Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulosotosta tietävät!

Vierailija
02.03.2018 |

Jos ulosotto vie 1/3 palkasta, ja suojaosuus on n. 900€/kk kun on yksi elätettävä. Palkasta minulle jäisi siis tuo 900€ nettona.

Laskurin mukaan saisin asumistukea n.300€ (brutto tulojen mukaan), lisäksi lapsilisä sekä elatusmaksu yhteensä 300€. Nämä eivät käsittääkseni ulosmittaus kelpoisia.

Niin onko näin että minulla jäisi yhteensä 1500€/kk ulosmittauksen jälkeen josta maksettaisi kaikki kulut asuminen jne. ?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ? :(

Vierailija
2/10 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se menee miten laskuri näyttää. Turhaan täältä trolleilta tietoa kyselet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, juuri näin. Toki sittenhän sun pitää laskea että onko toimeentulotuki mahdollista vielä.

Vierailija
4/10 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kuitenkin fiksua maksaa se velka ASAP niin jäisi koko palkka käyttöösi. Itse olet velkasi jättänyt hoitamatta.

Vierailija
5/10 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ulosotto vie 1/3 palkasta, ja suojaosuus on n. 900€/kk kun on yksi elätettävä. Palkasta minulle jäisi siis tuo 900€ nettona.

Laskurin mukaan saisin asumistukea n.300€ (brutto tulojen mukaan), lisäksi lapsilisä sekä elatusmaksu yhteensä 300€. Nämä eivät käsittääkseni ulosmittaus kelpoisia.

Niin onko näin että minulla jäisi yhteensä 1500€/kk ulosmittauksen jälkeen josta maksettaisi kaikki kulut asuminen jne. ?

en tajua selityksestäsi mitään, mutta paljonko palkkasi on nettona nyt?

kelan asumistuki lasketaan bruttotulojen mukaan, ei netto

Vierailija
6/10 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ETHÄN SÄ BRUTOLLA SUN LASKUJA MAKSA !!!! 

Vierailija
7/10 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotossa on minimisuojaosuus. Ja sitten Sossu maksaa loput. Tavallaan Sossu maksaa velkojille. Asia pitäisi olla,.että suojaosuus lasketaan oikeiden menojen mukaan. Miksi mikään hallitus korjaa tätä? 

Vierailija
8/10 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule tänne vosu, setämies maksaa kaiken...

PS Toivottavasti et ole vihervassari

Vierailija
9/10 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen kanssa suojaosuus on vähän yli 1200€. Mutta sehän riippuu tulousta paljonko saa käteen. Koska se ulosotto lasketaan siitä suojaosuuden yli jäävästä osuudesta. 

Vierailija
10/10 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko palkkasi on? Ja on myös erilaisia sopimuksia. Voit yrittää sopia jotain. Toisaalta ei kannata sopia, koska silloin Sossu ei huomioi, kun ulosotyomaksu on vapaaehtoinen.