Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAMASUJEN KESKIVIIKKO**

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räntää tulee taivaan täydeltä, plääh.

Mutta, on myös hehkutettavaa; Meidän isompi tyttö nukahti eilen EKAA kertaa omaan sänkyynsä / huoneeseensa ilman tunnin nukutussessioita!! Vein iltapalan jälkeen sänkyyn, peittelin ja toivotin hyvät yöt ja sinne nukahti! Ja nukkui jopa viiteen, ennenkuin tulla tepsutti meidän keskeen. Vau, tähän vois vaikka tottua!

Raskauteen ei yhtään mitään uutta. Vain kasvaneesta mahasta huomaan, että raskaana olen. Seuraava neuvola vasta 15.5. eli sinne on vielä aikaa. Rakenneultraanki n. 6 vkoa. Huhhuijaa.

Eipä nyt tuu mitään mieleen, mutta onpahan aloitettu pino, jos jollain ois vaikka enemmän asiaa :D

Mianni 13+4

Vierailija
2/12 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna täällä ei sada mitään. Eilisiltaisen rankkasateen jäljiltä lumet on melkein kokonaan sulanut =)

Muksu on kuumeessa, viime yö meni valvoessa kun yski ja niiskutti ja pyöri ja potki koko yön...Minä ravasin vessassa ja joka kerta kun ylös nousin sitten nousi myös pieni pää ja sanoi;" mukaan" . Siinä sitten vietettiin monta yön hetkeä vessassa yhdessä poika sylissä nuokkuen ja äiti pöntöllä istuen =D

Iltaisin maha tuntuu jo aika isolta, mutta muuten olen kyllä onnistunut salaamaan raskauden kanssaihmisiltä. Omat farkut menee jalkaan.

Huomenna olisi sitten se kauan odotettu lääkärineuvola. Eka sisätutkimus (yäk) ja ekat sydänäänten kuuntelut =o) Voi että nuo sisätutukimukset on aina niin ihania =P Varsinkin synnytyksen jälkeinen jälkitarkastus saa vieläkin kylmät väreet nousemaan pintaan..Mulla oli kohdunsuu muistaakseni tosi taakse kallistunut ja esim. papakoe oli tosi hankala multa saada otetutksi..Juu, paljastetaan taas kaiki ;)

Sisäpäivä tiedossa, jos sitä vaikka yrittäis jotain saada aikaiseksi..

Nyt aamupalan laittoon.

Eipä sitä asiaa näyttänyt mullakaan olevan ;o)

Päivän jatkoja!

Camelot 13+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla sitten saatiin tuo uusi auto tänne. On kyllä ihana ja kovasti mieleiseni. Mies ei niinkään innostunut ole. Sanoikin että niin kauan kuin auto ei bemari tai audi ole, niin turha odottaa innostuneisuutta hänen puoleltaan...

Tänään ois tarkoitus mennä katsomaan yksiä vaunuja. Saa nähä tarttuvatko jo nyt mukaan ;). Päätettiin sitten miehen kanssa ostaa käytetyt vaunut. Kävin vaunuliikkeessä testailemassa ja kun mieleinen malli löytyi, niin sitä sitten olen etsinyt käytettynä. Nää mitkä löysin on tosi vähän käytetyt ja hyvässä kunossa. Hintapyyntökin oli alle puolet liikkeen hinnasta.

Meilläkin tänään tiedossa sisäpäivä esikoisen vesirokon takia. Jospa sais siivottua oikein kunnolla ja vaihdettua vaikka kukiin mullat. Eipä tässä varmaan kummempia. Ai niin huomenna mulla ois neuvola ja siellä sitten noita sydänääniä ekan kerran kuunnellaan. Huomiseen siis!

Mamseli rv14+3

Vierailija
4/12 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sitten tänään vastauksen madam mammalta ja poikaa se povas ja ois sitten sen jälkeen 2009 tulos poika ja 2012 tulos tyttö ja poika taas 2018...Olin kyllä aatellu laittaa tän synnytyksen jälkeen klipsit elikkä meil ei kyl taideta lisääntyä enään...

Teilläpä myöhään on noita neuvoloita mä oon käyny jo kaks kertaa ja lääkärineuvolassakin jo viikolla 12 muistaakseni nyt ois sit seuraava kerta vapun jälkeen on kiva kuulla taas sydän äänet kun ei mitään raskausoireita pahemmin ole paitsi nyt huomaa et pitäis jo äippähousuja ruveta käyttämään rupee omat tavikset jo piukottamaan.

