Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka kokoajan häpeävät itseään?

Vierailija
01.03.2018 |

Minulla häpeä on 24/7 mukana kulkeva tunne. Häpeän pieniäkin mokia, mutta edes niitä ei tarvita sillä häpeän myös sitä jos suoriudun jostain hyvin, koska silloin olen ehkä saanut huomiota. Usein tunnen myös häpeää muiden ihmisten puolesta, eli sisäistän sen häpeän joka kuuluisi heille jos esim joku muu käyttäytyy huonosti. En niinkään häpeä ulkonäköäni vaan enemmän koko henkistä olemustani ja olemassaoloani.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tolla tavalla. Mulle tuli ihotulehdusten (mitä ikinä olivatkaan) yms. painon heilahtelujen takia vaan hirveä epävarmuus ulkonäöstäni.

Vierailija
2/14 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kärsin samasta769

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, katsoin juuri eilen hyvän videon arvottomuuden tunteesta youtubesta. Keskeisin sanoma oli ettei arvottomuutta voi mitenkään konkreettisesti todistaa joten se on vain tunnetila, ei totta. Totta olet sinä siinä, sinun sormesi, kätesi, käsivartesi, hartiasi jne.

Vierailija
4/14 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en häpeä mitään.

Vierailija
5/14 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tämä korostuu kaikissa arjen tilanteissa kodin ulkopuolella. Esimerkiksi kaupassa: kun olen yksin kaupassa, nou hätä. Kun mukanani ovat lapseni, ja olemme vihanneksia ja/tai hedelmiä keräämässä pussiin, ja jos siinä on lähellä joku toinen asiakas, joka voisi nähdä sen määrän, mitä otamme (ihan niinkuin heitä oikeasti kiinnostaisi) otan aina pussillisen niitä omenoita tai tomantteja, vaikka tiedän, ettei meillä niitä kaikkia saada syötyä ennenkuin menevät huonoksi. Haluan siis esittää, että meillä muka syötäisiin joka aterialla, monta kertaa päivässä hedelmiä ja vihanneksia.. Todellisuudessa syödään yhden ruoan kanssa kasviksia/vihanneksia päivässä ja kerran päivässä ehkä sen omenan. En halua ihmisten tajuavan tätä vaan ostan enemmän kaikkea kuin meillä kuluu. Rahaahan siinä vain kuluu ja luontoa.

Vierailija
6/14 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän rumaa pisamien täyttämää naamaani ja tissittömyyttäni.

Vierailija
7/14 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeän rumaa pisamien täyttämää naamaani ja tissittömyyttäni.

Pisamat on ihania, mäkin haluisin.

Vierailija
8/14 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan ja häpeän itseäni, koko olemustani ja ulkonäköäni. Aina kun astun ovesta ulos niin tulee sellainen vihan ja häpeän sekainen fiilis. 

Vierailija
9/14 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omiin tunteisiin vaikuttaa paljon omat ajatukset. Kukaan ei ole täydellinen. Vertailu toisiin ei kannata, koska jokaisella on se oma polku kuljettavana ja eri lähtökohdat. 

Jokainen on omanlaisensa pieni aurinko. Ei syytä alakuloisuuteen, voimmehan antaa niin paljon itsestämme muille!

Olkaamme itsevarmoja ja antakaamme rohkeasti valomme loistaa!  

Vierailija
10/14 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeästä täytyy kieltäytyä. Mä sanon itselleni koko ajan, että kiellän itseäni tuntemasta häpeää, mulla ei ole mitään syytä hävetä yhtään mitään. Mä olen niin hyvä kuin osaan olla. Pidän huolta itsestäni ja läheisistäni, enkä tee pahaa kenellekään. Olen aivan täydellinen tällaisena, enkä suostu häpeämään mitään. Häpeä on vain tunne, josta voi päästä eroon.

Vierailija
11/14 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän itseäni etenkin töissä. Tuntuu, etten osaa ajatella tarpeeksi selkeästi ja loogisesti. Ajatukseni sekoittavat asioita ja teen typeriä ratkaisuja, vaikka olen vanha tekijä. Hävettää myös pyydellä muilta apua usein. Välillä tuntuu kuin haluaisin painua maan alle, vaikka oikeasti haluan elää tasapainoisena.

Vierailija
12/14 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän itseäni jos joku kattoo mua edes hetken punastun ja kasvoihini ilmestyy rumia punaisia läikkiä ( vihaan huomiota ) häpeän itseäni jos joku kehuu minua en edes tiedä miksi. Onko siinä mitään hävettävää???🤔

Vierailija
13/14 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suinkin uskallat, mene improkurssille. Siellä häpeäminen hälvenee, koska saat varauksetonta hyväksyntää.

Vierailija
14/14 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kärsin "myrkyllisestä häpeästä". Terapian myötä en enää.