Mikä ihmisten yleinen väärinkäsitys ärsyttää?
Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.
Kommentit (2598)
Ärsyttää yleinen ajatus, että GMO olisi jotenkin epäterveellistä tai haitallista.
Tyrant kirjoitti:
Se kun jotkut sanovat ettei kylmettyminen aiheuta esim. flunssaa, vaan virukset. He eivät tajua, että kylmettyminen altistaa viruksille kun keho joutuu kovaan rasitustilaan.
Tämä niin tuhannesti. Jo vanha kansa tiesi.
Ärsyttää se, kun Suomessa moni luulee että täällä USAssa kaikki ovat ylilihavia, tyhmiä, maksavat shekeillä ja makaavat sängyssä aina kengät jalassa. Nämä Amerikan arvostelijat eivät useimmissa tapauksissa ole täällä käyneetkään, puhumattakaan siitä että olisivat täällä asuneet pitempään. Luuloja ja olettamuksia on kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää oletus että nainen on nuorena jotenkin parempi kuin vanhempana. Tämä on yllättävän yleinen ajattelutapa naisilla itselläänkin: eikö tämä ole pikemminkin päin vastoin? Jos siis puhutaan kaksikymppiset versus 40-50-vuotiaat. Ja oletuksena ettei ole päästänyt itseään fyysisesti ihan alamäkeen. Tämähän on jokaisen omalla vastuulla
En tarkoita, että nuoret on huonompia. Tarkoitan että molemmat yhtä hyviä omalla tavallaan.
Toinen yleinen käsitys on ettei yli 35-vuotias nainen kelpaisi kenellekään, ainakaan kunnolliselle miehelle. Todellisuudessa 40+ fiksuilla, kivoilla, positiivisilla, itsestään huolehtivilla naisilla on aika kovat markkinat.
Kun joku väittää, että päästä meni 'verisuoni poikki' tai 'tulppa sydämen läpi'.
Arrrrgh!
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää oletus että nainen on nuorena jotenkin parempi kuin vanhempana. Tämä on yllättävän yleinen ajattelutapa naisilla itselläänkin: eikö tämä ole pikemminkin päin vastoin? Jos siis puhutaan kaksikymppiset versus 40-50-vuotiaat. Ja oletuksena ettei ole päästänyt itseään fyysisesti ihan alamäkeen. Tämähän on jokaisen omalla vastuulla
En tarkoita, että nuoret on huonompia. Tarkoitan että molemmat yhtä hyviä omalla tavallaan.
Katsoin eilen Areenasta Cherbourgin sateenvarjot. Siinä oli nuori Catherine Deneuve. Oli kuin kuka tahansa kaunis nuori nainen. Vasta myöhemmin hänelle tuli ulkonäköön enemmän persoonallisuutta ja hänestä tuli silloin poikkeuksellisen kaunis nainen. Toki ajan kuluminen näkyy hänessäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää se, että kun olen täyttänyt 65, yleinen käsitys on etten oikein ymmärrä esim tietotekniikasta mitään ja muutenkin olen ihan kärryiltä tippunut. Jos en kuule jotain ja kysyn että kuinka, mitä sanoit, niin aletaan puhua selvästi artikuloiden, hidastetaan puherytmiä ja nostetaan volyymia. 😖
Parempi tuokin kuin kovaan ääneen mutiseminen. Silloin tilanne on niin mahdoton, että parempi hoitaa homma kynällä ja paperilla.
Vierailija kirjoitti:
Akrasia kirjoitti:
Se että ihmiset kuvittelee tapettujen eläinten raatoja ravinnokseen lihanormiin aivopesemisen seurauksena. Todella noloa, huomattavasti nolompaa kuin uskoa hammaskeijuihin.
Ihminen on eläin ja osa luontoa sellaisena kuin me sen tunnemme. Osa eläimistä tappaa toisia syödäkseen ja osa syö rehuja elääkseen. Kaikki kumminkin ovat jonkin eliömuodon ravintoa. Ihan poikkeuksetta! Niin me ihmisetkin. Joka muuta luulee, niin elää harhoissa. Eli rehunpurksijat. Puputtakaa vain sitä sellerinvartta ihan rauhassa. Me, jotka emme pure sitä pääsääntöisesti ruokavaliomme puitteissa, emme ole yhtään huonompia kuin te. Ettekä te se parempia luonnon suojelijoita kun me. Järki käteen ja ajattelemaan! Miettikääpä, jos kaikki 8 miljardia ihmistä söisi vain sellerinvarsia, lue kasvisruokaa? Taitaisi tulla nälänhätä .. nykyinen viljelyspinta-ala ei riittäisi alkuunkaan... ja jos laitettaisiin riittämään, niin siitä se soppa vasta syntyisikin! Jos et tajua millainen soppa - oletkin jo liikaa puputtanut niitä sellerinvarsia...
Noni, nyt meni pikkusen mutuiluksi tuo kommenttisi... Oon itse sekasyöjä( kasvispainotteisesti) mutta kyllä se viljelyala riittäis paljon paremmin jos ei tarvitsis viljellä tuotantoeläimille ruokaa, jonka jälkeen ne tuotantoeläimet syödään ja viljellään siihen palanpainikkeeksi vielä niitä sellereitäkin...
Eli mitä enemmän ihmiset siirtyy kasvisruokaan, sitä vähemmän viljelysalaa tarvitaan, koska ne ruuaksi kasvatetut eläimetkin syövät ensin niitä kasviksia.
Että pitkät avioliitot ovat aina onnellisia koska on oltu kohta 30v yhdessä.
Kuinka monet on oikeasti todella tylsistyneitä, ainoa lämmin tunne toista kohtaan on ehkä kunnioitus yhteisten lasten isänä tai äitinä ja jotkut mukavat muistot. Ollaan yhdessä lähinnä tavan ja omaisuuden vuoksi ja jos ei kiikarissa ole mitään varmaa seuraavaa ehdokasta niin miksipä sitä viitsis erotakaan, liian työlästä.
Se että vanhemmat ihmiset ovat tyhmempiä eivätkä osaa käyttää älypuhelinta. Ärsyttää myös.että kun nainen on tietynikäinen niin niin sillä ei ole haluja ja se on kuiva ja kaikilla on kuumat aallot ja kun on synnyttänyt niin pissat lirahtaa tai ainakin sitten vanhana naisena.
Se ettei palstalla muka ole miesvihaa.
Kun ihmiset sanovat, että on niin hienoa, kun Suomessa on 4 vuodenaikaa, niinkuin ne olisi vain Suomessa. On ne 4 vuodenaikaa muuallakin, esim.Italiassa kesä vaan pidempi ja lämpimämpi, talvi lyhyempi, mutta voi sataa luntakin, syksyllä ruskaa ja sadetta , keväällä hedelmäpuut kukassa ja luonto vihertää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mediassa puhutaan ex-alkoholisteista. Sellaista ei ole. Paitsi kuollut alkoholisti voi olla ex-alkoholisti.
Onko toipuva alkoholisti osuvampi termi? Kun kuitenkin halutaan erottaa edelleen juova sellaisesta, joka on lopettanut juomisen.
Raitis alkoholisti on minun mielestä hyvä.
T. Raitis alkoholisti
Vierailija kirjoitti:
Se että joka ikinen vaiva naisilla johtuu ferritiinin puutteesta
Tai seksin puutteesta tai huonosta laadusta. Tai ahdistunut, masentunut heti jos ei kaikki näytä olevan kohdillaan.
Kotiäidin lapset eivät koskaan tapaa muita lapsia, tai perheen ulkopuolisia ihmisiä.
Kotiäidin lapset elävät neljän seinän sisällä eivätkä koskaan poistu kotoaan.
Tämä "fakta" pitää tulla kertomaan kotiäidin kotiin.
Pitää olla rikas, että voi säästää ja sijoittaa.
Tavallinen palkansaaja ei voi. Edes paria kymppiä ei voi laittaa sivuun. Koska vaan rikkaat sijoittaa.
Kun ihmiset lukee vain otsikon ja alkavat haukkumaan artikkelin ihmistä lukematta juttua läpi mitä asia koskee.
Eivät tajua, että otsikot kirjoitetaan vähän miten sattuu, että kiinnostus herää.
Se, että kun on 27v hoikka nainen =on vegaani tai vähintään kasvissyöjä. Eihän sitä lihaa syövä voi hoikka olla.
Vierailija kirjoitti:
Se, että kun on 27v hoikka nainen =on vegaani tai vähintään kasvissyöjä. Eihän sitä lihaa syövä voi hoikka olla.
Saati vielä nainen.
Mua ärsyttää se, että kun olen täyttänyt 65, yleinen käsitys on etten oikein ymmärrä esim tietotekniikasta mitään ja muutenkin olen ihan kärryiltä tippunut. Jos en kuule jotain ja kysyn että kuinka, mitä sanoit, niin aletaan puhua selvästi artikuloiden, hidastetaan puherytmiä ja nostetaan volyymia. 😖