Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudessa työssä aloittaminen ahdistaa – en usko että minusta on mihinkään!

Vierailija
02.03.2018 |

Sain uuden työpaikan, kyseessä on määräaikainen työsuhde ja mielenkiintoinen työnkuva. Työt eivät ole vielä alkaneet, ja minua pelottaa pakokauhuun asti, etten osaa mitään ja huijaan vain kaikkia edes hakemalla mitään työpaikkoja.

Olen opiskellut yliopistossa, mutta en vielä valmistunut maisteriksi. Kyseessä on oman alan työpaikka. Olen aiemminkin ollut alani töissä ja aina ne ovat ahdistaneet (olen krooninen stressaaja ja tulevaisuuden murehtija), mutta nyt kun tämä pitää taas kohdata niin mietin vain että mitä hyötyä kiusata itseään näin. Vaikka onhan töistä hyötyä toki.

Pelkään vain kaikkea, pelkään etten pärjää ja että minut potkitaan pihalle. Pelkään että työnantaja pettyy jos en osaakaan asioita joita kuvittelee minun osaavan. Pelkään että teen vain huonoja valintoja. Pelkään että uuvun kesken työsuhteen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte osata kaikkea ekana päivänä. Kysy apua. Tutustut työkavereihin ja antaa paremman kuvan kuin joku joka kuvittelee osaavansa kaiken.

Vierailija
2/4 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaminen on aina yhtä kauheaa. En usko, että menee kauaa, kun huomaat että osaatkin oikeasti jotain ja että sinusta voi olla hyötyäkin. Silloin se into alkaa nousta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tuttuja tunteita uuden työn alkaessa. Kyllä uudessa työpaikassa ymmärretään, että alku voi olla hankalaa ja useimmille on. Kun teet parhaasi, se riittää. Yrittämistä arvostetaan. Olen itse joskus jännittänyt uudessa työssä niin, että kaikki ohjeet, tiedot ja taidot ovat haihtuneet päästä ja olen toiminut aivan oudosti. Mutta vähitellen kokonaisuus ja osaset ovat alkaneet järjestyä ja varmuus on kasvanut. Uskalla kysyä, kun jokin on epäselvää. Rohkeus vie eteenpäin.

Vierailija
4/4 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee, ole huoleti. Olet vain aktiivinen ja kysyt neuvoa tarvittaessa. Normaali ihmiset ovat työpaikoilla auliita auttamaan ja neuvomaan uusia työntekijöitä. Eivätkä ne työt niin vaikeita ole ja jokaisen oma pärjääminen on vain asenteesta kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi