***KESÄKERTTUJEN KESKIVIIKKO***
Huomenta kaikille!
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7030461&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (34)
Voi ei sentään! Eipä taida masun koko nyt ollakkaan pelkästä paikkojen periksiantamisesta kiinni, vaan vauva on nähtävästi tosi ISO. Sain äippäpolilta lähetteen pikaisesti huomisaamuna sokerirasitustestiin, että sillai. Olen luullut olevani turvallisilla vesillä asian suhteen, kun pissat on olleet puhtaita? Palailen kun saan tietää tuloksia tuosta rasituksesta.
t äitimiia
...NO miltäs se nyt tuntuu olla ROUVA! :) Itsekään en vielä täysin ole tottunut kun vasta viime syksynä mentiin naimisiin.
Lytte:D Poika meille tosissaan on tulossa ultran perusteella ja Severi on ihan kiva nimi... tosin ei oikein sovi mieän sukunimen kanssa kun tulis liikaa ärrää... :)
Nyt on pakko hehkuttaa!!! Löysin ihanat rattaat.... Kolmipyöräiset Herqules 3-spin joggerit. Tosi näppärän tuntuiset ja käsijarru oli ihan ehdoton. Koiran kanssa kun ulkoilee niin alamäet varmaan menee helpommin käsijarrun kanssa ja yhdellä kädellä sai työnnettyä tosi hyvin. Miinusta oli vain vaunujen koko kasaan laitettuna (olivat aika korkean oloiset jos ei ottanut etupyörää pois). Täytynee vielä mennä sovittamaan autoon, kun miekkonen tulee sieltä euroopan-kiertueelta.
Massu: Siinähän se pyötii ja supistuksetkin tuntuvat vähenevän (tuntuvat silti ilkeiltä). Ajattelin huomenna mennä uimaan (taisiis lillimään veteen).
Ninni rv 30+0 (jihuuu---jippiii---OU JEE!)
Paljon onnea helmikselle :)
Enpä mäkään oon rouvana oloon vielä täysin tottunut. Mentiin 2kk sitte naimisiin ja välillä melkein kirjottelen vanhaa sukunimeekin vielä joka paikkaan mut eiköhän se ajan kanssa tasotu ja helpotu...I hope so...Mut eipäs se maailman suurin moka ole jos vahingossa unohtaa. Raskaana unohtaa paljon muutakin, hih...
Mulla on selkä ja lonkat edelleen aivan tautisen huonossa jamassa! Alkaa liikkuminen olemaan todella hankalaa ja työlästä. Masukin hiukan tiellä m ut toi selkäkipu on kyllä kaikkein inhottavinta. Kävely tietysti vois auttaakin. Tytsyn kanssa pieni lenkki tehtiin rattailla ja jo siitä olin ihan poikki! Mitenköhän sitte kun muutama viikko tässä vielä eteen päin mennään?! Tuota tyttöä kun pakko kumminkin aika paljon vielä nostella jne.
Ihana auringonpaiste ollu tänään! Hiukan mieli sentään piristyy kun se kevät on viimein saapunut tännekin :) Väsyttää vaan ettei jaksa kauheesti raahautua ulos, höh...
Masussa ainakin ollaan virkeitä :)
Queen taas rv33+5
Olin shoppailemassa,HYI MUA! Tuli sitten ostettuu kaikkee kivaa. Nyt on sitten vähän huono omatunto. Ostin vaaville rattaisiin sellaisen disney ihaan joka roikkuu kuomusta pääalaspäin ja siinä on helistin sisällä. En edes kehtaa kertoa paljonko maksoi. Sitten tuli hommattua keittiön pöydälle liinanpäälle sävysävyyn tabletit. Ja nyytille kakkos tuttipullo. Ja mitäs muuta mulla tuli mukaan,en muistakkaan. Lähin kaupunkiin hakeen vaan yhtä osaa ompelukoneeseen ja hakeen leivän päälle päällystää.Niin ja sitten hain ne huutamani haalarit jotka olivat aivan yli ihanat. Olen niitä nyt tässä sitten hypistellyt pitkin iltaa. (siis kesähaalarit)
Kommentteja
Miona: Toi taksikuskin kommentti laitto ihan älöttää ja puistattaan mua. Voi YÖK!Toivottavasti et tarvi taksia.
Helmikselle onnittelut häiden johdosta <3
Äitimiia:kiitos allergialääke infosta. Mitäs sitten kun mulla ei mitkään muut allergialääkkeet auta kuin nuo zyrtekin johdannaiset? Pitää huomenna keskustella neuvolassa ja kysyä vielä lääkäristä. Silmätipat mulla on tota lomudalia ja sitä ajattelin ihan surutta laittaa silmiin. Nasonexiä saa sitten kait kans käyttää joten sitä nenuun.
MiljaMaaria: Joo tälä kans yks hikoilija lisää! Mä en ikinä ole hikoillut näin kun nyt. Kotona pitää olla ihan pikkareissa ja topissa,muuten paahtuu. Ja suihkussa tulee kans käytyä aika ahkeraa. Yöllä pitää nukkua ilman vaatteita ja peittoa,ettei tule lämpohalvausta! Onneks tosiaan ei odota kesä helteillä!
oma nyytti: On tosi hijaa tänään.Taitaa olla lepopäivä silläkin. Ton kauppareissun jälkeen on supistellut aika ikävästi. Mutta en yhtään ihmettele kun olin melkein 3 tuntia. jalat tulee muuten nykyään ylihelposti kipeäksi.
Mites muilla,kipeytyykö jalat nopeemmin kuin ennen kävelystä?
Lilli81 33+5
Täällä jyrisee ukkonen. Kaaduin päiväunille päänsäryn kanssa ja löytypä selityskin=) Ja nyt tulee räntää taivaan täydeltä. Voi sitten valita, että tuleeko kesä vai talvi.
Siis nyt rakeita - talvi on voitolla....
Pitihän mun muutakin tulla kommentoimaan, kun tuota säätä...
Eli äitimiialle jotain, jos nyt apua tästä on. Sokeri näkyy pissassa vasta kun se arvo veressä on yli 10. Eli siis piilevä sokerikuorma ei välttämättä näy noissa pissakokeissa. Jos nyt on jo noin paljon painoa menee LA:N paino yli 5kg:n - sori... Varmaan haluavat käynnistellä ajoissa tossa 35-36 viikolla, jos vaavin keuhkot vaan on kunnossa. Niitähän voidaan kypsyttää kortisonilla. Tuo sokeri vaikuttaa hidastavasti vauvan keuhkojen kypsymiseen, joten haluavat sitä sitten mahdollisesti lapsivesipunktiolla tarkastaa. Ja tietysti sitten syntymän jälkeen voi vaavin sokerit olla alhaiset, kun on tottunut makeampiin oloihin. Pahimmillaan vauva voi joutua keskolaan sokeritipalle, jos ei jaksa syödä. No tuossa muutama fakta, jos tuo kokoarvio pitää paikkaansa. Pitäisköhän toivoa, että oisvat vaan mitanneet väärin?
Ninnille onnea uudesta kympistä. Vielä muutama viikko lisää=)
Meiltä on tonne sairaalaan sellanen 6 km. Aikas lailla on suoraa tietä ja matkalla muutamat valot. Kovin on reitti tuttu, kun sitä melkein päivittäin ajelee=) Apua saadaan minun äitiltä mahdollisuuksien mukaan. Yleensä tosi paljon, mutta en raaskisi mummua ihan hirveästi rasittaa. Ikää on se 70 ja kunto hyvä ni sais vielä käydä noissa omissa riennoissaan. Anoppi on sitten luku sinänsä, aina lupaa, mutta kaikki tuon omat menot menee aina edelle. Samoin oli silloin, kun tyttö oli pieni. Ei alle puolivuotiasta suostunut hoitamaan. Hyvä kun syliin otti.
Voi saasta kun supistaa. Oli jo eilen illalla aika äkäisiä ja nyt tuntuu taas äityvän. Kaveri tunkee taas poikittain. Mikähän nyt on saanut päähänsä. Pää alaspäin vaan mukinoitta - äiti komentaa. Täytyy juoda vettä. On jäänyt nyt selvästi vähemmälle tänään. No hyvää yötä kaikille tasapuolisesti. Miten tää kirjottaminen onkin näin hankalaa? Ei meinaa saada kirjaimia oikeaan järjestykseen millään;-)
G: lopuksi Kuinka moni on käsitiskillä ja mikä on talouden koko? Multa nääs palo taas käämit tohon tiskiin...
Lytte
Helmistä piti onnitella rouvautumisen johdosta. ONNEA! Ja muillekin onnea, kai jokaiselta joku syy löytyy=) Petaan vaan omaa selustaa, kun kuitenkin jotain unohdan....
