Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko laittaa teinin ruokaostoksille minun pankkikortilla jos annan hänelle koodin?

Vierailija
02.03.2018 |

Meillä teini käy usein kaupassa ja maksaa omalla pankkikortillaan ja sitten minä maksan hänelle. Välillä vaan kuitit hukkuu, maksu saattaa unohtua jne joten olisi paljon helpompaa jos antaisin vaan oman kortin hänelle. Mutta tuleeko kaupassa siitä sanomista? Niin ja teini on poika ja minä hänen äitinsä, joten minun ei voi ajatella, että hän menisi minun nimelläni läpi :D Näkyykö kassakoneessa pankkikortin omistajan nimi tms?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on teini käynyt kaupassa pari kertaa viikossa hakemassa mm. maidot ja leivät kun kauppa on koulumatkan varrella. Itse käyn viikonloppuisin ostamassa kaiken muun isosta marketista. Meillä on ongelma juuri tuo kuittien hukkuminen, kun en minä vähän väliä jaksa naputella rahoja tilille vaan sitten kuittien mukaan parin viikon välein. Summat voivat olla hyvinkin erilaisia, riippuen mitä on tarvittu. Teini saa toki myös vaivanpalkkaa, mutta kyllä tuo jatkuva rahojen siirto häiritsee etenkin kun molemmilla on välillä sellainen olo, että meniköhän tässä nyt kaikki ihan oikein.

Lähimaksulla varmaan ei tulisi ongelmaa? Voisin antaa hänelle S-bonuskorttini jossa on lähimaksuominaisuus?

S-kortin lähimaksu toimii muutaman kerran ilman tunnuslukua, saattaa vaatia tunnusluvun satunnaisesti (joidenkin pankkien kortit toimivat näin ) myös eli ei voi luottaa että toimisi edes kerran vaikka olisit näppäillyt pinin edellisellä ostoskerralla. Kun kyselin S- pankista lähimaksun toiminnasta eivät maininneet mitään satunnaisuudesta, kuinka hyvin kaikki virkailijatkaan ovat niistä perillä. Jos jollain on tarkempaa tietoa niin kertokaa.

Vierailija
22/25 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuitti? Etkö luota lapsesi, että x summa meni kauppaan? Tai etkö voi antaa hänelle yhtään ylimääräistä? Ja nyt olet luottamassa hänelle oman korttisi.

Kuitti siksi, että ap osaa maksaa oikean summan lapsen tilille. Lapsihan maksaa omalla pankkikortillaan ostoksia, ei ap:n antamalla käteisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se lähimaksu ala olla kaikissa korteissa? Ei tarvii mitään pin-koodia. Ostokset ad 25e voi maksaa lähimaksuna vilauttamalla korttia lukijan sivulla.

Vierailija
24/25 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle Visa Electron ja siirrät sinne kaupparahat.

Kenellekään ei pidä antaa korttiaan ja/tai tunnuslukujaan/salasanojaan. Hyvä opettaa tämä myös jälkikasvulle eikä laiskuuttaan mennä helpolla.

Vierailija
25/25 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-kortin lähimaksu toimii muutaman kerran ilman tunnuslukua, saattaa vaatia tunnusluvun satunnaisesti (joidenkin pankkien kortit toimivat näin ) myös eli ei voi luottaa että toimisi edes kerran vaikka olisit näppäillyt pinin edellisellä ostoskerralla. Kun kyselin S- pankista lähimaksun toiminnasta eivät maininneet mitään satunnaisuudesta, kuinka hyvin kaikki virkailijatkaan ovat niistä perillä. Jos jollain on tarkempaa tietoa niin kertokaa.

Nyt on pakko kysyä, että mitä sun mielestä satunnaisuus tarkoittaa?

Tuo pin-koodin satunnaiskysely on turvallisuuteen liittyvä asia haloo.