Annetaan muillekin kirjotus tilaa joten hyvää keskiviikon jatkoja...

havanese ja masuasukki 14+1

Vierailija
5/12 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on alkanut jo allergiaoireet, huoh. Niitä sitten kestää siihen asti kunnes lumi sataa syksyllä.

Ja onhan niitä talvellakin esim. kaupassa kun jotkut kaataa aamulla purkillisen hajustetta ja kissankarvaa ylleen ihan vain minun kiusakseni.

Tuli vaan mieleen kun tästä oli eilisessä pinkassa.

Madam-mamma ei ole vieläkään vastannut, kirjoitin viime perjantaina. Ehkä maili hukkui matkalle, täytyypä yrittää uudelleen. Tai sitten mamma sai minusta huonot vibat eikä halua vastata ;D

Coe kertoi joskus monta päivää sitten käyneensä ennustajalla, se olisi kyllä mielenkiintoista ja olen päättänyt joskus kokeilla. Mies ei vaan ehkä tykkää, hän on uskovainen ja sitä mieltä että ennustajat tulee paholaisesta tai jotakin yhtä höpsöä!

Lähden nyt kampaajalle, ihana saada tähän leijonanharjaan vähän muotoa :)

-lupi 16+3

Vierailija
6/12 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mäkin kävin lääkärissä jo muistaakseni viikolla 12+, sillon sydänääniä kuunneltiin. :) Maanantaina sitten neuvolassa taas. Mieskin tulee mukaan jos ehtii. Mutta te muut ootte jo tainnu nähdäkkin masuasukkinne, kun minä vaan ootteen sitä toukokuun 12. päivää että pääsee rakenneultraan.......... odottavan aika ON pitkä. ;)

Täälläkin oikeestaan vaan kasvaneesta masusta huomaa että raskaana ollaan. Tosin ihan muutamana päivänä on välillä sille " pistäny" masun oikeelta puolelta. Ja esim. tänä aamuna sängyssä huomattiin että maha on just oikeelta puolelta (tai oli aamulla) " pulleempi" eli olisko se kohtu jotenkin sinne päin kallellaan...?! Tiiä tuosta...?

Ohjeita ja neuvoja satelee pitkin pitäjää. Välillä oikein ärsyttää ja toivon ettei musta tule samanlaista. Siis neuvoja on tosi kiva saada, mut lähinnä pyydettäessä ja tietyllä tavalla esitettyinä. Mut hyväähän ne ihmiset tarkottaa, tiedän sen.

Mut nyt täytyypi lähtee syömään, palaan varmaan myöhemmin taas.. :)

Pupu ja masu 15+5

Vierailija
7/12 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kummempia! Liikkeiden voimistumista odotellessa. Lähes päivittäin tunnen hentoja " ilmakuplia" ja muksahduksia.

Pupu: Mä luulen, että se on vauva joka on toisella puolella kohtua. Mulla tuntuu ainakin selkeästi tuollaisessa tilanteessa " pömppö" puoli kiinteältä ja toinen tyhjältä:)

Äitiysvaatteista: Anoppi vei mut viime lauantaina ostoksille ja maksoi kaiken:) Nyt on vaatevarastokin vähän monipuolisempi. Mä tykkään nimenomaan tavallisen näköisistä vaatteista - en mistään kaavuista. Ja olen yrittänyt etsiä " tavallisten" ihmisten osastoilta, kun ärsyttää jos jokainen vastaantuleva raskaana oleva on puettu samoin.

Mun supistukset hävisivät onneksi levossa (oli viime viikolla puhetta)!

A & Kirppu h15+6

Vierailija
8/12 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole ennen tänne kirjotellut, mutta nyt sitten osallistun minäkin. meillä oli eilen niskaultra. oli niiiiiiin kiva nähdä meidän pikku otuksemme siellä kierimässä ja kuulla sydäntä. lujaa meni..siitäkin olen kuullut että jos sydän lyö nopeasti niin olisi tyttö tulossa mut tiedä siitä sitten. mulla on kans kohtu kovasti taaksepäin kallellaan ja hoitaja täti totesi kauniisti että viitsitkös olla menemättä pissalle sitten siinä rakenneultran kohdalla niin saadaan paremmin näkyviin eikä tartte niin kovasti ronkkia. kyllähän se minulle sopii.

meidän yksivuotiaan pojan kanssa ollaan tänään kovasti mietitty että missä on varpaat. napaa tutkittiin viimeviikolla ja nyt aina kun näkee jossakin navan alkaa hihkumaan pa!pa!pa!ja näyttää ylpeenä omaansa. sen verran nätti ilma ulkona että taidetaan tästä lähteä hakemaan postista postimerkkejä ihan kävellen.

mymmeli84 rv12+5

Vierailija
9/12 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas aika hiljanen päivä ollut täälä :) Mä en avannut konetta eilen kotona ollenkaan ja nytkin meinasin heittäytyä suoraa päätä sohvalle, oli meinaan ekaa kertaa aika hirvee työpäivä tän fuck`n iskiaksen takia =( Tähän asti on vaivannut vaan iltaisin ja tänään sitte töissä enemmän ku monena iltana yhteensä! Perse, suoraan sanottuna!!!! Ei oo kivaa seistä siellä ja olla ja mennä, kun yht äkkii saa kiljua kivusta ja ottaa tukea jostain. Vessanpöntöltäkään en meinannu ylös päästä :) Nauroinkin työnantajalle, että pitää varmaan hommata sellaset invalidien kahvat sinne seiniin, että mamma pääsee ylös :D Meinasin soittaa neuvolaa, että kertokaa nyt äkkiä miten tän saa lievenemään, mutta käskevät kuiteski ottaa Panadolia ja kun en siihen vielä ole turvautunut niin en viiti soitella. Tiiättekö muuten saako venyttää ja hieroa ihan " normaalisti" ???!

Mulla masussa vissiin venyy ja paukkuu, kun eilenkin tuntuu jotenkin niin kireeltä koko masu...tai siis että just sellaselta, että venyy venyy, muttei kuitenkaan veny....you know;) Kohdun kohdiltakin välillä tuntui, että kaippa siellä kasvetaan. Supistuksia tuskin ovat sillä ei maha tuu mitenkään " kovaksi" tai muuta vaan siellä sisällä on jossain sellanen inha kiristyksen tunne välillä.

Niin ja sitten on tullut yks toinen tosi " Kiva" oire...meinaan ummetus :( Tarvii siis siirtyy enempi kuitupitoisempaan ruokaan ja viskata sämpylät sun muut huitsin nevadaan ja siirtyä takas tummaan leipään. Ihan järkyttävää yrittää käydä töissä veskissä(ollaan siis yksin aina vuorossa). Kauhee hätä ja kun pääset pöntölle niin joku tulee ja ei ku housut ylös ja hymy naamalle :D Ja sitte ku asiakas on lähtenyt niin tuhatta ja sataa takas vessaan, siinä matkalla jo housut kinttuihin ja kun pääset istumaan niin asiakas...:Arrggghhhh....Ja sitte vielä kun on vatsa ihan järkyttävän kovalla niin jokainen tietää, ettei siinä ihan puolessa minutissa väännetä yhtikäs mitään :( Kolmannella kerralla sitten sain helpotusta tuskaani*huoh* Ei kyllä lainkaan kivaa!! Mutta kuulunee " taudinkuvaan" :D :D

Muuten: Sisko oli eilen ollut kunnallisen puolen ekalla neuvolakäynnillä ja hänelle oli sanottu, että käytäntö on nykyään sellainen(siis täällä Raumalla), että mikäli haluaa np-ultraan niin automaattisesti haluaa myös veriseulaan(vai mikä se nyt oli se misä katotaan niit kromosomeja vai mitä lie)!! Mä sanoin, että mä en halunnu mihkään veriseulaan, vaikka niskaturvotuksen halusinkin katsottavan:) No mutta mähän kävinkin yksityisellä!!

Niin ja sitten, että jos niskaturvotusta on niin on PAKKO mennä siihen " punktioon" , jossa katotaan tarkemmin!! Tosi outoa!!!

Mä vihdoin sitten eilen sain ostettua sitä vauvaöljyä, jolla ajattelin tota kasvavaa masua alkaa hoitamaan :) Muutoinkin se olis varmaan hyvä, kun mulla on atooppinen(tosi kuiva) iho.

Jaahas, mutta nyt mä meen lukeen sohvalle Kotiliettä(otin töistä!)

Voikaahan hyvin ja kasvakaa isoiksi*hih*

Terkuin: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 15+3

Vierailija
10/12 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankalta tuntuu tämä töissä käyminen,aamulla neljältä ylös ja ennen viittä jo ajelemaan töihin!

