Saako postinkantajalta pyytää omaa postia ennen kuin hän laittaa ne postilaatikkoon?
Voiko kotiovella tai kotikadulla tavoitetulta postinjakajalta pyytää itselle tulevaa kirjettä, jos todistaa oman henkilöllisyyden? Vai saako oman postin haltuun vasta sitten kun jakelija on sen laittanut luukusta sisään?
Tai jos postinkantaja ei saa luovuttaa postia henkilöllisyystodistusta vastaan, onko mahdollista pyytää Postia tuomaan oma posti tiettyyn kellonaikaan tai pyytää toimitusta seuraavalle päivälle?
Kommentit (10)
Postinjakaja voi luovuttaa postin jos haluaa. Eli riippunee siitä millä tuulella hän on.
Postinjakelun voi maksullisena lisäpalveluna tilata ihan minne haluaa.
Jos kyseessä kirjeposti ja olet siinä rapun ulkopuolella vaikka lähdössä kun posti tulee, voit pyytää nätisti jos voi antaa sinun postisi. Älä kuitenkaan sano ”Olikos mulle jotain postia” sillä emme muista jokaisen 900 talouden jokaista asukasta ulkoa. Joten kerro ekana osoite ja sitten vasta se nimi.
Muuten en ymmärrä miksi sun pitäisi se posti saada etukäteen jos olet kotona kuitenkin. Tärkeimmät kirjeet olet varmasti laittanut seurantaan.
Kirjeposti tulee kun tulee, eri päivä eri aika riippuen postin määrästä ja jakajasta. Jakajatkin voivat vaihtua useamman kerran viikossa.
Postinjakelun voi ainakin siirtää toiseen osoitteeseen tai keskeyttää viikoksi tai pidemmäksi ajaksi. Muusta en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä kirjeposti ja olet siinä rapun ulkopuolella vaikka lähdössä kun posti tulee, voit pyytää nätisti jos voi antaa sinun postisi. Älä kuitenkaan sano ”Olikos mulle jotain postia” sillä emme muista jokaisen 900 talouden jokaista asukasta ulkoa. Joten kerro ekana osoite ja sitten vasta se nimi.
Muuten en ymmärrä miksi sun pitäisi se posti saada etukäteen jos olet kotona kuitenkin. Tärkeimmät kirjeet olet varmasti laittanut seurantaan.
Kirjeposti tulee kun tulee, eri päivä eri aika riippuen postin määrästä ja jakajasta. Jakajatkin voivat vaihtua useamman kerran viikossa.
Kiitos tiedosta!
Tilanteeni on sellainen, että minun asunnossani on yhtenä päivänä vanhempani kylässä. Äitini on äärimmäisen uteliasta ja ylireagoivaa sorttia. Minulle on tulossa kirje, jota en tahdo uteliaan äitini näkevän. Itse olen postin jakelun aikaan töissä ihan lähellä ja voisin käydä päivän postini nappaamassa etukäteen postinjakajalta, ettei se joudu "Ulla Taalasmaan" käsiin. Ja ei, kirjeeni ei sisällä mitään vakavaa vaan siellä on pikemminkin odotettavissa iloinen uutinen, mutta haluan saada tiedon ennen muita. En luota äitiini, joka on jäänyt ennenkin kiinni postien syynäämisestä. Ei hän kuoria sentään avaa, mutta voi lähettäjätahosta päätellä asioita :D Niin, eikä ole tietoa saapuuko kirje juuri sinä päivänä, mutta varmuuden vuoksi haluaisin napata postit talteen. T.AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjeposti tulee kun tulee, eri päivä eri aika riippuen postin määrästä ja jakajasta. Jakajatkin voivat vaihtua useamman kerran viikossa.Kiitos tiedosta!
Tilanteeni on sellainen, että minun asunnossani on yhtenä päivänä vanhempani kylässä. Äitini on äärimmäisen uteliasta ja ylireagoivaa sorttia. Minulle on tulossa kirje, jota en tahdo uteliaan äitini näkevän. Itse olen postin jakelun aikaan töissä ihan lähellä ja voisin käydä päivän postini nappaamassa etukäteen postinjakajalta, ettei se joudu "Ulla Taalasmaan" käsiin. Ja ei, kirjeeni ei sisällä mitään vakavaa vaan siellä on pikemminkin odotettavissa iloinen uutinen, mutta haluan saada tiedon ennen muita. En luota äitiini, joka on jäänyt ennenkin kiinni postien syynäämisestä. Ei hän kuoria sentään avaa, mutta voi lähettäjätahosta päätellä asioita :D Niin, eikä ole tietoa saapuuko kirje juuri sinä päivänä, mutta varmuuden vuoksi haluaisin napata postit talteen. T.AP
Yksi vaihtoehto: Kun teet jakelun keskeytyksen tänään netissä, sen pitäisi olla maanantaina voimassa vähintään viikon ajan (minimipituus) https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/vastaanota/postin-ohjaus.html Haet sitten itse postin toimipisteestä kirjeesi.
Minulle on käynyt vuosia sitten niin, että avaimet jäi asunnon sisälle. Odottelin huoltomiestä avaamaan ovea. Postinjakaja sattui tulemaan rappuuni ja luovutti minulle postini kun näytin lompakossa ollutta henkkaria. Sanoi, että kivempihan se on huoltomiestä odotella lehtiä lukiessa.
Jos jostain löydät puhelinnumeron postijakeluun niin voithan aina soittaa sinne ja kertoa että sinulle on tulossa kirje ja että voitko hakea sen suoraan jakelusta. Jos puhelimeen vastaa mukava henkilö niin pitäisi onnistua.
Kirje turkkilaiset rakastajalta
?