisia tärppipäiviä on vain muutama kuussa. Olisihan se toki ihanaa että pääsisi jo kesällä mahaa esittelemään uimarannalle:)
Kesälomasuunnitelmista sen verran, että mun kesäloma on nyt pidetty. Olen pitänyt viime viikon tiistaista " lomaa" ja nyt sitten huomenna pitäisi aloittaa uudessa työpaikassa. Jänskättää... Miehellä on kanssa vain viikko kesälomaa tänä vuonna kun vaihtoi kanssa työpaikkaa tuossa vuodenvaihteessa. No mökkeillä kerkiää onneksi viikonloppunakin. Olen innokas uimari, kun jäät lähtee niin aloitan " uimaharjoittelut" (eli veteen kaulaa myöten ja äkkiä saunaan) ja jatkan sitten ainakin elokuun loppuun.
Itsellä on menossa kp 13 (muistaakseni)/ ~34 ja yritämme tässä nyt pitää jtp-taktiikkaa seuraavat kaksi viikkoa päällä. En oikein osaa tuota ovulaatioo bongata, eikä kierron pituudestakaan oikein voi olla varma. Ensi kuun alkupuolella alkaa sitten piinailu.
Heippa kaikille!
Kyllä on mukavaa käydä kurkkimassa täällä, kun näitä plussia pulpahtelee tasaisin väliajoin. Eli Sylin täydeltä onnea Keinuhepo!!! Ja tarrasukkia masukille! On se jännää, kuinka nuo luomuplussatkin yllättää, vaikka varautunut olisi jo vaikka mihin...
Killalle voimahaleja! Joskos tuo sun kierron tasoittuminen enteilis parempia tärppiaikoja...
Desejo onkin itse rauhallisuus, jos ei jo testaile. Eipä niitä kummoisia oireita oikeasti välttämättä ole ennen sitä plussaa. *peukkuja sinne*
Harvoin pääsee kenellekän tätiä toivomaan, mutta eiköhän yksi sellainen voisi jo käväistä Keijun luona!
Itse kerkisin tuossa maanantaina jo huolestua, kun yllättäen tuli vähän vuotoa, mutta eilen sitten käytiin ä-polilla ultrassa ja kaikki olikin hyvin. Siellä se tyyppi jumppas ja vilkutteli ja teki kaikkensa, ettei lääkäri saisi häntä oikeassa asennossa kuviin. Tulee siis äitiinsä ja isäänsä vilkkaudessa ja itsepäisyydessä... :o)
Hyviä vointeja, aurinkoisia päiviä ja plussatuulia kaikille enskattarille!
-Amy ja EkaVekara rv 12+6
...toiveikkaana olen ajatellut, etten tarttis Terot-kuuria, mutta sitten tässä kierrossa tossa kp45:n kohdilla soitin lääkäriin ja sain reseptin. Ja se pitää alottaa kierron 15.päivä, sitä siis odotellessa. Ja onhan tässä tietty pienen pieni mahdollisuus olla raskaana (ilman oireita tosin...), ollaan kyllä satunnaisesti pupuiltu. Mutta en kyllä yhtään usko, että olisin raskaana.
Nyt Tv:n ääreen katsomaan T.i.l.aa. Moi!
Keiju
Nyt kanssasisaret mielipiteitä. Oon kertonu noista ihme oireista. No ei siinä mitään vielä, mut äsken saunassa huomasin, että nännit sojotti niinku ois ollu kylmä. Mulla ainakin saunassa aina rinnat on sellaset, ettei niissä näy nännejä ollenkaan. Sit nännipihaan on ilmestyny nystyjä. Siis, eihän tämä voi olla enää ainakaan kuvittelua? Avokkikin ohimennen mainitsi et ooksä kiihottunees tilas =) Onko tuo merkki raskaudesta vai mitä ihmettä?
Onnittelut Keinuhevolle! :) Ja rutistukset kaikille (" nimiä" en vielä muista... enkä ole vakuuttunut että aivokapasiteettini niitä oppii edes muistamaan..), joiden luona tätsä vieraili / on vierailulla.. Kyllä se vielä jonain päivänä ymmärtää pysyä poissa!!
