Pahin tapaturmasi
Mikä on pahin tapaturma mitä sulle on käynyt? Mä leikkasin joskus 3lk sormesta pään irti ja siinä sitten päivystykseen tikattavaksi. Sitten kanssa toinen oli se kun törmäsin kaverini kanssa pyöräillessä, kaveri selvisi naarmutta,minulle tuli taas jäätävä haava polveen ja nilkkaan. Kolmas oli ehkä se kun tein bäkkiä trampalle ja lensin naamalleni siihen tramppaan:)
Kommentit (23)
Kullini luiskahti naidessa ulos ja tökkäsi ikävästi ohi seuraavalla työnnöllä. Se sattui. Sama tapahtui kerran kun muija ratsasti innokkaasti. Se sattui vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kullini luiskahti naidessa ulos ja tökkäsi ikävästi ohi seuraavalla työnnöllä. Se sattui. Sama tapahtui kerran kun muija ratsasti innokkaasti. Se sattui vielä enemmän.
Harjoituksen puutteesta johtuvaa kömpelyyttä.
Ajoin pyörällä auton alle huolimattomuuttani. Lensin ja löin pääni asfalttiin. Olen miettinyt usein olisinko voinut kuolla tuossa.
Kaaduin lapsena ja löin pääni kiveen, sain aivotärähdys ja jäi aivovaurio josta on vieläkin haittaa elämässäni.
pikku tyttönä tuli piudeen kauhee mustella kun testasin sisaren poikien maastopyörää. mustelma oli ISO
Repesin kun synnytin lastani. Lapsi tuli vauhdilla ulos mutta minua ommeltiin kasaan 4tuntia. Sattu niin julmetusti koska en ehtinyt saada mitään kivunlievitystä. Vieläkin 10v tapahtuneesta virtsaamis ja ulostamis ongelmia. Tämä on minun elämäni pahin tapaturma ja tiedän kyllä että ennen ei mitään kivunlievityksiä ollut.
Ajoin pyörällä mäkeä alas ja ohjaustangossa roikkunut kassi jäi pinnojen väliin. Pari hammastahan siinä lähti ja naama ruvella.
Vierailija kirjoitti:
Repesin kun synnytin lastani. Lapsi tuli vauhdilla ulos mutta minua ommeltiin kasaan 4tuntia. Sattu niin julmetusti koska en ehtinyt saada mitään kivunlievitystä. Vieläkin 10v tapahtuneesta virtsaamis ja ulostamis ongelmia. Tämä on minun elämäni pahin tapaturma ja tiedän kyllä että ennen ei mitään kivunlievityksiä ollut.
Älä nyt ihan omiasi puhu. Epiduraali on ollut käytössä vuosikymmeniä. Sillä saa alavartalon ihan puuduksiin. Myös muita kivunlievityskeinoja on ihan varmasti ollut käytössä. Sinulle vaan ei niitä ehditty antaa kivunlievitystä syöksysynnytyksen vuoksi.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00904
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt ihan omiasi puhu. Epiduraali on ollut käytössä vuosikymmeniä. Sillä saa alavartalon ihan puuduksiin. Myös muita kivunlievityskeinoja on ihan varmasti ollut käytössä. Sinulle vaan ei niitä ehditty antaa kivunlievitystä syöksysynnytyksen vuoksi.
Se unohtui vielä sanoa, että olen pahoillani siitä, että sinulle kävi noin huonosti. Toivon, että ongelmasi voidaan jotekin korjata.
Olipa hauskaa nähdä tämä ketju, sillä juuri tänään hevonen potkaisi minua kylkeen :D Yksi kylkiluu murtui, mutta sisäelimet pysyivät onneksi ehjinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harjoituksen puutteesta johtuvaa kömpelyyttä.
Ei vaan nainen ollut liian liukas ja märkä
Hella on ollut monesti tulessa, kun olen nukahtanut tai unohtanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaisikohan kirjoittaja, ettei saanut mitään puudutusta siihen neljän tunnin ompeluun. Ja se on todella väärin, ehkä nykyään saa, ennen ei.
Kaaduin lapsena alamäessä pyörällä ja tuli muutama haava polviin, nilkkoihin ja kyynärpäihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaisikohan kirjoittaja, ettei saanut mitään puudutusta siihen neljän tunnin ompeluun. Ja se on todella väärin, ehkä nykyään saa, ennen ei.
Minä taas käsitin, että ennen on ollut vielä pahemmin, kun on menty ihan ilman puudutteita, mutta hänelle tuo on suurin kärsimys. Siis tyyliin 40-luvulla naiset ovat kärsineet enemmänkin.
En uskalla enää mennä ulos luettuani näitä....
Tämä ei ole tapaturma mutta nyt kun puhutaan keholle tulleista vammoista. Imetin vauvaani niin että imuote oli oikea, mutta vauva liian kaukana ja venytti siksi nänniä jotenkin tosi pahasti. Nännit oli ihan veriset lopulta melkein pari kuukautta kunnes älysin vetää vauvan kehoani vasten ja paraneminen alkoi sillä sekunnilla. Joka päivä imetin monta kertaa niin että lapsi imaisi siihen veriseen rupeen ja selkärankaan asti juili kun sattui niin se aloitus. Tässä prosessissa onnistuin jotenkin kadottamaan puolet toisesta nännistä. En itsekään uskoisi jollen olisi todistanut sitä. Kun nänni rupesi lopulta paranemaan, se palasi pikku hiljaa entiseen muotoonsa.
Ajoin teininä Fiat 127:lla soratiellä kovaa ja auto alkoi heittelehtiä ja "vauhkoontui".
Onneksi selvisin.
Olkapää meni sijoiltaan, kun liukastuin.
Pelattiin pesistä äidin ja siskon kanssa. Annoin pallon äidille ja siirryin siskon taakse, joka oli lyöntivuorossa. Sisko vetäisi 180 asteen piruetin mailan kanssa ja maila osui suoraan naamaan. Poskiluu murtui kahdesta kohtaa ja murtumien välissä ollut palanen painui alaspäin. Mutta isku osui parhaaseen paikkaan naamassa: ohimoon ja otsaan oli saattanut tulla kuolettava isku, silmästä tietenkin näkö lähteä, nenään tai suun alueelle sellaiset murtumat että olisivat loppuiän näkyneet. Nykyään poskessa on vain pieni lähes huomaamaton arpi.
Tässä taas oli joku suojelusenkeli matkassa: Olin 9-vuotiaana äidin silloisen miesystävän saunassa, missä lämminvesisäiliö oli jostain syystä sijoitettu ylälauteelle. Istuin yksin pöntön vieressä heilutellen jalkojani, ja nousin jalkojeni varaan päästäkseni istumaan pidemmälle lauteelle. Juuri ollessani jaloillani laude yllättäen petti ja kippasi vesisäiliön painosta. Kaksi sekuntia aikaisemmin tai myöhemmin olisin lentänyt pöntön päälle ja todennäköisesti saanut koko kehon pituudelta vakavat palovammat. Hätäännyin tietenkin tapahtuneesta, mutta oli mieletön onni onnettomuudessa, ettei pahempaa käynyt.