Eilen siis eka päivä ja meinasin pyörtyä,pakkohan oli sanoo että raskaana olen ja johtuu siitä.Hiki vain valui ja silmissä pimeni :(

No kyllä myöhemmin porukka kyseli että meinaatko pitää välivuoden ja katteli mahaa että huomaa..

Muuten olo ihan hyvä,toivottavasti tuota oloa ei tule enää uudestaan.Syyskuuhun asti olis töitä.

Voikun itsekkin uuden auton sais,tila sellaisen :)Anteeks,en ikinä muista nimiä mutta joku oli sellaisen hankkinut.

Wades & Natika rv15 tai jotain

Vierailija
11/12 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JENI, mulla on myös ummetus vaivannut melkein alusta saakka. Se vasta onkin perseestä;( Eilen ostin kuivattuja luumuja, päätin alkaa syömään niitä muutaman joka aamu ja ilta. Tähän saakka olen kokeillut vehnälesitä (erittäin kuitupitoista) jogurtin kanssa, mutta kun en läheskään joka päivä syö jogurttia, niin eipä ole oikein auttanut:/ Lisäksi yritän syödä mahdollisimman usein täysjyväleipää ja kyllähän kasvikset ja hedelmätkin kuitua sisältävät, mutta liian usein tulee silti syötyä juustoa ym jotka taas lisäävät vaivaa. Tämähän on myös hormoniperäinen vaiva -myöhemmin myös kohtu voi painaa ja pahentaa tilannetta- joten ei auta muu kuin sopeutua, tähänkin.

Tänään en ole onnistunut bongaamaan mitään liikkeitä vatsasta, vaikka kovasti yritinkin. Alkuun niitä tulee niin mahdottoman harvoin, että. Oliko se muuten PUPU, joka pohti kohdun/vatsan toispuoleisuutta? Mulla oli viime raskaudessa melkein aina maha enemmän tai vähemmän toispuoleinen, ilmeisesti vauva tykkäsi kölliä jossain tietyssä asennossa. Varsinkin just aamuisin vauva oli ikäänkuin " valunut" toiselle puolelle riippuen siitä kummalla kyljellä olin nukkunut. Jos pikkuinen heräsi samaan aikaan kuin äitinsä, niin aika pian alkoikin tuntua kättä vasten möyrintää, kun piti päästä parempaan asentoon. Tätä möyrintää tuntuikin jo selvästi ja kauan ennen kuin varsinaisia potkuja ym voltteja alkoi tuntua päivittäin. Ihan kiva tunne sekin:)

Nyt ajattelin vähän jumppailla. Tai jos edes vähän venyttelisi...

-L-

Vierailija
12/12 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis tänään kaupungin tarjoamassa niskaturvotusultrassa. Kaikki näytti olevan hyvin :) Sydänääniä kuultiin ja mies oli myös seurannut kuvasta sydämen väpätystä, mä en huomannut tällä kertaa kiinnittää huomiota siihen. Aluks vähän väikähdin että liikkuuko sikiö lainkaan, mutta kyllä se siellä näytti heiluvan ihan kiitettävästi.

Jollakin tapaa sikiö oli tutkimuksen kannalta väärässä asennossa, mikä oli oikeastaan hyvä asia, sillä nyt me " joudutaan" meneen sinne kesäkuun alussa uudestaan. Eli toisin sanoen pääsen rakenneultraankin ilmaiseksi! Tosi hyvä juttu, sillä olisin mennyt yksityiselle muuten. Lääkäri oli ihan mukava, ei tosin paljoa puhunut mutta ne tarpeelliset kuitenkin. Olin ihan yllättynyt että siellä oli käytössä myös 4D-tekniikkaa, tutkimus tehtiin osaksi sillä. En tiennyt sitäkään etukäteen, että ultrattiin sekä sisäkautta että ulkokautta. Ei se mahanpäältä ultraaminenkaan kauhean kivalta tuntunut, aika kipeästi lääkäri paineli sillä koneella.

Olin tosi yllättynyt kun laskettu aika siirtyi aikaisemmaksi. Melkein viikolla jopa. Eli ultran mukaan kuukautisista laskettu aika on oikea, vaikka mun kierto onkin normaalia ainakin 5 pv pidempi. Aika outoa... Ehkä se muuttuu sitten vielä myöhemminkin taas.

Kuvia saatiin 5 kpl joista kolme oli 4D-kuvia.

En nyt sentään ihan romaania kirjoita, kai tää riittää... Ens viikolla sit neuvolaan ja siellä on lääkärinaika vuorossa.

Minea rv13+2