Ihanaa oli huomata, että kun vasta eilen laitoin tuonne " meidän" pinoon esittelyni, ni jo tänään se löytyi sieltä lisättynä.. KIITOS KILLA!! On tosi hyvä tunne, kun on heti otettu porukkaan mukaan! :)
On muuten jänskää, kuinka sitä lykkää oman nyytin yrittämistä.. Sitä miettii opiskeluja, työjuttuja, ulkomaanmatkoja, milloin mitäkin.. kuvittelee, ettei voi alottaa yrittämistä, kun jos sitä onnistuukin heti, ja on sit just raskaana.. Ja erityisesti isäntä on aina ajatellu noin.. Kuvittelee tosiaankin, ett sitä heti eka laakista tärppää.. :)
Mut niin se vaan on, ettei asiat ole niin yksinkertasia.. eikä ainakaan mene sillein kun on itte suunnitellu.. Olenkin yrittäny tsempata itteäni siihen, ett aikaa kuluu.. Ja ongelmia tulee miun kiertojen kanssa.. Nyt menossa kp 12.. Miestä kotia odottelen.. :) Mokoma kun tekee reissuhommaa, ja kotiintuloajat (jos ei jää toiselle puolelle Suomea yöks) vähän venähtävät...
Onko muilla Ensikoilla " ongelmana" se, ett mies on työn tai harrastuksen vuoksi poissa kotoa välillä (viikkoja)? Ja lisäks se, ett välillä mies on niin väsyny töiden takia, ett sänkyhommat ei oikein jaksa innostaa?
Mutt nyt pyykit kuivumaan.. Aurinkoista illan jatkoa!!
-Typystiina-
kaikille...päätin tulla kuluttamaan aikaa koneelle kun mies on perkaamassa kaloja mitä sai tänään pilkiltä ja kerkesin tuossa jo siivoilemaan, että nyt on aikaa ennenku alkaa C.S.I. New York...
kesäsuunnitelmia ei vielä hirveesti ole kun menee varmaan kesä töissä...tällä tytsillä ei oo kesälomaa kun oon avustajana ja aloittanu tammikuussa ja nyt kesäkuussa se työ loppuu hetkeksi et sijaisuuksia sitten pääasiassa teen ja syksyllä sit takas avustajan hommiin.. provinssiin varmaan mennään ja juhannus jossakin mökillä niinkuin viime kesänäkin..
nyt menossa kp 21/28 ja ei enää montaa päivää piinailua...hitsi kun oliskin kiva saada se + testiin. on tässä jo syyskuusta asti yritetty ja nyt eka kierto clomeilla+teroilla..
illan jatkot kaikille!
adette :)
Keinuhepolle onnea ja paljon vaaviliimaa ja tarrasukkia matkaan :)
Killa, pahoittelut tädin vierailusta.. Toivottavasti seuraavassa kierrossa tärppää.
Essin kanssa oon kyllä samoilla linjoilla siitä, että sitä kuvittelee, että heti tärppää. Todellisuus taitaa kyllä olla ihan jotain muuta. Jotenkin nyt ei enää osaa kauheesti suunnitella tulevaa kovin pitkälle, tai ainakin ajattelee mitä jos sitä onkin silloin raskaana, miten se muuttaa asioita. Onneks mies on mukana näissä vauvahaaveissa ja ottaa huomioon pitemmän aikavälin suunnitelmia tehtäessä tai tulevaisuudesta puhuttaessa, että olisin raskaana tai meidän perheessä olis pieni nyytti. Tietenkin toiveena olis raskautua mahdollisimman nopeesti.
Kesäloma suunnitelmia ei oo vielä tehty, ja lomankin olen lupautunut pitämään vasta syyskuussa. Ajatuksena on kyllä ollu lähteä ulkomaille, jos vaan rahavarat riittää.
Illanjatkoja :)
Nea81:
Ei ainakaan täällä: täti tuli tänä aamuna täydellä voimalla ja kunnon kipujen kera! Lämmöt oli yllättäen aamulla koholla, joten jo toiveet uudestaan heräsi ja melkein ehdin testatakin, mutta pissattuani purkkiin, totesin testaamisen turhaksi... Ei nuo lämmötkään aina koko totuutta kerro.
Jos nyt jotain hyvää taas tästä asiasta koittaa keksiä, niin ainakin kierrot on pysyneet kohtuullisen pituisina. Puoleen vuoteen ei yli 40 päiväistä kiertoa ole ollut.
Onko Mooli vielä reissussa?!
Killa kp 1/28-41