Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä nykynuorisossa ärsyttää?

Kiinnostunut
01.03.2018 |

Asetetaanpa ikähaitariksi 11-19 vuotta.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antiikin Roomassa todettiin, että sivilisaatio tulee katumaan, koska nuoriso on niin tyhmä. Aina nuorisoa on vihattu ihan biologisen suojelu mekanismin takia.

Niin ja sitten Antiikin Rooma kaatui...

Vierailija
42/79 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet nuoret polttavat tupakkaa ja käyttävät nuuskaa, vaikka niiden haittavaikutuksista on enemmän tietoa saatavilla kuin koskaan aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pinnallisuus. Oman itsensä korostaminen uniikkina lumihiutaleena.

Olen itse miettinyt millainen olin teininä. Tein kyllä kaikenlaista tyhmää, mutta yleisesti nuoruutta leimasi tietty maailmantuska, haluttiin parantaa maailmaa, oltiin huolissamme luonnosta, eläimistä, jnejne. Ne nuoret, joita tunnen, ovat vain täynnä itseään ja syvällisin ajatus liittyy tekoripsiin tai uuteen huppariin.

Ihan sama. Tietty tyhmäily kuuluu nuoruuteen, jollain enemmän, jollain vähemmän, mutta tuo jatkuva epäaitous ja ulkonäön kiillottaminen jo hyvin nuorena on jotenkin surullista. Ja huolestuttavaa on se, kuinka vähän nuoria tuntuu kiinnostavan esim politiikka tai muut tulevaisuuteen liittyvät asiat.

Minusta ihan päinvastoin, ongelmana on se että millenniaalit eivät ymmärrä mitään ihmisluonnosta mutta ovat vaahtoamassa jatkuvasti USA:n pahuudesta, sosialismin hienoudesta, rasismin pahuudesta yms.

Vierailija
44/79 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies40 kirjoitti:

Ei isommin ärsytä, koska nyky nuoriso on keskimäärin huomattavasti fiksumpaa kuin oman aikani nuoret. 

Nojaa, jos itsensä korostaminen somessa, muovinen ja epäaito ulkonäkö ja minäminä-asenne on fiksuutta, niin ehkä sitten. Moni nuori kyllä nykyään näennäisesti käyttäytyy paremmin, esim juominen on harvinaisempaa, mutta kääntöpuolella ovat jotenkin laiskoja, apaattisia, suoranaisesti tyhmiä monet ja vaikea kuvitella, että muuttaisivat maailmaa paremmaksi.

TPA

Vierailija
45/79 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet nuoret polttavat tupakkaa ja käyttävät nuuskaa, vaikka niiden haittavaikutuksista on enemmän tietoa saatavilla kuin koskaan aiemmin.

Monet mutta silti huomattavasti harvempi kuin ennen... Ja tästä löytyy ihan tutkimustulostakin. Kuten myös vähentyneestä alkoholinkäytöstä. Siinä mielessä nuoret ovat oikeaan suuntaan menossa. 

Vierailija
46/79 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät osaa käyttää tietokonetta tai internettiä. Netissä jaetaan omaa nimeä, naamaa ja yksityiselämää avoimesti tajuamatta mihin se voi johtaa, ei osata tehdä yksinkertaisia googlehakuja ja tietokoneesta tiedetään tasan missä virtanappula on ja siihen se ymmärrys loppuukin. Miten näin tietoteknisellä aikakaudella voi nuoret ihmiset olla niin kädettömiä teknologian kanssa?

Vierailija
47/79 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa nuoruudessani teini-ikäiset olivat PALJON pahempia. Ei nykynuoret ole mitään, päin vastoin suurin osa heistä on ystävällisempiä kuin aikuiset!

Vierailija
48/79 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies40 kirjoitti:

Ei isommin ärsytä, koska nyky nuoriso on keskimäärin huomattavasti fiksumpaa kuin oman aikani nuoret. 

Nojaa, jos itsensä korostaminen somessa, muovinen ja epäaito ulkonäkö ja minäminä-asenne on fiksuutta, niin ehkä sitten. Moni nuori kyllä nykyään näennäisesti käyttäytyy paremmin, esim juominen on harvinaisempaa, mutta kääntöpuolella ovat jotenkin laiskoja, apaattisia, suoranaisesti tyhmiä monet ja vaikea kuvitella, että muuttaisivat maailmaa paremmaksi.

Mä kommentoin tuolla ekalla sivulla ja kerroin, että vaikka olen aikuinen, mulla on teini-ikäisiä kavereitakin. Nuo kaverit ovat tulleet hevosharrastukseni kautta, eivätkä he ainakaan ole kuvauksesi mukaisia. Fiksuja, neuvokkaita, oma-aloitteisia, reippaita, toiset huomioon ottavia jne. 

Jossain yhteisössä, jossa on eri ikäistä porukkaa, voivatkin olla edukseen. Itsekin olen hevosharrastaja ja tallilla moni nuori oppii tervettä asennetta ja vastuunkantoa hyvällä tavalla. Mutta siinäkin on asenteet muuttuneet sitten omien hevostyttöaikojeni.

Vierailija
49/79 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse miettinyt millainen olin teininä. Tein kyllä kaikenlaista tyhmää, mutta yleisesti nuoruutta leimasi tietty maailmantuska, haluttiin parantaa maailmaa, oltiin huolissamme luonnosta, eläimistä, jnejne. Ne nuoret, joita tunnen, ovat vain täynnä itseään ja syvällisin ajatus liittyy tekoripsiin tai uuteen huppariin.

Höpön löpön. Teinit ovat liiallisuuksiin asti poliittisesti valveutuneita nykypäivänä, ja teinimäiseen tapaan vetävät homman tietysti ääripäihin koska ajattelumaailmassa on nuorena olemassa vain musta ja valkoinen. Tulee 60-luku mieleen. 

Vierailija
50/79 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti nuorissa on todella fiksuja tyyppejä, mutta kaksi asiaa ärsyttää tämän hetkisissä teineissä. Ensimmäinen on kaiken kuvaaminen ja jakaminen nettiin, eritysesti vieraista ihmisistä ilman lupaa otetut kuvat ja videot, ns. salakuvaus esimerkiksi julkisissa kulkuvälineissä tai kadulla. Toinen on kyseenalaistamaton huumemyönteisyys.

Vierailija
51/79 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. Tietty tyhmäily kuuluu nuoruuteen, jollain enemmän, jollain vähemmän, mutta tuo jatkuva epäaitous ja ulkonäön kiillottaminen jo hyvin nuorena on jotenkin surullista. Ja huolestuttavaa on se, kuinka vähän nuoria tuntuu kiinnostavan esim politiikka tai muut tulevaisuuteen liittyvät asiat.

Minusta ihan päinvastoin, ongelmana on se että millenniaalit eivät ymmärrä mitään ihmisluonnosta mutta ovat vaahtoamassa jatkuvasti USA:n pahuudesta, sosialismin hienoudesta, rasismin pahuudesta yms.

Nuorten kuuluu olla idealisteja. Vain niin voi maailma mennä paremmaksi, kun ei olla vielä kyynistytty. Oman kokemuksen mukaan osa nuorista on valitettavasti hyvinkin jyrkän kriittisiä, ihailevat populistisia hahmoja jne.

Vierailija
52/79 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähinnä just tuo salakuvaaminen.

Esim kylillä notkuminen ei häiritse minua koska se nyt on sellaista ajanviettoa kavereiden kanssa eikä paljaat nilkatkaan oikeastaan ärsytä koska enhän minä siinä palele

Vierailija
53/79 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpön löpön. Teinit ovat liiallisuuksiin asti poliittisesti valveutuneita nykypäivänä, ja teinimäiseen tapaan vetävät homman tietysti ääripäihin koska ajattelumaailmassa on nuorena olemassa vain musta ja valkoinen. Tulee 60-luku mieleen. 

Eivät ainakaan minun tuntemani nuoret. Mustavalkoisuus ei haittaa, kunhan ottaisivat jotain kantaa ja olisivat tulevaisuudesta terveellä tavalla huolissaan.

Vierailija
54/79 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, mutta tupakointi on vähäisempää kuin aiemmilla sukupolvilla. Ja nuuskallahan on tiedettävästi vähemmän haittavaikutuksia. Myrkkyä molemmat tietenkin ovat, siitä ei mihkään pääse.

Vierailija
55/79 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meteli. Yläkoulun välitunnit täynnä meteliä, oppilaat huutavat ja potkivat seiniä. Välillä tappelevat. Eniten ärsyttää joidenkin tarve aloittaa koulukiusaaminen.  Mutta tuollaisia osa nuorista on aina ollut.

Vierailija
56/79 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuorilla on surkeat käytöstavat, tosin tästä saa syyttää vanhempia, kun lapsia ei enää kasvateta.

Täysin epärealistiset käsitykset itsestään ja mahdollisuuksistaan.. kakaroita pidetään pumpulissa, suojellaan pettymyksiltä ja annetaan uskoa, että kaiken saa, vaikka ei panisi tikkua ristiin.

Vierailija
57/79 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiaviollisen seksin harrastaminen ja hiusten pitäminens siivottomasti auki.

Vierailija
58/79 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin epärealistiset käsitykset itsestään ja mahdollisuuksistaan.. kakaroita pidetään pumpulissa, suojellaan pettymyksiltä ja annetaan uskoa, että kaiken saa, vaikka ei panisi tikkua ristiin.

Minäkin olen miettinyt onko tuo kovin muodikas "sinusta voi tulla ihan mitä tahansa" -kasvatus järkevää. Ei ole mitään pahaa siinä, että kannustetaan yrittämään parhaansa, mutta kun tuo ponnistelu ja kova työ kätevästi unohdetaan tai sen opettaminen näppärästi ulkoistetaan muille.

Vierailija
59/79 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se aivoton lammasmainen massan mukana meno. Kånken-reppu tai se Niken jumppapussi, matalavartiset tennarit, nilkat paljaana, kulkupelinä jopo. Kaikki törkeän ylihintaisia tuotteita, jotka täytyy saada merkin takia ja "koska kaikki muutkin"

Juu, eipä minun nuoruudessani ollut tuota... ei kun hetkinen! Kylläpäs olikin! Kaikilla piti olla Leviksen farkut ja myöhemmin Eastpakin reput. Ja olivat kalliita. 

No nuo Levikset ja Eastpakit olivat sentään hienoja ja siistejä. Nykyään näkee niin paljon känkeneita jotka näyttävät siltä että niitä olisi hierottu pas*aan.

Vierailija
60/79 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittymiskyvyn ja pitkäjänteisyyden puute. 30 vuotta sitten kaikki nuoret lukivat vapaaehtoisesti kirjoja ja oli itsestään selvää että saavuttaakseen jotain, on oltava pitkäjänteinen ja kärsivällinen. Nykyään jos kirjoittaa vaikka johonkin ketjuun 20 riviä pitkän aloituksen, siihen tulee hermanneja valittamaan ettei tuollaista romaania jaksa lukea ja monien kommentoijien tekstistä näkee etteivät ole edes lukeneet muuta kuin otsikon siitä jutusta johon kommentoivat. Itsenäinen ajattelukin on ihan liian raskasta, mukavampaa on valita joku aatesuunta/mielipidevaikuttaja ja ottaa sen valmiit mielipiteet omikseen.

Ei ole vaikea ennustaa etteivät tuollaiset nuoret tule ikinä saavuttamaan mitään.