Arvatkaas kuka kera Masukin 31+4
Onnea rouvaantuneelle Helmikselle!
Ninni, sullahan rupee olemaan viikkoja jo mukavasti kasassa! Ne Herculesin rattaat on makeita, Hartanin ja Teutonian mallit (siis 3 pyöräset)saattaa mennä pienempään tilaan, ootko kokeillut?
Joko oot käyny bailatinossa? Mua pelottaa toi lonkka/selkäkipu, se on niin paha ja jos vielä tulee pahemmaksi niin oon kohta varmaan pyörätuolissa, siis loppuraskauden ajan.
Tänään oikein tylsä päivä ollut..oottelen kevättä, lämpöä ja aurinkoa. Ihana ois laittaa terassille kukkia yms..
G: Kone pesee meidän tiskit, onneksi (2 aikuista ja 3 lasta 1 koira)
Hyviä öitä!
[color=MidnightBlue] enpä taida nyt jaksaa sen kummempia kirjoitella, kuin neuvolakuulumiset... käytiin tänään pojan ja mun äidin kans uimassa, niin on ihan väsy olo..
rv tänään 31+5:
- hemppa oli laskenut 118:aan, ei siis tarvii kuitenkaan vielä rautaa alkaa syödä, hyvä niin
- painoa tullut 675/vko, yhteensä 11-12kg (edelleen olen kauhuissani siitä, mitä se tulee lopussa olemaan :/)
- verenpaine 125/83, ihan hyvä siis
- sf-mitta 30, keskikäyrän yläpuolella
- vauvan sydänäänet hyvät, mies laski että 130 (meidän neuvolassa sellainen vanha laite, joka ei näytä lukemia)
- pissa puhdas
- perätilassa, täti ihmetteli, että jotenkin oudossa asennossa, mutta sepä vielä pyörii siellä päivittäin
kaikki oli siis ok. tuosta perätilasta tuli aika paljon juteltua, että jos ei asetu oikein päin. onneks on vauvalla kuitenkin vielä tilaa kääntyä. kolmen viikon päästä taas neuvolaan, jossa sovitaan hetimiten aika lääkärille, jos vielä perätilassa. kuulemma sen takia, että ehtii sit vielä kääntöyritykseen.
gabriela
Kauheeta ku on nii paljon kaikkia juttuja ettei voi muistaa kaikkia jos ei kirjota ylös... ja nyt ei jaksa! =/
Ihan ekaks onnittelut tuoreelle rouvalle!!!!!!
Täällä kun lueskelee kaikkien juttuja nii oikee laittaa miettiin et onks tääl joukossa muita jotka oottaa ensimmäistään? =)
Puhetta on ollu esim anopeista, mulla on ihan hieno anoppi, vähän vanhanaikaset käsitykset raskaudesta mut en oo antanut paljon haitata. Vähän tietty pelottaa sit ku vauva syntyy et mitä neuvoja sit tulee ku hän on perhepäivä hoitaja ja tuntuu jakavan neuvoja muillekin. Voi olla et murehdin turhaa mut kuiteski.
Olin tänään perhe valmennuksessa, ilman miestä. Kiva ku aihe oli isyys ja seksi synnytyksen jälkeen. No enpä paljo viisastunut siitä reissusta! ;)
Nyt mä voin liittyä näihin huonosti yönsä nukkuvien joukkoon. Tänään joku kyseli kuulumisia joka tietää näist mun " runsaista" supisteluista ja vastasin lyhyesti et: Jos olis enemmän yöunta ja vähemmän supisteluja nii suorastaan loistavasti! Tajusin vähän sen jälkeen et se pitää ihan paikkansa. Yöllä kun kääntää kylkeä ni alkaa supistaan ja sitä täytyy käntää usein ku lonkkia särkee, eli heräilen ihan yhtenään. No päivisin voi sit sanoo et aina kun ei supista nii nautin täysillä täst raskaudesta. Alan pikku hiljaa oppia laiskaks ettei joka päivä tarvi kauheesti tehä mitään ni ei säre selkää eikä jalkoja, sit ei ees mikään ruoka vielä oo aiheuttanut närästystä! Nii ja tietty vähemmän supisteeleekin ku ottaa iisisti!
No nyt suihkuun ja nukkuun!
Anu
eli Helmikselle :))
huomenna taas jatketaan jutustelua...nyt täytyy mennä soffalle makoilemaan :)
-k-
Eipä nukuta eikä telkkaristakaan tule mitään katottavaa... Mies meni jo sänkyyn aikoja sitte ku aamuvuoroon on menossa. Saas nähä mitä poika tuumaa aamulla ku isi ei ookaan kotona, ollaan jo totuttu et on kotona ku viikko vapaata ja sitä ennen 4 yövuoroo nii periaatteessa on ollu kotona jo tosi kauan...
Muutamia juttuja kirjottelin ihan ylös ;)
Aamupäivisin on tajuttoman kuuma, hiki ihan, mut sit iltaa kohti tulee kylmä.. Hassua...
Miona: Mä nään kans unia et synnytän luomuna mut kertaakaan en oo nähny vauvaa....!
Riinuska: Mullon kans jalat ristissä aivastellessa ja yskiessä ja lähes aina on ollu valkovuotoo ne lirahdukset....
HELMIKSELLE ONNEA ROUVAKAARTIIN PÄÄSYSTÄ!!!!!
Lilli: Joulun paikkeilta helmikuulle oli tosi kipeet jalat. Pelkästä seisomisesta pohkeet tuntu pökkelöiltä. Nyt jos tosi pitkään on jalkeilla, vaikka just ostoksilla nii on kyl kipeet...
G: Käsitiski ja 2aikuista + 1lapsi. Tosin työnjako on se et mies tiskaa... Ite tiskaan vaan sillon jos oon leiponu tai muuten tehny tosi paljo tiskiä...
Kai sitä pitäs lähtee pitkälleen, ei keljuttas aamulla niin paljoo...
Suhmura TAAS
Masussa heiluu ja pyörii..on taas viime päivinä työntäny oikeen kunnolla, niin et iho venyy..
En millään muista kysymyksiä ja kaikkea mistä on ollu puhetta! Täytyy huomenna tulla aikasemmin, et pystyy vastata edes johonkin.
Ollaan oltu mummilassa kylässä tänään ja koko aamupäivä ulkona pihahommissa :) Tuli äkkilähtö sinne mummilaan, kun kaveri soitti että hän on tullu vauvansa kanssa suomeen käymään (asuu ruotsissa). Ja nähtiin sitten meidän mummilassa joka on hänen yöpymispaikkansa lähellä. IHANA VAUVA! 4kk vanha ja sillä oli korvikset!! Mä en kyl ite laittais, mutta ei näyttäny vaavi välittävän niistä.
odottavaparturi: Valmistuin Marian kaa samaan aikaan ja Tiia oli myös samaan aikaan koulussa, mut oisko ollu niin et tiia oli kolmosella, kun mä olin ykkösellä..Maria oli rinnakkaisluokalla, mut varmaan muistaa mut :) Olen poistanut Marian numeron puhelimesta..Vai saa Maria vauvan, ihanaa! Sano paljon terkkuja jos näet sitä. Ajaako Tiia siis Laitilaan joka päivä töihin???Vai eikö ne asu enään Naantalissa?? Mä tapasin Tiian uudestaan vauvakerhossa Naantalissa..ja tunnen myös Tiian miehen pikkusiskon. Jaahas..paljon on kaikki ehtiny! niin ja Tiia tunsi myös mun mieheni :) (joka on siis Vehmaalta).
Mutta nyt nukkumaan..kauhee hiki!!!Suihkun kautta siis..
Hanna*
Isäni käväisi tuossa onnittelemassa meidän keskimmäistä kuusvuotissynttäreistä ja lähti äsken kotia.
Vielä ei oikein nukuta, mutta mihinkään ei osaa keskittyäkään, joten tänne tulin pyörimään ja lukemaan päivän kuulumisia.
HELMIKSELLE Isosti ONNEA ja Suuri Halaus! :))))))))
Samaan hengenvetoon täytyy kyllä todeta, että itellä tuli melko kateellinen itku, kun luin äidistäsi ja teidän väleistä.
Nykyisin itkettää vähän joka asiasta ja tuo äiti-mummo -kysymys on kyllä arimmasta päästä. Itse on jotenkin niin yksin koko vauvan tulon kanssa, kun ei ole oikein minkäänlaista naispuolista tukea asiaan omasta suvusta.
Tällä hetkellä on muutenkin niin yksinäinen ja surullinen olo:
Sisko asuu tuossa 300km päässä ja isä oli käynyt siellä eilen kylässä. Minulla on ollut aina isän kanssa läheiset välit, mutta nyt on sisko alkanut talven mittaan lyödä kiilaa väliin ihan tosissaan. Lapsesta asti se on ollut kateellinen, kun olen " isin tyttö" , mutta tämä talvi on ollut kaikkine takanapäinpuhumisineen ja ilkeilyineen kaiken huippu. Itse oon niin väsynyt, että seuraan vain koko sirkusta sivusta ja itken sitten, kun näen miten hämillään isäni on. Eilen sisko oli taas jauhanut omiaan ja isä oli pahoittanut mielensä oikein kunnolla. En halunnut alkaa lapsen synttäreillä selvittelemään juttuja, joten kummalekin jäi taas paha mieli. :(((
Mies oli käynyt päivällä työterveyshoitajalla ja saanut passituksen huomiseksi lääkäriin. Poskionteloissa ainakin on märkää, muu selviää sitten huomenna. Olipahan tullessa jaksanut käydä ostamassa esikoiselle pyörän, kun tiesi pojan sitä odottavan.
Pesukone-kyselyyn:
Meille tuli tiskari, kun esikoinen alkoi syödä normaalia ruokaa (muutettiin samoihin aikoihin isompaan asuntoon) ja muutenkin yökyläläisiä pyöri jatkuvasti. Siitäpä lähtien meillä on ollut tiskari ja tällä porukalla (2+3) ei hommasta tulisi enää mitään ilman. Vuorokausi oltiin ilman konetta syksyllä ja päivä kului tiskatessa. Ihana tekniikka! :)))
Sanokaapa te muut, onko teillä nauru ja itku/kiukku tavallista herkemmässä? Tiedänhän minä nämä hormoonit ja yritän itelleni selvittää ' ettei tässä mitään syytä itkuun' , mutta vähän väliä itken kuitenkin. Useimmiten aiheet on aivan höpöjä, mutta en saa itkua padottua mihinkään.
Huvittavaa oli tänään, kun miehen oli puhe tuoda mulle isommat verkkarit, kun normaalit ei mahdu enää mahan yli/ympäri. Ulos ei viitsisi lähteä hameella tai suorissa housuissa ja meidän kylältä ei saa järkeviä verkkareita. Mies oli sitten käynyt urheiluliikkeessä (! :))) ) ja ei ollut löytänyt sopivia, mutta oli ostanut itselleen lenkkarit. Mies tuli innoissaan lenkkareineen kotiin ja esitteli niitä. Kun huomasin, etten vieläkään saa ulkoilukamppeita ja pääse itse ulos, niin itkuksi meni taas. Hohoijaa! :)
Nyt hymyilyttää kyllä, mutta minun harmia silloin lisäsi se, että oon omien lenkkareitten ostoa viivyttänyt jatkuvasti ja nyt ei jalkaan mahdu turvotuksen vuoksi muut kuin ikivanhat ja resut lenkkarit. Niillä sitten surkeana talsin joka paikkaan. Normaalioloissa tykkään kaikista naisellisista jutuista ja lenkkaritkin sais mielellään olla jotkut kivat lenkkeillessäkin. Arvaatte siis, että itku oli surkeaa ja mies ihan pihalla! :))
Olenko ainoa itku-iita vai löytyykö yhtä naurettavia tarinoita muitten seinien sisältä? :)))))
Hyviä unia, vauvojen kuvia, toivotteleepi
itkien ja nauraen
M 33
Ihana toi teijän pyörä! Mä oon nii lyhyt et mulla ei yllä jalat maahan muutaku tollasist pikkupyörist ku mulla on.
Tunnen molemmat noi flikat, Marian kans olin samas liikkees äitiyslomasijaisina kolme vuotta sitten, eli alotin heti sillon ku mä valmistuin. mariahan valmistu vuotta aikasemmin. Nii ja mä kävin koulun raumalla. Nyt Maria valmistuu lähihoitajaks ja saa vauvan heinäkuun lopulla. Ei olla oikestaa tekemisissä lainkaa mut pikkukaupunki nii tuntuu tietävän kaikkien asioista! =) Tiialla sit taas on liike ihan mun liikkeen liki (100m). Ne aukas liikkeen viime syksynä. Ootko sä valmistunut Marian kans samaa aikaa?
Nyt täytyy lähtee perhe valmennuksee!!!! =))
Anu