Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tekisit?

Vierailija
02.03.2018 |

Kysyn nyt mielipidettä kinkkiseen asiaan. Jos olisit ollut osastohoidossa ja psykoosissa miten toimisit sen jälkeen? Itse lopetin vuodessa lääkityksen ja olen voinut hyvin. Välillä oli vaikeitakin hetkiä ja ne on puhuttu ja kirjattu mt-toimistolla. En saisi missään nimessä lopettaa lääkitystä hoitotahon mielestä. Kuitenkin voin paremmin, kun olen käynyt harhat läpi mielessäni ilman lääkitystä. Lopetin myös masennuslääkityksen ja sen jälkeen olo muuttui normaaliksi. Tunnistan tunteeni jne.

Vaikeinta on elää valheessa. Haen lääkkeet apteekista, mutta hävitän ne. En tiedä miten pitkään voin jatkaa näin. Jos kerron totuuden, alkaa huolestuminen ja se saa minut epäilemään itseäni. Jatkanko näin ja miten pitkään?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro.

Vierailija
2/21 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis eka tietää sun tarkempi diagnoosi? Psykoottinen masennus? Kun myös ssri-lääkitys määrätty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäis eka tietää sun tarkempi diagnoosi? Psykoottinen masennus? Kun myös ssri-lääkitys määrätty?

Ihan vaan masennus, aiemmin psykoottinen. Mielialalääkitys määrätty. Alaikäisiä lapsia joiden takia olen varovainen ihan kaikessa. En halua sossuja kotiini ja noin muutenkin haluan olla niin hyvä vanhempi kuin nyt enää on mahdollista. Lääkehuurut on niin nähty, mieluummin tunteilla ja positiivisilla enimmäkseen.

Vierailija
4/21 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kun nyt tarkemmin lasken, niin lopetin neuroleptit noin puolen vuoden käytön jälkeen.

Ap

Vierailija
5/21 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että pystyt olemaan ilman lääkkeitä. Suotta feikkaat.

Vierailija
6/21 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olet nyt ollut ilman lääkkeitä? Onko enää ollut harhoja/psykoosia? Koet siis olosi paremmaksi kuin ennen lääkkeitä?

Ainakin välttäisin kaikkea mikä voisi laukaista psykoosin, esim. päihteitä.

Vierailija
7/21 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten psykiatrit suhtautuu semmoseen jos lopettaa lääkkeeT? ja on lapsia? ja lasu päällä? Pakkosyötetään? Ei sais lopettaa? valehdella?

Vierailija
8/21 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö ota verikokeita?

Niistä varmaan näkyy, käytätkö lääkitystä lainkaan.

Vierailija
9/21 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtu lastensuojelu voi tehdä mitä vain!

Vierailija
10/21 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että pystyt olemaan ilman lääkkeitä. Suotta feikkaat.

Tuntuu olevan pakko tehdä niin. Pelkään, että mut laitetaan pakkohoitoon tai pakkopiikitykselle. Koin sen pakkopiikityksen ja pelkään sitä yli kaiken. Ehkä sitten kuitenkin vaan feikkaan, kun hoitopuolen asenne on sellainen, että lääkitys on se ykkösjuttu. Saan olla rauhassa näin paremmin, kun minusta ei suotta kanneta huolta. Itse kuitenkin olen vastuussa päätöksestäni ja joudun feikkaamaan myös puolisolleni. Se tuntuu välillä raskaalta.

Vierailija
11/21 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, että voit paremmin ilman lääkkeitä.

Vierailija
12/21 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoottiseen masennukseen on hoito-ohjeet. Oisko se, että 2 vuotta syödään lääkkeitä. Eli sen aikaa feikkaat, sitten ne "ajetaan alas ja parannut". Tää oli sitten mututietoa.

Vierailija
13/21 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kellän kokemusta että jää kiinni siitä ettei syö lääkkeitä?

Vierailija
14/21 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten psykiatrit suhtautuu semmoseen jos lopettaa lääkkeeT? ja on lapsia? ja lasu päällä? Pakkosyötetään? Ei sais lopettaa? valehdella?

Ei ole lasu päällä. Tilanne on ollut stabiili jo pitkään. En aio kysyä suhtautumista ehkä sittenkään, kun on jonkinlainen itsesuojeluvaisto. Jos kerron hoitajalle, jota näen, hän kertoo psykiatrille. Pahimmillaan annetaan injektiona lääke.

Ap

Vierailija
15/21 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko lasu pakottaa lääkitykseen?

Vierailija
16/21 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö ota verikokeita?

Niistä varmaan näkyy, käytätkö lääkitystä lainkaan.

No ei ole otettu pitkään aikaan. En tiedä näkyykö niistä lääkitys.

Vierailija
17/21 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voiko lasu pakottaa lääkitykseen?

Voi pakottaa. Voi pakottaa muuhunkin kuten avohoitoon, joka ei ole pakollista minkään lain mukaan.

Vierailija
18/21 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se sinua kiinnostaa? Oletko tuossa tilanteessa itse nyt? Psykiatrit nyt ovat lähinnä lääkäreitä ja määräävät lääkkeitä. Lääkkeiden sivuvaikutukset ovat yleisessä tiedossa kuten sekin, että psykoosi uusi harvemmin kun ei käytä lääkkeitä. Asiat pitää vaan kohdata ja antaa ajan hoitaa. Tuskin kukaan halua olla diabetestä sairastava ylipainoinen harhainen vihannes kun vaihtoehtona on omilla aivoillaan ajatteleva, itsestä ja läheisistä huolehtiva ja tunteita tunteva ihminen. Lääkitys blokkaa tunteet, sekä hyvät että huonot ja lisää itsemurhariskiä.

Vierailija
19/21 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallaan olen ja en haluaisi käyttää lääkkeitä missään nimessä. kokemusta on lääkkeettömyydestä ja lääkkeellisyydestä. psykoosit osaan käsitellä jo vanhana tekijänä että mikä sitä on ja mikä ei. ei saisi koskaan kyseenalaistaa näitä tämän alan tieteen kandeja mutta surullista huomata että on pakko? Vai onko huonoa vain sitten valehdella? 

Vierailija
20/21 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tavallaan olen ja en haluaisi käyttää lääkkeitä missään nimessä. kokemusta on lääkkeettömyydestä ja lääkkeellisyydestä. psykoosit osaan käsitellä jo vanhana tekijänä että mikä sitä on ja mikä ei. ei saisi koskaan kyseenalaistaa näitä tämän alan tieteen kandeja mutta surullista huomata että on pakko? Vai onko huonoa vain sitten valehdella? 

Enpä osaa sanoa. Saa kai sitä itseään suojellakseen valehdella jos se on järkevin vaihtoehto. Jos osaat käsitellä psykoosit, ettet mene huonoon kuntoon, niin ei sen pitäisi ketään haitata. Lasten kannalta on tietysti tärkeää, että on toinen terve perheessä tai läheinen ystävä jolle kertoa tunteistaan ja ajatuksistaan. Kunhan pysyy realiteeteissa ja on suht vakaa tunne-elämä, niin haitanneeko se valehtelu? Saattaa kokenut lääkäri huomatakin ettet käytä lääkkeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi