Miksi Lepomäen kaltaiset johtajanaiset ovat niin harvassa?
Lepomäki on nainen, jota arvostan! Hän on sellaista ainesta, joista suuret päättäjät ja googlen ja fb:n perustajat on tehty. Osaa ja uskaltaa ajatella itse. Mutta miksi tämä ominaisuus on tuiki harvinainen naisten keskuudessa?
Niin kauan kun naisista 1% on Lepomäen tasolla, on turha haikalla tasa-arvoa ja jotain muuta kuin miesten johtamaa maailmaa.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lepomäki on nainen, jota arvostan! Hän on sellaista ainesta, joista suuret päättäjät ja googlen ja fb:n perustajat on tehty. Osaa ja uskaltaa ajatella itse. Mutta miksi tämä ominaisuus on tuiki harvinainen naisten keskuudessa?
Niin kauan kun naisista 1% on Lepomäen tasolla, on turha haikalla tasa-arvoa ja jotain muuta kuin miesten johtamaa maailmaa.
Oletko perehtynyt Lepomäen "yksityiselämään" josta löytyy samassa firmassa (nordea) työskennellyt 15 vuotta vanhempi aviomies?
Ahaa eli pettämistä ja uusperhe. Kertoo kaiken kokoomuslaisten arvoista. En arvosta ja halveksin.
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen ikävä kyllä kasvaa tai kasvatetaan sellaiseen lässyttävään tunnepuheeseen, jossa naisen ensisijainen tehtävä on muiden hyvän mielen ja sosiaalisen harmonian ylläpito. Pyhä kokemus on tärkein, faktat ja logiikka toissijaista. Kun tähän päälle vielä hoetaan "et osaa, matematiikka on poikien juttu, politiikka on poikien juttu, tekniikka on poikien juttu, bisnes, raha, kaikki", niin moni jättää kynttilänsä vakan alle usein tajuamattaan.
Olen itse kriittinen ja analyyttinen nainen, korkeakoulutettu ja ns. testiälykäs, mutta sosiaalisesti voimakas introvertti ja jopa epäilen, että lievä asberger/add tai vastaava. Minusta ei tykkää kukaan, ei tykänneet opettajat, opiskelutoverit, miehet eikä työnantajat. Pari kaveria olen onnistunut saamaan ja poikaystävän, joka on hyvin samanlainen kuin itse olen. Minulle suututaan asioista joita en täysin osaa ennakoida (esim. töksäytän jotain väärällä tavalla, huumorini ei aukea, en vain osaa syöttää ja peilata tunnemateriaalia sosiaalisessa tilanteessa kuten minulta odotetaan jne.) Mieheni ei ole tällaista omien sanojensa mukaan juuri kokenut, vaikka kuten sanottua on kanssani hyvin samanlainen. Hän on edennyt urallaan toisin kuin minä ja on selvästi pidetympi.
Jotenkin tunnistan Lepomäessä itseni, mutta hän on ollut joko huomattavasti kyvykkäämpi, onnekkaampi tai molempia ja on päässyt pitkälle. Mutta luulen, että hänkin on ollut kasvaessaan ja edelleenkin hieman outsider ja ihmettelyjen aihe.
Kuulostat mielenkiintoiselta persoonalta, mutta johtajana ihan painajaismainen tyranni ja työhyvinvointisyöppö. Jos olet johtaja tai jos sinusta tulee joskus johtaja, niin muistathan, että olet tuloksen lisäksi vastuussa myös työntekijöiden työhyvinvoinnista. Siinä kovasti auttaisi tilannetaju ja että otat vastuun omasta käytöksestäsi.
Sukupuolesta riippumatta.
Koska sosiopatia on miestyyppinen ominaisuus. Jos naiset olisivat yhtä kylmiä, monikaan vauva ei eläisi edes vuoden vanhaksi.
Oon itse miettinyt tätä paljon, lähinnä siksi että oon työelämässä huomannut että naisilla ja varsinkin nuorilla naisilla olisi taitojen, älyn ja osaamisen puolesta aivan kaikki edellytykset edetä paljon pitemmälle kuin mihin moni lopulta etenee. Oon havainnut kaksi päätrendiä:
1. Naiset pyrkii välttämään riskejä paljon miehiä enemmän. Käytännössä esim. yrittäjyys on aina riski, suuret urasiirrot on riski, johtajapositiot on riski koska ne saattaa olla hyvin lyhytkestoisia ja johtaja ei saa samaa irtisanomissuojaa kuin työntekijä ja samalla johtaja joutuu kantamaan vastuuta usein sellaisistakin asioista joihin ei realistisesti pysty edes vaikuttamaan (esim. alaisen töppäily).
2. Perhe ja lapset menee edelle. Jos naisella on lapsia, perhe ja lapset tuppaa lähes aina menemään uran edelle just niinä uran kriittisinä vuosina 30-40 ikävuoden välillä. Päävastuu lapsista on edelleen hyvin pitkälti äidillä ja toisaalta äiti joskus myös omii ja ylisuorittaa vanhemmuutta niin että puolisolle ei jää tasaisesti vastuuta ja niin että naisella ei jää paukkuja uraetenemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Millanen se sit on?? Ei hajuakaan
Lepomäki? Todella älykäs ja analyyttinen, ajattelee tieteellisesti, rohkea ja uskaltaa sanoa mitä ajattelee. Multa erityisesti kunnioitus Lepomäelle siitä että on uskaltanut kritisoida myös kokoomusta vaikka kritiikki oli todennäköisesti syy sille että Lepomäestä ei tullut viime hallituksessa ministeriä(Orpo ei oikein kestä kritiikkiä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska fiksujen ja suurisuisten (tosiasioiden toteaminen) naisten suut tukitaan aktiivisesti. Lepomäellä ei ole enää tätä ongelmaa, koska on miljonäärimies ja pärjäisi ilman kansanedustajan palkkaakin. Kuka pienipalkkainen, työnantajaansa nähden alisteinen nainen alkaisi kritisoimaan työnantajaansa ilman pelkoa potkuista?
Onko jotain lähdettä tälle?
Lepomäen miehen vuositulot olleet Nordeasta jo pitkään yli miljoona euroa.
Naistenlehdis on kyl kerrottu perhesuhteet.
Miehen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska fiksujen ja suurisuisten (tosiasioiden toteaminen) naisten suut tukitaan aktiivisesti. Lepomäellä ei ole enää tätä ongelmaa, koska on miljonäärimies ja pärjäisi ilman kansanedustajan palkkaakin. Kuka pienipalkkainen, työnantajaansa nähden alisteinen nainen alkaisi kritisoimaan työnantajaansa ilman pelkoa potkuista?
Lepomäki on kylläkin itse tienannut reippaasti Lontoossa investointipankkiirina eikä tarvitse miljonäärimiestä elatukseen.
-ap
Lepomäki kohta 56.25 puhuu Kiinan ja Usa n kauppasodasta
tulossa olevista yskähdyksistä lokakuussa 2019.
Kummallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lepomäki on kylläkin itse tienannut reippaasti Lontoossa investointipankkiirina eikä tarvitse miljonäärimiestä elatukseen.
-ap
Lepomäki kohta 56.25 puhuu Kiinan ja Usa n kauppasodasta
tulossa olevista yskähdyksistä lokakuussa 2019.
Kummallista.
tässä siis :
Vierailija kirjoitti:
Tuollahan noita on hallituksessa aika monta.
Tai no ei ehkä samanlaisia mutta johtajia.
Globalistien lemmikki, joka ei todellakaan ajaisi Suomen tai suomalaisten asiaa
"Bilderberg-kokouksessa käsitellään populismia Euroopassa, tekoälyä ja Venäjää – Suomesta osallistujalistalla Herlin, Lepomäki ja Wahlroos"
Miksi naiset aina isketään samaan laatikkoon? Maailma on täynnä surkeita miesjohtajia mutta kukaan ei kyseenalaista miesten kyvykkyyttä johtaa.
Eikös Lepomäki ole ihan tavis rivi-insinööri? Mutta toisaalta, Lepomäen arvojen mukaisessa maailmassa naisilla ei ole mitään asiaa johtoon muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuollahan noita on hallituksessa aika monta.
Hah osaako yksikään johtaa!
Lepomäen miehen vuositulot olleet Nordeasta jo pitkään yli miljoona euroa.
Naistenlehdis on kyl kerrottu perhesuhteet.