Kuinka monta kiloa halloumia yhdestä muumista saadaan valmistettua?
Kommentit (22)
Muumeista ei tehdä halloumia vaan mozzarellaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa mozzarellaakaan ei varsinaisesti tehdä muumista. Siitä vain koverretaan kauhalla pyöreitä mozzarellapalloja.
Vierailija kirjoitti:
No eihän. Miksi se muka muuten olisi halloumuumi-juustoa?
Kyllä mä sanoisin, että kymmenisen kiloa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin vanhemmista muumeista tehdään molempia. Ikääntyneen muumin suolistosta tulee hyvää halloumia, on niin paljon kovettunutta sitä ihteään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä sanoisin, että kymmenisen kiloa tulee.
Muumin voi käyttää läpikotaisin. Niissä ei ole luita eikä sisäelimiä. Täysi-ikäisestä muumista saa sellaiset 70-80 kiloa syötävää.
Yhdestä muumista menee aika paljon roskiin kun sen perkaa. Sitten riippuu siitä jauhetaanko lihamyllyllä vai tehdääkö hakkelusta.
Tavallisesti olen ostanut kasvattajalta kaksi tai kolme muumia meidän nelihenkiselle perheelle. Siitä jää vielä seuraavalle päivälle lämmitettäväksi yhdeksi kertaa.
Kannattaa varoa, ettei ole yhtään haisuleita joukossa. Se voi pilata koko aterian kitkerällä maullaan.
Hattivateista tulee hyvä salaatti.
Vierailija kirjoitti:
Hattivateista tulee hyvä salaatti.
Sähköankeriasta hattivattikastikkeessa. Minun lempiruokani.
Nuuska Muikkusesta saa hyviä muikkupihvejä.
Sanoisin Goudaa, sen takia että muumit haisee kun niillä ei ole toimivaa suolistoakaan
Millaisesta muumista saa light "mozzarella" muuminlihaa?
Vierailija kirjoitti:
Juuri talviunilta heränneestä.
Siis... itselleni on jäänyt epäselväksi onko halloumi valmistettu muumien rasva- vai lihaskudoksesta?
Vierailija kirjoitti:
Teurastaa just talviunien jälkeen.
Muumiraaste myytiin aikaisemmin raejuuston nimellä, mutta nykyään saa sanoa oikealla nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Siis... itselleni on jäänyt epäselväksi onko halloumi valmistettu muumien rasva- vai lihaskudoksesta?
Se on muumifileetä.
Vierailija kirjoitti:
Muumiraaste myytiin aikaisemmin raejuuston nimellä, mutta nykyään saa sanoa oikealla nimellä.
Meillä se on muumi jauhelihaa
:D