Miksi vapaa suhde on nyt muotia?
Mitä järkeä? Minusta jo ihan käytännön syistä ikävää, kauhean hankalaa, jos joutuu käyttämään kumia kaikkien kanssa ja/tai pelkäämään tartuntoja.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vapaa suhde kertoo empatiakyvyn vähenemisestä. Siinä sukupuolipartneri nähdään objektina, kuten nainen tarpeiden tekemiseen soveltuvana objektina. Kuuluu itsekeskeiseen yhteiskuntamalliin, jossa toisia käytetään hyväksi oman aseman pönkittämiseksi. Tätä kutsutaan myös kapitalismiksi.
Tietää olevansa Aihe vapaalla, kun ihmiset esiintyvät asiantuntijoina aiheissa, joista heillä ei ole mitään kokemusta. :D
Vierailija kirjoitti:
Vapaa suhde kertoo empatiakyvyn vähenemisestä. Siinä sukupuolipartneri nähdään objektina, kuten nainen tarpeiden tekemiseen soveltuvana objektina. Kuuluu itsekeskeiseen yhteiskuntamalliin, jossa toisia käytetään hyväksi oman aseman pönkittämiseksi. Tätä kutsutaan myös kapitalismiksi.
XD, miten mulla tuli mieleen tästä kommentista se terkkari sitä "Kumman kaa" sarjasta. Yritti olla niin pätevää psykologia. :D
Koska pettäminen ei ole enää muotia.
Ei tuo kovin muotia tunnu olevan, ainakaan minä en tiedä ketään (ystävä) pariskuntaa joka moista harrastaisi. Ällöä puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä kumia vakiopartnerini kanssa. Hän käyttää kumia muiden kanssa.
Tai niin hän sanoo (been there, caught chlamydia)
Olin ihan normaalissa, ei-vapaassa suhteessa. Eli ei siis käydä vieraissa. Tai niin hän sanoi (been there, caught chlamydia too).
Olen tiennyt kourallisen avoimessa suhteessa olevia ihmisiä. Kaikki avoimet suhteet ovat loppuneen siihen, että toinen on rakastunut seksikumppaniinsa ja aloittanut parisuhteen tämän kanssa. Monogamisen parisuhteen :D ilmeisesti avoin suhde on keino yrittää saada läheisyyttä, seksiä ja hyvinvointia silloin kun oma suhde on lässähtänyt. Sitten kun uusi rakkaus löytyy, ei häntä enää haluakaan jakaa muiden kanssa.
Eiköhän ikä yleensä hoida tällaisen suhmuroinnin vaiheen. Eli kun tarpeeksi paljon on nussinut, niin tajuaa että eipä se elämä siitä miksikään muutu. Sitä voi olla sinkku tai vapaassa suhteessa, samaa se on.
Itsekin panin nuorempana kaikkea mikä liikkuu, mutta jossain vaiheessa huomasin sitten että ne tunteet mitä siitä hakee löytyykin helpommin sellaisen kumppanin kanssa, jota arvostaa ja rakastaa oikeasti. Siihen loppu perseily omalta kohdaltani.
Niin, näin vanhempana herrasmiehenä toteaisin, että jos on pakottava tarve nussia ympäriinsä, niin kyllä se vaihe kannattaa silloin nuorena hoitaa. Yhtään ei vituta yksikään pano näin vanhemmalla iällä, vaan päinvastoin:). Ei tarvitse kaivata sitä, koska tietää ne hyvät ja huonot puolet siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo kovin muotia tunnu olevan, ainakaan minä en tiedä ketään (ystävä) pariskuntaa joka moista harrastaisi. Ällöä puuhaa.
Kyllä tiedät. Et vain tiedä tietäväsi. Ja tuolla asenteella sinulle tuskin kerrotaankaan. :)
Mulla oli seksisuhde mieheen jolla avoin suhde. Tämä mies vaimoineen asui vähän kauempana Hgistä ja tulivat tänne yhdessä junalla. Kerran sitten odottelin miestä rautatieasemalla ja siinä samalla kättelin vaimonkin. En oikein tiennyt mitä sanoa. "Kiitos kun saan lainata miestäsi". Meidän suhde loppui pian kun tajusin että mies kertoo vaimolleen mitä me tehtiin aina treffeillä ja sängyssä.
Lopulta oli vain pakko tehdä valinta. En halunnut rikkoa perhettämme joten jäin mieheni luo ja sanoin että minun osaltani avoin suhde on kokeiltu. Mutta jälkensä tämä on jättänyt.