3 ratikka ja risteilyturistit perheineen
Tiedän jo, että tähän tulee paljon ”muuta pois Helsingistä”. Mutta menköön!
Voi pyhä jysäys! Onko niin vaikeaa muistaa normaalit käytöstavat, kun nousee 3 ratikkaan Rautatientorilta? Tungetaan paniikissa ne laukut,lastenrattaat, 6 lasta ja anoppi ihan minne sattuu. Ei jätetä yhtään tilaa, että ihmiset voisivat nousta pois omalla pysäkillään tai että uudet matkustajat mahtuisivat sisään.
Pahinta ovat ne lastenvaunut. Ei, ei tietenkään voida mennä sinne rattaille varta vasten suunniteltuun vaunuun (keskellä). Vaan laitetaan ne rattaat poikittain, ylös alas, miten vaan ja blokataan parhaillaan 3 penkkiriviä.
Ota reppu pois jos sinulla ei ole silmiä selässä! Tänään meinasi oma lapseni saada turpaansa jonkun turistin repusta, kun siinä tämä turhautunut matkalainen pyöri ja hyöri se äärimmilleen pakattu rinkka selässään.
Olen syntynyt ja kasvanut muualla. Ennen kuin joku tulee tähän keuhkoamaan, että minunkin pitäisi vierailla kehien ulkopuolella. Ei sielläkään kukaan noin käyttäydy!
Kommentit (6)
Se 3 pitäisi aina olla se uusin ja suurempi ratikka. Ihan idioottia laittaa klo 16 vuoroon sellainen pieni sillipurkki. Siellä on kaikki työmatkalaiset ja vielä ne laivalle lähtijät siinä lisäksi.
Ei kyllä nää reppuilijat ovat ihan suomalaisia. Ja miksi mun pitäis aikuisia ihmisiä opettaa miten joukkoliikenteessä toimitaan, sen luulisi olevan aikuiselle ihmiselle jo selvää. Tulevathan he junalla/bussilla Helsinkiinkin. Tuskin siellä tuolla tapaa rynnivät. Ratikka ilmeisesti aiheuttaa jotain ihme pakko-oireita.
Vierailija kirjoitti:
Se 3 pitäisi aina olla se uusin ja suurempi ratikka. Ihan idioottia laittaa klo 16 vuoroon sellainen pieni sillipurkki. Siellä on kaikki työmatkalaiset ja vielä ne laivalle lähtijät siinä lisäksi.
Ne sillipurkit on kamalia! Vierekkäin olevat penkit ovat ihan kiinni toisissaan joten hartiatilaa ei ole ja ne neljän paikat joissa istutaan vastakkain ovat jalkatilan puolesta tosi ahtaat.
Mistähän lie Japanista ne on tänne tuotu. Eivät kyllä sovi suomalaisen kokoisille.
Paljon auttaisi jo se että ratikat päivitettäisiin tälle vuosikymmenelle. Penkkien pitäisi olla leveämpiä, jalkatilaa enemmän ja käytävän leveämpi. Penkkien väliin pitäisi jättää myös 1-2cm tilaa ettei vierekkäin istuvien käsivarret koskisi toisiinsa.
Keskivertosuomalainen on ylipainoinen joten joskus muinoin valmistettujen ratikoiden koko ei ole enää nykypäivään sopiva.
Sen sijaan että asiasta huomauttaisit paikanpäällä asianomaisille, keuhkoat netissä.
Voi pyhä jysäys.
No, noista rinkkaporukoista varmaan aika moni on ulkomaalainen. Neuvot vaan, että meillä stadissa ei käyttäydytä noin, mee rinkkoines taksilla.
Viittaat nyt siis kuitenkin, että noi kolmosen ratikkaan tulevat ovat nimenomaan "maalaisia", jotka ei vaan tajua? Ettei joukossa olis kuitenkin ihan stadilaisiakin?
Mua puolestani ärsyttää, että ihan kaikkialla maailmassa ei osata käyttäytyä lentokentällä matkalaukkuhihnan äärellä. Mennään riviin seisomaan varpaat kiinni siihen reunaan ja kuikuillaan kaipaavasti omia laukkuja vaikka siellä pyörii vielä ihan toisen lennon laukut. Jos kaikki odottais vähän kauempana, niin kaikki näkis sen laukkunsa ja sais sen sieltä hihnalta sujuvasti nostettua ja poistuttua takavasemmalle.
Mutta tätä tapahtuu ihan kaikkialla, Helsinki-Vantaalta Shanghaihin ja Brysselistä New Yorkiin. En mä automaattisesti ajattele, että ai jaa, suomalaiset maakunnista taas häiritsemässä mun elämää.