Suomessa on epädemokraattinen tilanne koska Sinisillä ei ole oikeaa mandaattia olla hallituksessa
Uudet vaalit olisi välttämättömät jo pelkästään sen vuoksi, ettei Sinisillä ole aitoa mandaattia tällä hetkellä olla päättämässä asioista hallituksessa. Kaiken lisäksi ollaan tekemässä päätöksiä isoista asioista. Erittäin epäterve tilanne kaiken kaikkiaan.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aika historiallista, että 2%:n kannatusta nauttivalla puoluella on 5 ministeriä. Edes RKP ei ole kiintiöpaikkoineen kyennyt samaan.
Ironista kyllä, näissä sinisissä on juuri niitä jotka aikoinaan irvailivat RKP:n suhteetonta valtaa. Samoin kuin sitä, että se puolue suostuu mihin tahansa lehmänkauppoihin, kuhnan vain saa pysyä hallituksessa.
Tuo on niin totta. Jabba itse sanoi aika rankasti näistä marginaalipuolueista. Nyt on taas itse sellaisessa. "sehän on älytön ajatus että loikkaisin perustamastani puolueesta". Hah, hah kun kopsahti hyvin nopeasti omaan nilkkaan. Karma on narttu, ei sille kannata alkaa.
Nooh timppa otti niin paljon nykyisessä jallituksessa että hyvät veljet luultavasti hoitaa sille palkintoviran. Kuten tekivät niin "pätevälle" keinoelin mies esko latvasta lahollekkin. Oma veikkaus on edelleen sinisille vaaleissa 0-2 paikkaa kun kahden verran voi idareita lampaita niillekkin löytyä.
Mahtaakohan sinisiä päästä edes koskaan äänestämään?
No ei, sillä ei kaksi muuta hallituspuoluetta olisi siihen suostuneet. Jos ei kukaan halua olla persujen kanssa hallituksessa, niin ei niillä ole oikeutta yhteenkään ministerinpaikkaan.
Viime eduskuntavaaleissa persuja äänestäneiden olisi ollut syytä olla paremmin perillä äänestämänsä ryhmän tilanteesta eli siitä että siellä on kaksi eri siipeä ja että se saattaa hajota milloin tahansa. Ja miettiä tarkemmin, ketä siinä porukassa haluavat tukea. Kaikki nykyiset Sinisten kansanedustajat on ihan laillisella tavalla valittu eduskuntaan. Se on äänestäjän oma vika jos heitä haksahti äänestämään.
Sitä mieltä kyllä olen että muutama ministerinpaikka Sinisiltä olisi pitänyt tasapainon vuoksi ottaa pois ja jakaa muille hallituspuolueille. Mutta ei, sen sijaan piti mittatilaustyönä räätälöidä puheenjohtaja Terholle oma ihan teennäinen pesti.