Rippijuhlista kysyttävää
Millainen ruokatarjoilu teillä on ollut rippijuhlissa tai millainen tarjoilu on ollut rippijuhlissa joissa olette olleet vieraana?
Kommentit (21)
Meillä on ollut suolaista tarjottavaa, mm. piirakkaa, voileipäkakkua, kana-pasta-salaattia, karjalanpiirakoita, pasteijoita. Ja makeaa, mm. täytekakkua, juustokakkua, pikkuleipiä, pullaa, mokkapaloja.
Molemmat lapset halusivat kalakeittoa ja valkosuklaajuustokakun.
Ei ollut pitkänmatkalaisia joten ei ruokaa.
Oli ihan perus kahvitarjoilu...pikkusuolaisia, voileipäkakkuja (lohi ja kinkku), täytekakkua, suklaakonvehteja ym.
Voileipäkakut oli ihan (retro)hitti...teki kyllä kauppansa kun niitä moni ei tarjoa koska "vanhanaikaisia".
Meillä oli ruoka, koska monet vieraista tulivat kauempaa ja olivat lähtenee varhain.
Itse savustettu lohi, paahtopaisti, coctail-lihapyörykät, uudet perunat, cecarsalaatti-kanalla, vihersalaatti. Hyvää leipää ja muutama levite.
Kahvit erikseen ja siellä perus mansikkakakku, mango-juustokakku, bebe-leivoksi ja itse leivottuja pikkuleipiä kahdenlaisia, kääreellisiä suklaakonvehteja.
Ruuat tekivät hyvin kauppaansa ja vieraat olivat tyytyväisiä.
Juomina kivennäsivesi, vesi, mehu ja erilaisia limuja.
Mietimme tarjoaismmeko alkumaljat tai viiniä ruuan kanssa, mutta päädyimme siihen, ettei alkoholi kuulu rippijuhliin.
Meillä oli salaatteja. Perunaa ja ylikypsää possua kastikkeessa ja savulohta. Oli pitkä matkalaisia. Sekä mansikkakakkua ja kahvia.
Meillä oli pikkupaloja, sillä istumapaikkoja oli vieraiden määrään nähden liian vähän. Monipuolisesti suolaista ja makeaa, mutta ei mitään minkä syöminen vaatii välineitä.
Ruuan tarjoaminen edellyttää aina myö tilan ruokailuun.
Keittoa, voileipäkakkuja ja makeat.
Onko juhlat milloin? Kevät, kesä vai syksy?
Meillä oli naudanlihakastike, perunat, laatikoita, salaatteja, itse tehdyt karjalanpiirakat + munavoi..ainakin nämä. Makeena sitten täytekakku, pikkuleipiä ja kuivakakku. Juomana maito ja mehu.
Kesällä on mutta nyt jo mietin ja suunnittelen.
Koska osa vieraista on tullut kauempaa, meillä on ollut tarjolla salaatteja, joku lämmin laatikkoruoka ja kasvisvaihtoehto sille, leipää jne.
Ja sit kahvin kanssa kakku.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli naudanlihakastike, perunat, laatikoita, salaatteja, itse tehdyt karjalanpiirakat + munavoi..ainakin nämä. Makeena sitten täytekakku, pikkuleipiä ja kuivakakku. Juomana maito ja mehu.
Jotenkin hirveän sekava menu ja liioiteltusti tuota ruokaa. Miksi varsikin noita piirakoita? Mitä mitä hiton laatikoita?
Meillä on kaikkien lasten rippijuhliin vuokrattu juhlien pitoon tarkoitettu maalaistalo, jonka catering on tarjonnut satakuntalaisen pitopöydän.
Alkumaljana kuohuviini ja ruoan kanssa puna- ja valkoviiniä, olutta, vettä, mehua ja kotikaljaa.
Olen ollut todella todella monissa rippijuhlissa ja yhtä poikkeusta lukuunottamatta aina juhlissa on ollut lämmin ruoka tarjolla. Keittoa, kiusausta tai perunaa ja lihakastiketta. Niissä poikkeusjuhlissa oli useampaa erilaista voileipäkakkua.
Meillä oli viime kesänä rippijuhlat ja tarjoilu oli seuraavanlainen:
Buffet-ruoka: vihreä salaatti, mummonkurkut, lämminsavulohta, graavilohta, punaviinissä haudutettua naudanpaistia+kastike haudutusliemestä, keitetyt perunat, maalaisleipä, ruislimppu, voi.
Juomina oli maitoa, vettä, mehua, kivennäisvettä, puna-ja valkoviiniä.
Jälkiruuaksi mansikka-kermakakkua sekä mokka-suklaakakkua ja herrasväenleipiä. Lisäksi kahvia, teetä ja mehua.
Tein itse kaikki tarjoilut noita herrasväenleipiä lukuun ottamatta, ne teki mummu.
Meillä ripille päässyt on saanut itse päättää. Toinen halusi lasagnea ja salaatteja, toinen pizzaa. Niitä sitten tehtiin ja kahvipöytään täytekakkua ja pikkuleipiä
Ei ainakaan alkoholia missään muodossa, edes vieraille.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan alkoholia missään muodossa, edes vieraille.
Ei kai kukaan nyt niin juntti ole, että tarjoaisi rippijuhlissa alkoholia. Tai jos tarjoaa, nii sitten on todelliset wt-juhlat.
Öylättiä ja viiniä.