Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveydenhuoltoalan pakkorokotukset

Vierailija
02.03.2018 |

Käykää kaikki allekirjoittamassa Rokoteturva 2018. Tehdään yhdessä loppu tälle älyttömyydelle. Nimiä on jo yli 11 000!

Antti Heikkilän blogissa asiaa tehottomasta ja haitallisesta influenssarokotteesta:
http://www.anttiheikkila.com/blogi/influenssa/

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö noista rokotetuista, sairastuneista yms. mitään lukuja? Joissa on sairastuneet rokotetut ja rokottamattomat erikseen, terveydenhuollon henkilökunta, kaikki mahdolliset ihmiset, viruksen tyyppi...? Jos ei niin miksi ei?

Vierailija
42/51 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa mä haluan että ne hoitajat, jotka eivät rokotetta ole ottaneet, kantavat esim. jotain rintamerkkiä josta tämä tulee ilmi. Näin voin hoidossa ollessani tarvittaessa vaatia toisen hoitajan itselleni. Rokottamattomat sukulaiset voin halutessani kuitenkin väistää sanomalla että ei tarvitse tulla katsomaan.

Meillä on tietosuoja joka estää mm. sen että työnantaja ei saa rokotustietoja. Kuka sen merkin laittaisi? Entä jos esim. minä laitan merkin ihan siksi että minun ei tarvitse sinua hoitaa, hoitoahan ei kenenkää ole pakko ottaa vastaan?

Tietosuoja on, mutta sun on työnantajalle osoitettava soveltuvuuslausunnolla, että voit toimia tehtävässäsi. Jos et tee sitä eikä työnantajalla on osoittaa sinulle muuta työtä, se on ”möi möi”. Ja hommia jatkaa ne, jotka on rokotettu. Itse olen ottanut influenssorokotteen, mutta täytyy myöntää, että ottaisin mieluummin sellaisen, joka todella tehoaa. Joka vuosi pakotetaan ottamaan joku halpisversio, joka ei sitten kumminkaan suojaa kunnolla.

Ei sitä soveltuvuutta tähänkään asti ole tarvinnut joka vuosi esittää. Tuskin siihen myöskään löytyy resursseja jos ei löydy resursseja siihen rokottamisenkaan. En tiedä sitten työhön otto tilanteessa tämän rokotteen osalta voidaanko se pakottaa ottamaan tarkastuksessa joka on tehtävä ennen toimen vastaanottamista. Suurimmalle osalle jotka eivät rokotetta halua ottaa sopii varsin mainiosti se että työnantaja osoittaa jotakin sellaisia tehtäviä jotka voi rokottomattomana tehdä... mutta mutta niitä tehtäviä ei juuri löydy.

Monet ottaisi rokotteen jos olisivat varmoja sen tehosta ja jos rokotteen ottaminen olisi turvallista. Varsinkin resurssien puute on tuon turvallisuuden kanssa kovin ongelmallista. Minä en kyllä anna työkaverin pistää töiden lomassa vaikka sen osalta luvat olisivatkin kunnossa. Toisekseen jos rokotteen ottamista todella pidetään tärkeänä minusta niin sen antamiseen kuin seurantaan on löydyttävä ne resurssit. Mitään lakia "pakkorokotuksista" ei olisi edes tarvinnut jos nuo asiat olisi kunnossa, suurin osa hoitajista ottaisi rokotteen ihan omaksi suojakseen. Lääkärit joiden tiedän ottaneen rokotteen ovat pääsääntöisesti ottaneet omakustanteisesti kalliimman rokotteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin ekaa kertaa elämässäni tänä talvena rokotteen painostuksen vuoksi. Meillä pienehkössä yksikössä iski influenssa A epidemia, joka oli niin laaja että työntekijät saivat vapaaehtoisesti antaa näytteet. Kappas , olin a positiivinen, lähes oireeton päänsärkyä lukuunottamatta eli omalta osaltani levitin töissä influenssaa. Eli hyvin meni. Edellisissä ä talvina olen käyttänyt maskia enkä ole sairastanut ainakaan tietääkseni.

Vierailija
44/51 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään pakkorokotuksia terveydenhuoltoalalla, koska ei ole pakko työskennellä alalla, jonka lainsäädäntöä ei halua noudattaa. Siitä vaan vapaasti etsimään muuta koulutusta tai työtä. Ei rakennusmiehillekään anneta vapautta valita, käyttääkö kypärää tai turvavaljaita. Tai rekkakuskille oikeutta ajaa ja valvoa kellon ympäri. Joka alalla on omat säännöt ha lait ja jos ei halua niitä noudattaa, niin ala vaihtoon vaan.

Eri asia kun elistöön tungetaan ainetta mitä ei itse haluaisi, ja mikä voi sekoittaa koko puolustusjärjestelmän. Hyvällä käsihygienialla voi estää tartuntoja.

Vierailija
45/51 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavia nämä sekoittaa koko immuunijärjestelmän -kommentit. Jumalauta jokainen flunssa, mahatauti tai hyttysenpisto tai kynsivallintulehdus "sekoittaa sun immuunijärjestelmän". Hyttysenpistossa elimistöön menee tuhansia erilaisia proteiineja. Rokotteessa niitä on paljon vähemmän.

Vierailija
46/51 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavia nämä sekoittaa koko immuunijärjestelmän -kommentit. Jumalauta jokainen flunssa, mahatauti tai hyttysenpisto tai kynsivallintulehdus "sekoittaa sun immuunijärjestelmän". Hyttysenpistossa elimistöön menee tuhansia erilaisia proteiineja. Rokotteessa niitä on paljon vähemmän.

Mutta kun en ole koskaan kipeä, niin miksi minun pitäisi rokote ottaa? Ja hyvässä lykyssä vielä tulla kipeäksi 😟 #44 tai joku

Vierailija
47/51 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitoalalla ja otan rokotteen joka vuosi, koska on pakko. Surullista kuitenkin se että hoitoalalla uhraa aikansa ja mielenterveytensä sangen pienellä palkalla ja joutuu pakotetuksi riskeeraamaan terveytensä, sillä voi miettiä jos on vaikka 30 vuotta alalla ja ottaa joka vuosi rokotteen - elimistöön laitetaan joka vuosi uusi ainekuorma jotka kasaantuvat pikkuhiljaa.

Vierailija
48/51 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut potkuja, kun ei ole suostunut ottamaan rokotusta?

Vierailija
49/51 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime syksyltä löytyy Ylen uutinen, jossa kerrotaan apulaisoikeusasiamiehen antaneen Pohjois-Savon sairaanhoitopiirille huomautuksen, jossa todetaan, että psykiatrian yksikössä työskenneelle rokotuksesta kieltäytyneelle ei voi antaa varoitusta. Apulaisoikeusasiamies Maija Sakslin toteaa, että tartuntatautilaissa rokotusten ottaminen on vapaaehtoista. Tartuntatautilaki velvoittaa työnantajaa huolehtimaan siitä, että sosiaali-ja terveydenhuollon asiakastiloissa, joissa hoidetaan lääketieteellisesti arvioituna tartuntatautien vakaville seurauksille alttiita potilaita, käytetään työntekijöitä, joilla on säännöksessä tarkoitettu rokotussuoja ja vain erityisestä syystä henkilöitä, joilla on puutteellinen rokotussuoja.

https://yle.fi/uutiset/3-10998639

Vierailija
50/51 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut koskaan. Eikä siihen voida pakottaa. Rokotteen suoja on todella heikko (joka vuosi).

Työskentelen hoitoalalla.

2 vuotta sitten traumalla oli epidemia hoitajien keskuudessa, kaikki oli sairastuneet oli rokotettu.

Vierailija
51/51 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastokeskuksen mukaan infulenssavirukseen on kuollut sitä enemmän ihmisiä mitä enemmän infulenssaan vastaan on rokotettu http://pxnet2.stat.fi/PXWeb/sq/9a6244de-9674-488c-a8f2-efde07315d1f

J10 Tunnistetun influenssaviruksen aiheuttama influenssa

Kuolleita 1998 25 ja tätä rataa menty aina vuoteen 2014 saakka, sitten jyrkkä nousu samaan aikaan kun rokoteannoksia on lisätty merkittävästi ja kuolleisuus 2018 oli jo 263.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi