Anteeksipyyntökin voi olla ns. "retorinen".
Kommentit (22)
Siskoni suosikki on "Olen pahoillani että susta tuntuu siltä" tai joku muunnelma.
"Sori, jos mahdollisesti olen jotakuta jossakin loukannut."
Vierailija kirjoitti:
Siskoni suosikki on "Olen pahoillani että susta tuntuu siltä" tai joku muunnelma.
Et ole mun siskoni sitte..
ap
Johan se opitaan pienenä lapsena. Kun joku kiusaa toista, hänet pakotetaan pyytämään anteeksi, ei se oikeasti sydämestään tarkoita sitä.
Vierailija kirjoitti:
Johan se opitaan pienenä lapsena. Kun joku kiusaa toista, hänet pakotetaan pyytämään anteeksi, ei se oikeasti sydämestään tarkoita sitä.
Tai lapsena on oppinut, että virheiden myöntäminen on hirveä heikkous, ja erehdyksen paljastumisesta on aina seurannut kohtuuton rangaistus ja halveksunta.
Vierailija kirjoitti:
Mä pyysin anteeksi kiusaajaltani! :) Se ei tajunnut, että v*ttuilin TAI narsistina käytti tilaisuuden hyväkseen esittää itse uhria! :'D Joo häntähän onkin loukatu,mut melkein ajettiin kuolemaan..
ap
Niin tai jos joku vaatii jostain julkista anteeksipyyntöä, ja joku toinen siihen sitten kiristettynä suostuu. Silläkään ei ole mitään tekemistä todellisen anteeksi pyytämisen tai antamisen kanssa, vaan se on vain yksi tapa nöyryyttää ja päästä näyttämään kaapin paikka.
Sillätavoin sain myös paljastettua sen, kuka musta törkyä ja valheita kirjoitteli. ;)
ap
Vierailija kirjoitti:
Niin tai jos joku vaatii jostain julkista anteeksipyyntöä, ja joku toinen siihen sitten kiristettynä suostuu. Silläkään ei ole mitään tekemistä todellisen anteeksi pyytämisen tai antamisen kanssa, vaan se on vain yksi tapa nöyryyttää ja päästä näyttämään kaapin paikka.
Miten ketään voi pakottaa tuollaiseen? Itse en suostuis. Siksi herätänkin vihaa monissa, kun tiedän ihmisarvoni.
ap
Itse en odota mitään julkista anteeksipyyntöä, koska senhän olis voinut kirjoittaa ihan kukatahansa ja voi olla jollekin ihan toisellekin. Yksityistä anteeksi pyyntöä en kaipaa. Ei sellaisia kai voi koskaan anteeksi antaa. Etkä sä edes ymmärrä vieläkään tekojes (sanojes) seurauksia..
Vihaa en kuitenkaan, koska se on kuluttava tunne.
ap
Nimesi on kätketty viimeiseen kappaleeseen. Löydät sen sieltä kyllä. Kunnioitan netti-etikettiä.
ap
Hampaiden välistä hiljainen kuiskaus, ei siihenkään kaikki pysty.
Mihin viimeiseen kappaleeseen viittaat ap?
Vierailija kirjoitti:
Mihin viimeiseen kappaleeseen viittaat ap?
"Itse en odota mitään julkista anteeksipyyntöä, koska senhän olis voinut kirjoittaa ihan kukatahansa ja voi olla jollekin ihan toisellekin. Yksityistä anteeksi pyyntöä en kaipaa. Ei sellaisia kai voi koskaan anteeksi antaa. Etkä sä edes ymmärrä vieläkään tekojes (sanojes) seurauksia..
Vihaa en kuitenkaan, koska se on kuluttava tunne.
ap"
No voi herran tähden ap. Tietääkö se ihminen edes mitä on aiheuttanut? Etkö voisi ilmaista sen hänelle, jos on niin tyhmä ettei tajua. Näytät kuitenkin kantavan kaunaa vieläkin.
Mieshenkilö kyseessä! Ja psykopaatti pitää olla, jos ei itse muka tajua miten loukkasija haavoitti. Tänäoäivänä olen vahvempi, enkä välittäisi, mutta hän tiesi, että olin heikoilla. (Itseasiassa hänen itsensä netti mustmaalaamisen takia.) Ja silti hän iski mulle puukon selkään.
En enää ole niin kaunainenkaan, mutta maineeni on osin pilalla ja itsetuntoni vieläkin vähän heikko, niin haluaisin vaan että hän ymmärtäisi, ettei kenellekään ole lupaa noin tehdä. Siitä voi joutua maksamaankin.
ap
Tyhmähän tuon täytyy olla. Kuitenkin mua paljon vanhempikin, että sinänsä huvittavaa.. En ota kantaa nimi arvailuihin. Hän itse tietää nimensä ja osaa sen tuolta poimia..
ap
Niinhän se voi..